news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/11/29

دیدار جمعی از پاسداران سپاه و کمیته با رهبر انقلاب در سالروز تولد امام حسین(ع)

در سالروز میلاد پربرکت سرور آزادگان جهان حضرت حسین بن علی (ع) و بمنظور گرامیداشت روز پاسدار صبح امروز جمع زیادی از پاسداران سپاه و کمیته به همراه گروهی از جانبازان در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای رسیدند و ضمن تبریک این روزفرخنده به محضر ایشان، مراتب آمادگی کامل خود برای اجرای مأموریتهای محوله از سوی مقام معظم رهبری را اعلام داشتند.

فرمانده کل قوا در این دیدار طی بیانات ارزشمندی که خطاب به حاضرین ایراد فرمودند، متقابلا این عید سعید را به ملت شهیدپرور ایران. مستضعفان و آزادگان جهان و بویژه برادران پاسدار تبریک گفتند و مقام والا و رفیع سالار شهیدان و پرچمدار مبارزه و فداکاری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)را مورد تکریم و تجلیل قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای عنوان پاسدار را یادآور لحظات شکوهمند پاسداری دلسوزترین انسانها از ارزشهای اسلامی در طول دوازده سال گذشته دانستند و ضمن تمجید از خدمات ایثارگرانه و مظلومانه ی پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی و نهادهای بوجود آمده از آن فرمودند: عنوان پاسدار همانند تاج کرامتی است که خداوند به انقلاب اسلامی، امام عظیم الشأن و ملت فداکار ایران عنایت کرد لذا برادران پاسدار باید خصوصیات و صفات لازم پاسدار بودن را برای خود حفظ کنند و این امر بارها شدن از دلبستگی های مادی، استقرار مداوم درقله فداکاری و سیردائمی به سوی کمال ممکن خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی به حرکت امام امت در جهت رشد و کمال روز افزون انسانی در طول حیات خود اشاره کردند و با بیان آثار و تبعات خطرناک ناشی از غافل ماندن از خدا و ارتکاب اعمال خطا فرمودند: هیچکس بخاطر مسلمان بودن و انقلابی شدن نمیتواند منتی بر سر اسلام و انقلاب داشته باشد. امروز انسانها و بویژه جوانان زیادی در آمریکا، اروپا و کشورهای تحت ستم در گمراهی و اسارت نفس به سر میبرند و جز حوائج مادی شخصی خود چیز دیگری را درک نمیکنند. اما ملت بزرگ مابخاطر ایمان خالص، توحید ناب، شخصیت و استقلال خود که با عنایت الهی بدست آمده است باید همواره شکرگزار خداوند متعال باشد. امروز قدرتهای جهانی انسان را برده خودمیدانند اما نتها از ملت بزرگ مسلمان ایران است که در هراس هستند و از او حساب می برند زیرا باور دارند که این مردم در هیچ شرایطی تسلیم آنها نخواهند شد. ما این افتخار بزرگ را از اسلام بدست آورده ایم و باید آن را حفظ کنیم.

مقام معظم رهبری توجه برادران روحانی در نیروهای مسلح را به معنویات اسلام در کنار پرداختن به مسائل مربوط به عقاید و احکام جلب کردند و ضمن تأکید بر لزوم ارائه پند و اندرز به جوانان برای دور ماندن از هوای نفس، خود خواهی ها و بر اندیشی نسبت به مسائل فرمودند: کمیته، سپاه و دیگر نیروهای مسلح نباید در احزاب. باندها و تشکیلات سیاسی وارد شوند و همانطور که امام امت تصریح فرمودند. وارد شردن نیروهای مسلح به خط بازیها و گروه گرائی ها حرام و ممنوع است، اما آنها باید قدرت درک، تشخیص و قضاوت و تحلیل سیاسی داشته باشند و برادران روحانی باید در این جهت تلاش کنند.

فرمانده کل قوا نیاز به حراست و حفاظت همه جانبه از انقلاب اسلامی را یادآور شدند وافزودند: سپاه پاسداران افتخار انقلاب اسلامی محسوب میشود و باید خود را از لحاظ قدرت نظامی و رزمی و هر آنچه که برای یک مجمنعه نظامی لازم است تقویت کند. امروز سپاه با نیروهای برخوردار از نظم، انضباط، ایمان، سلاح و تجهیزات مدرن باید درکنار ارتش قوی و نیرومند جمهوری اسلامی ایران رشد کند و این دو باید قدرت خود رااز نظر تجهیزات و آموزش در کنار هم افزایش دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای به خوی وحشی گیری دشمنان اسلام و انقلاب اشاره کردند و فرمودند: غربی ها نشان دادند که به هنگام دفاع مسلحانه از منافع نامشروع خود حاضر نیستند حقوق بشر و پرهیز از کشتارغیر نظامیان و بمباران شهرها را رعایت کنند. آمریکا، انگلیس، فرانسه و چند کشوردیگر نیروهای خود را یکجا متمرکز کرده اند تا از طریق جنگ با عراق منافع خود را دراین منطقه تأمین کنند. اما از آنجا که آنها ممکن است در آینده بخواهند به گونه‌ای دیگر به حفظ منافع خود بپردازند لازم است نیروهای مسلح ما آماده باشند.

فرمانده کل قوا در پایان سخنانشان آمادگی نیروهای مسلح را در سایه نظم، انضباط، برنامه ریزی، سازماندهی و حفظ سلسله مراتب ممکن دانستند و با اشاره به خدمات برجسته و بیشمار پاسداران آرزو کردذند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بطور روز افزون قوی تر، منسجم تر و برخوردار از ایمان و عزم بیشتر به جهاد و تلاش خود در جهتاهداف والای انقلاب اسلامی ادامه دهند. بر پایه همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی سخنان کوتاهی به مجاهدتهای پاسداران در عرصه های گوناگون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره کرد و آمادگی نیروهای سپاه و کمیته برای اجرای اوامر و مأموریت های محوله از سوی فرمانده کل قوا را خاطر نشان ساخت. وی همچنین خدمات ارزشمند شهیدمحلاتی نماینده فقید امام امت در سپاه پاسداران تجلیل کرد و خاطره شهدای پاسدار درطول 12 سال گذشته را گرامی داشت.

این گزارش حاکیست در این دیدار آقای دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، تیمسار ظهیر نژاد رئیس گروه مشاوران نظامی فرماندهی کل قوا،‌تیمسار شهبازی رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، آقای محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران بهمراه رئیس ستاد. فرماندهان. معاونین ،مسئولان و جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آقای مختار کلانتری فرمانده کل کمیته های انقلاب اسلامی بهمراه فرماندهان، مسئولان و جمعی از پرسنل کمیته های انقلاب اسلامی، مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه پاسداران، ‌جمعی از خانواده های معظم شهدای سپاه و کمیته و جمعی از جانبازان بهمراه رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و رئیس دفتر عمومی حفاظت و اطلاعات فرماندهی کل قوا حضورداشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی