news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/11/19

دیدار پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در هشتمین روز از دهه‌ی مبارک و خجسته ی فجر در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایشان که بمناسبت 19 بهمن روز نیروی هوایی انجام شد، بر لزوم آمادگی و هوشیاری مجموعه‌ی نیروهای مسلح در برابر کید دشمنان بعنوان یک وظیفه‌ی عقلی، اسلامی و انسانی تأکید کردند.

در این دیدار که با نواختن سرود جمهوریاسلامی ایران و اجرای دو سرود دیگر انجام شد، فرمانده کل قوا نقش پرسنل نیروی هوایی در صفوف مقدم انقلاب اسلامی و حضور کارساز آن در صحنه های مختلف جنگ تحمیلی را ارزشمند و در خور تحسین توصیف کردند و افزودند: امروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی رشید و بالنده، فعال و با نشاط و مستغنی و متکی به خود است که کارنامه ای درخشان در جنگ تحمیلی و تجارب ارزشمندی را نیز با خود بهمراه دارد.نیروی هوایی با برخوردار بودن از ابزارهای پیشرفته و در سطح بالا بخشی از قدرت عظیم دفاعی ملت ما محسوب میشود.

مقام معظم هبری مسئولیت الهی ملت ایران در راه رسیدن به اهداف اسلام و انقلاب را خاطر نشان ساختند و فرمودند: این ملت تصمیم گرفته است دست رد بر سینه ی تمامی زورمداران و راهزنان مسلح دنیا بزند و علی‌رغم خواست شیاطین به مسئولیت الهی خود و حرکت در خط مستقیم انقلاب ادامه دهد. درشرایطی که امپراطوری زر و زور غربی به سرکردگی دولت آمریکا مصمم است تا به هرقیمتی از منافع نامشروع خود دفاع کند، ملت، دولت و کشور اسلامی ایران بعنوان مجموعه ای برخوردار از استقلال حقیقی به دنیا معرفی شده است و این امر از اتکاء ملت مسلمان و انقلابی ما به نقش واقعی خود که از اسلام و انقلاب الهام گرفته ناشی می شود.

فرمانده کل قوا آمادگی روز افزون نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را لازمه ی تداوم تجربه ی شیرین آزاد زیستن و حرکت به سمت کمال هر چه بیشتر دانستند و افزودند:‌دفاع یک وظیفه عقلی، اسلامی و انسانی است و ما نباید از کید دشمنان به کمین نشسته ی خود غفلت کنیم. ادامه ی آموزش ها با کیفیت هر چه بهتر و سازماندهی منظم مبتنی بر حفظ انضباط کامل و رعایت مقررات در نیروهای مسلح باید بصورت یک ارزش در نظر گرفته شود. رعایت مقررات از طریق ارزش گذاری بر اساس عدالت و عدم تبعیض یک اصل بنیادین است. زیرا برای کشف امکانات و مهارتهای موجود مادی و انسانی و نیزبهره گرفتن از استعدادهای خلاق و مغزهای متفکر در یک سازمان نظامی، وجود نشاط درآن حائز اهمیت است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تصریح این نکته که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای طبیعت فکر، هدف و راه خود در ادامه ی حرکت اعتلایی انقلاب لحظه ای درنگ نخواهد کرد، فرمودند: احساس حقارت از آن کسانی است که زندگی خود را بر اساس محاسبات صد در صد مادی پی ریزی می کنند و این آن چیزی است که مردم دنیا با فروریختن امپراطوری مادی حکومت به اصطلاح سوسیالیستی و تفکر مارکسیستی مشاهده کردند.در محاسبات این امپراطوری عظیم که نیمی از دنیا را در بر میگرفت عنصر معنویت لحاظ نشده بود. لذا امروز چیزی از آن باقی نمانده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شکست مفتضحانه و شرم آور تفکر غربی و امپریالیستی که انحرافات اخلاقی و گسترش فرهنگ فساد را در دنیا با خود به ارمغان آورده است، بعنوان تجربه ی دیگر انقلاب اسلامی وملت بزرگ ایران ذکر کردند و در پایان سخنانشان یاد شهدای نیروی هوایی و قهرمانان جنگ تجمیلی را گرامی داشتند.

بر پایه ی همین گزارش پیش از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، تیمسار ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارشی از فعالیت های نیروی هوایی طی یکسال گذشته را ارائه کرد و طی آن آمادگی کامل این نیرو برای اجرای اوامر فرماندهی کل قوا را اعلام داشت.

این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، تیمسارشهبازی رئیس ستاد مشترک ارتش، آقای ترکان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،سرلشگر ظهیرنژاد رئیس گروه مشاوران نظامی ستاد فرماندهی کل قوا،‌آقای رحیم صفوی قائم مقام فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاونین فرمانده نیروی هوایی،مسئولین دوائر عقیدتی سیاسی نیروی هوایی، فرماندهان، افسران، درجه داران و پرسنل نیروی هوایی بهمراه جمعی از خانواده های معظم شهدا و گروهی از جانبازان و آزادگاناین نیرو نیز حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی