news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/12/11

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

بمناسبت خجسته سالروز میلاد نور، منجی عالم بشریت، امید مستضعفان و دادگستر جهان،امام عصر حضرت مهدی(عج) صبح امروز جمع زیادی از اقشار مختلف امت حزب الله با حضرت آیةالله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و این روز مبارک را به محضرایشان تبریک گفتند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور دیدار کنندگان نسبتبه مقام معظم رهبری توأم بود، حضرت آیةالله خامنه ای طی بیاناتی تجاوز آمریکا وهم پیمانانش علیه ملت عراق را از لحاظ و اعتبار نظامی و سیاسی یک شکست بزرگ دانستند و از رئیس جمهور آمریکا بعنوان منفورترین انسانها نزد ملتهای مسلمان یادکردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به سران حکومتهای منطقه که قصد باز گذاشتن دست آمریکا برای دخالت در امور منطقه خلیج فارس را دارند هشدار دادند و بر ضرورت خروج سریع نیروهای آمریکائی از منطقه تأکید کردند. مقام معظم رهبری اهانت وقیحانه و بیشرمانه آمریکا به امت اسلامی را مورد حمله قرار دادند و فرمودند: آنچه که آمریکا و همدستان او طی هفته های اخیر علیه امت اسلام مرتکب شدند بدتر از اقدامات چنگیز وهلاکوست و چهره واقعی آقای بوش با ظاهر متمدن او اگر زشت تر و تیره تر از آنهانباشد روشن تر و زیباتر نیست. او انسانها را کشت، ملتی را تحقیر کرد، کشوری را به ویرانه مبدل ساخت و اکنون ابلهانه احساس پیروزی میکند.

حضرت آیةالله خامنه ای ادعای پیروزی آمریکائی ها را ناشی از وقاحت و بلاهت آنان دانستند و افزودند:ابرقدرتی که با کمک نظامی، مالی و انسانی چندین کشور جهان به یک کشور حمله کرده واکنون وارد آن شده اند چگونه میتوانند ادعای پیروزی کنند. آنها تمام امکانات لازم را بکار گرفتند تا ارتش خسته و فاقد روحیه یک کشور را شکست دهند و این از لحاظ سیاسی و اعتبار و حیثیت نظامی یک شکست بزرگ محسوب میشود.

ایشان به تنفر، انزجار و خشم عمیق ملتهای مسلمان نسبت به آمریکا اشاره کردند و فرمودند: رئیس جمهور آمریکا باید بداند که در میان کشورهای اسلامی و به ویژه نزد ملتهای مسلمان منطقه خلیج فارس و خاور میانه هیچ انسانی منفورتر از رئیس جمهور آمریکا نیست. در حالیکه سران حکومتها برای نفوذ در دل ملتها میلیاردها دلار خرج میکنند و تبلیغات دروغین به راه می اندازند، این بی عقلها میلیاردها دلار خرج کردند و خود را هدف تنفر و خشم ملتهای مسلمان و عرب خاور میانه قرار دادند. امروز ملتهای مسلمان همان احساس ملت بزرگ ایران را دارند که طی دوازده سال گذشته بغض و تنفر خود را با شعار مرگ برآمریکا ابراز میداشت و آمریکا نخواهد توانست نقش شیطانی خود را از اذهان ملتها پاک کند.

رهبر انقلاب اسلامی از شیطان بزرگ و همپیمانان غربی او به عنوان قسی ترین،جلادترین و متجاوزترین چهره های تاریخ یاد کردند و ضمن بدیمن دانستن سران رژیم بعث عراق برای ملت مظلوم آن کشور فرمودند: حاکم عراق کسی است که از آغاز حکومت خود بر آن کشور بربختی های فراوانی را برای ملت عراق بوجود آورد و آن را به جنگی هشت ساله با ایران وادار کرد. او ملت عراق را در معرض بمبارانها و موشک‌باران های وحشیانه و قساوت آمیز آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار داد، موجب از بین رفتن ثروتملت عراق شد و مردم نظامی و غیر نظامی عراق را به کشتن داد. او یک بلا بر مردم عراق بوده است.

زشت باد چهره حاکمی که برای هوای نفس و جاه طلبی هایش اراده وخواست ملت خود را در نظر نگیرد. چنین حکام شیطان صفتی که در منطقه ما کم هم نیستند لیاقت حکومت بر یک ملت را ندارند. حضور و وجود چنین افرادی در میان هر ملت موجب نکبت است.

مقام معظم رهبری تلاش قدرتهای جهانی برای وانمود کردن شکست ناپذیری خود را ناشی از خودبینی ابلهانه آنها دانستند و فرمودند: امروز در منطقه اسلامی ما میتوان دولت ظالمی مثل آمریکا را علی‌رغم برخوردار بودن او از ثروت زیاد، تجهیزات مدرن و تکنولوژی، علم و امکانات فراوان به راحتی سرکوب کرد و این امر به بیداری، امید و قیام ملتها بستگی دارد. اگر رژیم عراق بر ملت خود متکی بود و سرباز عراقی در کویت احساس تجاوزگری و ناحق بودن را نمیکرد آمریکا قادر به شکست ارتش عراق نبود و نمیتوانست حتی یک سرباز عراقی رابه عقب براند.

حضرت آیةالله خامنه ای بر ناتوانی آمریکا در برابر اراده ملتها تأکید کردند و افزودند: آمریکاتاکنون در این منطقه ظلم، غصب و آدم کشی کرده، ویرانی های زیادی را بوجود آورده وقلب ملتها را جریحه دار کرده است و یقیناً به انتقام این اقدامات خود گرفتارخواهد شد. سران رژیم آمریکا باید بدانند که ملتهای منطقه زمزمه های آنها در موردامنیت منطقه را به هیچ وجه جدّی نخواهد گرفت و به آن اعتنا نخواهند کرد. این منطقه به ملتهای آن تعلق دارد و آمریکا حق هیچگونه دخالتی در امنیت منطقه و سیستم امنیتی آن را ندارد. حکامی که بخواهند پای آمریکا را برای بلند مدت در این منطقه باز بگذارند، با ملتها روبرو شده از آنها تودهنی خواهند خورد.

رهبر انقلاب اسلامی به سران دولتهای منطقه در مورد موافقت با ماندن آمریکا در عراق و یا منطقه خلیج فارس هشدار دادند و با بیان واجب و لازم بودن مقابله ملتها با چنین افرادی فرمودند: آمریکا یک متجاوز است و باید هر چه زودتر از منطقه خارج شود. چه در غیراینصورت نفرت و بغض ملتهای منطقه از او بیشتر خواهد شد و تاوان آنچه را که انجام داده خواهد پرداخت.

حضرت آیت‌الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان به برکات میلاد مسعود و با عظمت ولی عصر امام زمان(عج) اشاره کردند و وجود مقدس آن حضرت را مصداق وعده الهی و لطف خدا بر انسانیت دانستند.

ایشان با استناد به روایات، از انتظار فرج به عنوان افضل اعمال یاد کردند و در تبیین معنا و مفهوم صحیح آن فرمودند: قانع نشدن به وضع موجود و تلاش فزاینده و مستمر در انجام اعمال نیک وخیر یک بُعد از انتظار است و امید به آینده ای روشن که در آن سراسر زندگی بشر را تفکر الهی فرا خواهد گرفت بُعد دیگر انتظار است. ملت منتظر ایران با تکیه بر امیدبه پیشرفت و موفقیت دست به اقدام، تلاش و انقلاب زد و پیروز شد لذا مردم ما بایدروح انتظار را به تمام معنا در زندگی خود زنده کنند. ما امید داریم که در سایه تلاشها و فعالیتهای بی وقفه مان سرانجام دنیای آکنده از جور، طغیان، ضعیف کشی ونکبت حاکمیت ستمگران، به جهانی تبدیل خواهد شد که در آن انسانیت و ارزشهای انسانی محترم بوده و زورگو، ظالم و متجاوز به حقوق انسانها برای انجام خواسته ها و امیال خود جائی نخواهند یافت.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان خوف و هراس ابرقدرتها از ملت بزرگ، شجاع و مبارز ایران را خاطر نشان ساختند و با تأکید برلزوم تقویت ایمان و اتحاد مردم مسلمان ایران فرمودند: ملت ما قدرت و صلابت خود رابه برکت ایمان به خدا بدست آورده است و به هیچ قیمتی زیر بار دشمنان خدا نخواهدرفت. اسلام عزیز و عزت بخش است و عزت به کسی تعلق دارد که با اسلام آشنا شود. ملت ما پاسدار ارزشهای اسلامی است و برای کوتاه کردن دست قدرتهای شیطانی، ملتهای دیگررا به سوی اسلام فرا میخواند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری،آقای غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن طی سخنان کوتاهی به بیان پیشرفتهای این وزارتخانه پرداخت و ضمن تبریک میلاد پربرکت امام زمان(عج) به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد که ملتهای مسلمان در برابر باندبازیهای سیاسی آمریکا و هم پیمانان او خواهند ایستاد.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار میهمانان داخلی و خارجی شرکت کننده در سمینار تبیین حکم تاریخی حضرت امام(ره) در موردسلمان رشدی مرتد بهمراه نماینده ولی فقیه و مسئول بنیاد پانزده خرداد، میهمانان داخلی و خارجی شرکت کننده در دومین مجمع شیعیان افغانستان بهمراه نماینده ولی فقیه در امور افغانستان، وزیر، معاونین، مدیران کل و مسئولان و کارکنان وزارت پست و تلگراف و تلفن، جمعی از دانشجویان مسلمان دانشگاههای تهران بهمراه اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور، جمعی از طلاب لبنانی مقیم حوزه علمیه قم و اساتید و طلاب حوزه های علمیه بابل، نکاء و چیذر، جمعی ازآزادگان عزیز از شهرستان های زرند کرمان و فلاورجان و جهاد سازندگی، جمعی از معلمان و اعضای امور تربیتی و فرهنگیان تهران، کهکیلویه و بویراحمد، اهواز وهندیجان خوزستان. قاریان و حافظان قرآن مجید از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایرانب همراه مسئول عقیدتی و سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و گروهی از مردم شهرستان خدابنده و قیدار حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی