news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/11/10

دیدار جمعی از مردم و مسئولان نظام با رهبر انقلاب

در سالروز میلاد خجسته و پربرکت مولای متقیان، تجسم عدل مطلق امیرمؤمنان علی (ع)، صبح امروز جمع زیادی از طبقات مختلف مردم و مسئولان و کارکنان دستگاههای اجرائی،قضائی، قانونگذاری، نظامی و انتظامی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار که با شعارهایی نظیر ما همه سرباز توایم خامنه ای ـگوش بفرمان توایم خامنه ای و خامنه ای رهبر است ـ وارث پیغمبر است توأم بود، حضرت آیت الله خامنه ای طی سخنانی به بیان ابعاد زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) در زمینه ی عبادت، جهاد و حکومت پرداختند و ضمن تبریک ولادت با سعادت آن حضرت به آزادگان جهان و ملتهای مسلمان، بویژه ملت مؤمن و فداکار ایران فرمودند: علی علیه السلام درسراسر عمر پر برکت خود در راه اقامه حق و عدالت و بر پا داشتن نظام اسلامی مبارزه کرد و با جهاد و قدرت اراده و بازوی خود حق را زنده ساخت و بر اثر همین مجاهدتها و فداکاری هاست که امروز مفاهیمی چون حق، عدالت و انسانیت برای بشریت از ارزش واقعی و جذابیت خاص برخوردار است. لذا بشریت، زندگی، تمدن، فرهنگ، آمال، آرمان و اهداف والای خود را مرهون مجاهدتهای امیرالمؤمنین و رهروان آن حضرت میداند.

مقام معظم رهبری با بیان این مطلب که حکومت علی (ع) تجسم حکومت الهی است، فرمودند: آن حضرت تجسم آیات قرآن در میان مسلمین و تجسم عدل مطلق و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود. او فقرا را به خود نزدیک میکرد و ضعفا را مورد رعایت خاص قرار میداد. تنها ایمان، تقوا، اخلاص، جهاد و انسانیت در نزد او ارزش داشت و کسانی که بنا حق و باپول و زور خود را مطرح و برجسته کرده بودند در پیش چشم علی(ع) با خاک یکسان بودند. دنیا ملت مسلمان ایران را بعنوان ملتی که به علی (ع) تعصب، محبت،‌اعتقاد و وابستگی خاصی دارد، میشناسد. لذا ما باید خود را شایسته ی این امر قرار دهیم. راه انقلاب ما، راه اسلام، راه ولایت امیرالمؤمنین و حکومت علوی است. و ملت ما بایدبخاطر تمسک به ولایت برترین و بزرگترین منادی، سردار و مجاهدی که در راه اسلام زندگی کرد و برای آن شهید شد خدا را شکر کند. رهبر انقلاب اسلامی ضرورت تلاش درجهت علوی شدن جامعه، نظام و کشور و نیز حاکمیت عدل اسلامی را مورد تأکید قراردادند و افزودند: مسئولان و کسانی که در دستگاههای قضایی، اجرایی، قانونگذاری،نظامی و انتظامی و نهادهای مختلف مأموریتی بر عهده دارند باید راه، کار، زبان و بازوی خود را بر مشی و منش امیرالمؤمنین علی(ع) منطبق سازند و همانند او در راه خدا و برای خدا کار کنند. مردم را دوست داشته باشند، به درد مردم برسند و خدمت به آنان را وظیفه ی خود بدانند. علی(ع) ظلم ستیز بود و با ظلم و ظالم در هر سطح و باهر کیفیتی می جنگید. راه او، ‌راه ما و کسانی است که ادعای پیروی از امیرالمؤمنین را دارند. لذا در نظام ما قوانین و تلاشها باید در خدمت به مردم مستضعف و محرومی باشد که حکومت طولانی طاغوتها آنان را به استعضاف دچار کرده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان دشمنی استکبار جهانی با انقلاب و نظام اسلامی را ناشی از مقابله ی ملت مسلمان ایران با زورگویی ها و توطئه های آنان دانستند وفرمودند: ملت ایران با تمسک به اسلام و قرآن در برابر قدرتهای جهانی ایستاده است.از این رو اگر طراحان سیاستهای موذیانه ی امنیتی و تبلیغاتی صهیونیست ها شب و روزدر سراسر جهان بر علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه نمی کردند، مایه ی تعجب و شگفتی می بود. آنها از اسلام و مسلمانان مخلص و مبارز سیلی خورده اند و خاطره تلخی را درذهن خود دارند و برهمین اساس یک از خباثت آمیزترین اقدامات خود را از طریق همسایه ی ما بر علیه جمهوری اسلامی به انجام رساندند. اما ملت ایران با شجاعت خود دشمن را به زانو در آورد.

مقام معظم رهبری به جنگ جاری در منطقه خلیج فارس اشاره کردند و افزودند: آنچه که امروز در عراق و علیه ملت آن کشور اتفاق میافتد لکه ننگی در تاریخ زندگی آمریکا و هم پیمانان اوست. آنها آمارها را افشاء نمی کنند و از گفتن حقایق ابا دارند و دقیقاً معلوم نیست که این روزها چقدر از ملت عراق کشته، مجروح ، معلول و یا بی خانمان شده اند. مگر ملت عراق چه گناهی کرده است که باید اینگونه تحت فشار و سختی قرار بگیرد. آنها هر روز اعلام میکنند که هواپیماهایشان چند هزار پرواز داشته اند. آنها این بمب ها را در کجا فرو ریخته اند؟ امروز سردمداران آمریکا و همپیمانانشان یکی از بزرگترین جنایات ضد بشری رادر عراق انجام میدهند.

حضرت آیت الله خامنه ای ابراز همدردی و حمایت مهره هایاستکبار جهانی با صهیونیست ها و سکوت آنان در قبال بمباران شدید مردم عراق را مورد سؤال قرار دادند و فرمودند: سردمداران عراق در جای خود مقصر هستند و ما ازآنها حمایت نمی کنیم. اما مسأله ما این است که یک ملت مسلمان امروز هدف جنایات مستقیم استکبار غرب قرار دارد. در بمباران بصره، بغداد، نجف،‌ کربلا، عتبات مقدس و دیگر شهرهای عراق، غیر نظامی ها، از جمله زنان و کودکان بی گناه کشته میشوند.استکبار غرب و در رأس آن آمریکا چهره‌ی کریه خود را در ادعای طرفداری از حقوق بشرنشان داده است و مردم دنیا باید این چهره را بشناسند. آمریکا، انگلیس و فرانسه ثابت کردند که برای نفت و راه انداختن کارخانه هایشان حاضرند هزاران انسان را به خاک و خون بکشند اما تردیدی نیست که ملت عراق تا هنگامی که به اسلام متمسک باشد زنده است و از بین نخواهد رفت.

رهبر انقلاب اسلامی قدرتهای غربی را به مانندگرگ های خونخوار و آدم خوار توصیف کردند و لزوم تمسک مسلمانان به اسلام انقلابی وقرآن بعنوان تنها راه نجات بشریت از سلطه ی آنها را مورد تأکید قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی بیاناتشان به فرا رسیدن ایام مبارک دهه ی فجراشاره کردند و فرمودند: دهه ی فجر یعنی شکفتن نیروی عظیم اسلامی و فعال شدن آتشفشانی که پایه های استکبار را به لرزه در آورد. لذا این دهه بویژه روز 22 بهمن از ایام الله است. انقلاب اسلامی ملت ما را زنده و هوشیار کردو به آنان شجاعت،قدرت و عزت داد و این از ثمرات انقلاب ماست. ملت ما اولین ملتی بود که ثابت کردآمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و ملتهای دیگر نیز باید با تمسک به اسلام همین راهرا طی کنند.

بر پایه ی همین گزارش در این دیدار که آیت الله یزدی رئیس قوه قضائیه نیز حضور داشت، پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین ری شهری دادستان کل کشور طی سخنان کوتاهی ولادت با سعادت امیر مؤمنان علی(ع) را به رهبرانقلاب اسلامی و مسلمانان جهان تبریک گفت و ضمن محکوم کردن جنایات استکبار جهانی بر علیه ملت مظلوم عراق تصریح کرد که سیاست و مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر بحران خلیج فارس منطبق بر اصول اسلامی و انقلابی است. بنابر این گزارش در این دیدار چند تن از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت پیرامون اوصاف والای اولین پیشوای شیعیان جهان و مظهر عدل الهی علی(ع) به مدیحه سرائی پرداختند.

این گزارش حاکیست در این دیدار خانواده های معظم شهدای شهرستانهای میناب، رودان، بندر لنگه و بندرعباس بهمراه مسئولین بنیاد شهید استان هرمزگان، جمعی از خانواده های معظم شهدای تهران، مددکاران اجتماعی کل کشور و مسئولین سازمان بهزیستی، جمعی از طلاب حوزه علمیه دزفول، اقشار مختلف مردم آمل، مسئولان و کارکنان قوه قضائیه و پلیس قضائی،کارکنان و قضات دادسرای انقلاب اسلامی تهران، مسئولان و کارکنان وزارتخانه ها،سازمانها و نهادهای دولتی و انقلابی به همراه تعدادی از وزراء، فرماندهان و پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی، ستاد فرماندهی کل قوا و شورای عالی امنیت ملی، مسئولین آموزش عقیدتی نواحی و یگانهای رزم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارکنان ومسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ارتش، سپاه، جهاد سازندگی و تعدادی از دانشگاهها، کارکنان و مسئولان نهاد ریاست جمهوری و بهمراه جمعی از معاونین رئیس جمهور، گروهی از روحانیون جامعه ی روحانیت مبارز و جامعه ی روحانیون مبارز، جمعی از کارکنان و مسئولان روزنامه های کثیرالانتشار، صدا و سیما و خبرگزاری، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق‌، جمعی از اساتید، کارکنان و فرهنگیان دانشگاهها ومؤسسات آموزشی کشور، جمعی از اصناف و بازاریان تهران و گروهی از نمایندگان وکارکنان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی