news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/01/27

دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با فرمانده کل قوا

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده ی کل قوا پیش از ظهرامروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی از سراسر کشور با ایشان عید سعید فطر را به مسلمانان جهان و ملت بزرگ ایران تبریک گفتند و طی سخنانی از تثبیت نظم اجتماعی و امنیت کشور به ویژه در مناطق مرزی به عنوان یک وظیفه ی اساسی و مهم تشکیلات تازه سازمان یافته و یکپارچه شده نیروی انتظامی یاد کردند و ضرورت گسترش ایمان، پاکدامنی و بلند نظری پرسنل این نیرو در برابر جان، مال و حیثیت مردم را مورد تأکید قرار دادند.

بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات فرمانده ی کل قوا حجةالاسلام عبدالله نوری وزیر کشور عید بزرگ فطر را به محضر مقام معظم رهبری تبریک گفت و مراتب تشکر خود به خاطر امکان دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با معظم له علی‌رغم کسالت مختصری که برای ایشان عارض شده است را ابراز داشت.

وی در سخنان کوتاه خود همچنین به بیان انتصاب هزار نفر از فرماندهان نیروی انتظامی در مسئولیت های مختلف این نیرو از هنگام تأسیس آن در روز دوازدهم فروردین ماه جاری پرداخت و برگزاری اولین سمینار فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی در سراسر کشور و واحدهای عقیدتی سیاسی و نیز حفاظت و اطلاعات را به استحضار فرمانده کل قوا رساند.

این گزارش حاکیست رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار نظم اجتماعی را یک مسأله درجه اول ذکر کردند و افزودند: اکنون زمان آن است که نیروی یکپارچه انتظامی عملاً قابلیت ها و کارآئی های خود را اثبات کند و نظم و امنیت را بر اساس وظایفی که قانون معین کرده است در سراسر کشور و مناطق مرزی و به ویژه مناطقی که اشرار اخلال میکنند تثبیت نماید و این یک اصل است . فرمانده کل قوا گسترش روح ایمان و تقوا در اعضای نیروی انتظامی را برای تحقق نظم و امنیت در کشور ضروری دانستند و فرمودند: اکنون که با ایجاد این نیروی یکپارچه تشکیلات انتظامی کشور به بلوغ خود رسیده است باید ایمان، پاکدامنی و بلند نظری در برابر جان، مال و حیثیت مردم و نیز استغنای طبع بر مبنای ایمان، همه گیر و گسترده باشد که در این رابطه واحدهای عقیدتی سیاسی سهم قابل توجهی را عهده دار خواهند بود و برادران روحانی باید این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند. حضرت آیةالله خامنه ای در پایان سخنانشان وزیر کشور را بخاطر تلاشهایش در جهت سازماندهی و پیشبرد امور مربوط به نیروی انتظامی مورد تقدیر قرار دادند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی