news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/11/17

دیدار میهمانان خارجی دهه‌ی فجر با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار میهمانان خارجی دهه ی فجر با ایشان طی سخنانی جدی بودن خطر استکبار جهانی و در رأس آن آمریکابرای منافع جهان اسلام را گوشزد کردند و ملتهای مسلمان را به قیام در راه تجدیدحیات عملی اسلام، کاستن از نفوذ دشمنان، تأمین استقلال ملتها و ایجاد وحدت بزرگاسلامی فراخواندند.

مقام معظم رهبری در این دیدار استحکام هر چه بیشتر پیوندبرادری و صمیمیت میان مسلمانان جهان را بر مبنای تعالیم قرآن کریم آرزو کردند وبا تصریح این مطلب که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، سرآغاز حاکمیت ارزشهای معنوی بوده است فرمودند: امروز در سراسر دنیا بسیاری از ارزشهای معنوی تجدید حیات یافته اند و این در حالی است که مادی گری در شکلهای گوناگون و درقالب تفکرات مارکسیستی و یا حاکمیت ماده همراه با زور، پول و تبلیغات که در استکبار جهانی وبیش از همه در آمریکا متجلی است، ناکامی و ناتوانی خود را نشان داده است. ایجادیک نظام اسلامی در جهان و افزایش روز افزون دامنه ی قدرت و نفوذ آن، بوضوح بیان کننده ی عجز، ضعف و پوچی قدرتهای مادی در مقابله با ارزشهای معنوی و حرکت و ارادهی انسانهاست.

حضرت آیةالله خامنه ای به افشاگریها و اعترافات استکبار جهانی درمورد اسرار هشت سال جنگ تحمیلی و انواع کمکهای اعطاء شده به رژیم عراق اشاره کردند و افزودند: علی‌رغم حمایت های گسترده قدرتهای جهانی از متجاوز در طول هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب، جمهوری اسلامی و پیام اسلام باقی ماند و عمق و گسترش بیشتری یافت، بگونه ای که امروز در آفریقا، آسیا و مناطق مسلمان نشین دنیا، نشانههای تمایل و رغبت شدید مسلمانان در بازگشت به مبانی اسلام را شاهد هستیم و این واقعیت نشان دهنده ی ناتوانی استکبار در مقابله با اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی نیاز اسلام به فداکاری و اقدام همه جانبه ی ملتهای مسلمان را یاد آور شدند و فرمودند: امروز استکبار چهره ی پلید و خبیث خود را در مقابل ملتها به نمایش گذاشته و با غرور تمام برای قربانی کردن ملتها در راه مطامع خود اعلام آمادگی کرده است. قدرت مستکبر آمریکا امروز به خاطر دخالت بناحق در مسائل جهانی و تحمیل زورمدارانه ی نظرات خود یک خطر جدی برای ملتها محسوب میشود.

مقام معظم رهبری به بیان ضرورت مقابله و ایستادگی ملتهای مسلمان در برابر آمریکا پرداختند و افزودند:امروز استکبار و بیش از همه آمریکا، حیثیت، حیات و استقلال مسلمانان را در معرض تهدید قرار داده اند و این یک خطر جدی و بسیار بزرگ است. آنها وحشتی تر و متجاوزتر از هر زمان دیگری هستند و دنیای اسلام باید خطر صهیونیست ها را که دشمن بالفعل مسلمانان به شمار میروند و همچنین بسیاری از پادشاهان و رؤسای رژیم هائی که منافع خود را به امریکا، استکبار و حاکمیت غرب متصل ساخته اند، احساس کند و با آنبه مقابله بر خیزد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان با تأکید براراده و قدرت مسلمانان برای مهار خطر قدرتهای جهانی فرمودند: ابرقدرتها اراده ی خود را تخلف ناپذیر میدانستند اما انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی، حوادث گوناگون و جنگ جاری در خلیج فارس آشکارا ثابت کرد که ادعای آنها پوچ است و ملتها با اراده ی خود میتوانند آنها را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به خیال پردازیها و محاسبات غلط آمریکا در مورد نتیجه گیری سریع از جنگ بر علیه عراق فرمودند: آمریکا و دیگر قدرتهای هم پیمان او ضعیفتر از آن چیزی هستند که از هیبت و ابهت خود تبلیغ و وانمود میکنند. مسلمانان درآفریقا، آسیا و دیگر نقاط دنیا میتوانند در برابر آمریکا بایستند و با اتکاء واتکال به خدا در راه تجدید حیات عملی اسلام، کاستن از نفوذ دشمن، تأمین استقلال ملتها و وحدت بزرگ اسلامی قیام کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان لزوم جهاد و مبارزه ی قدرتمندانه ملتهای مسلمان برای کوتاه کردن شر دشمنان از سرمظلومان و مستضعفان جهان را مورد تأکید قرار دادند.

بر پایه ی همین گزارش پیش ازبیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت الاسلام والمسلمین محمد خاتمی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی طی سخنان کوتاهی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تبریک گفت و خشم و نفرت مسلمانان جهان از جنایات و تجاوزات آمریکا بر علیه ملت مسلمان عراق را یادآور شد.

برچسب‌ها: قاره آفریقا؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی