news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/10/17

دیدار جمعی از مداحان اهل بیت(ع) با رهبر انقلاب

به مناسبت میلاد مبارک صدیقه ی کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها صبح امروز مداحاناهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدند و چند تن از آنان در وصف مقام رفیع دخت گرامی پیامبر عظیم الشأن اسلام به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

دراین مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، مداحان اهل بیت ،‌ ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) را به رهبر انقلاب اسلامی،‌ملت ایران و ملتهای مسلمان جهان تبریک گفتند و اطاعت از مقام معظم ولایت فقیه را بعنوان یک واجب عینی مورد تأکید قراردادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار طی سخنانی ضمن تبریک خجسته میلاد برجسته ترین بانوی تاریخ بشر به عموم مسلمانان بویژه شیعیان ،‌ فرمودند: واقعیت ها و حقایق مربوط به شخصیت بی نظیر فاطمه زهرا سلام الله علیها بسیار عظیم تر از تصورات و ذهنیت ماست. دخت گرامی رسول اکرم (ص) معمای ناشناخته ذهن و معارف بشری است و آن حضرت را فقط با پیامبر اسلام (ص) و امیرالمؤمنین (ع) می توان مقایسه کرد. اما،‌ ما باید هرچه را که از مقام والای زهرای اطهر (س) درک کرده و می فهمیم سرمشق زندگی و حرکت خود قراردهیم.

مقام معظم رهبری ارتباط وپیوند عملی با ائمه معصومین (ع) را درسایه محبت به آنان امکانپذیر دانستد وفرمودند: ما باید احساس محبت به فاطمه زهرا (س) را در زندگی خود پیاده کنیم،‌ زیرا بدون پیوند عملی ،‌اصل آن محبت مورد سئوال قرارخواهدگرفت. درپی مبحت باید اطاعت و متابعت باشد و مداحان و گویندگان فضایل اهل بیت (ع) بهترین کسانی هستند که میتوانند حلقه عمل را به حلقه محبت وصل کنند و یک زنجیر واقعی در ارتباط ما با آنان بوجودآورند.

ایشان با ذکر این مطلب که سرمایه های معنوی اگر تکاثر پیدانکند تمام خواهدشد فرمودند: پالایش درونی هیچگاه نباید متوقف شود که در این رابطه مداحان بخاطر جوشش محبت و نیز استفاده از هنر شعر و خوانندگی در مقام مدح،‌ نقش بسیاروالایی دارند و توسط آنان است که محبت مردم به اهل بیت عمیق و برافروخته میشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان از تشیع به عنوان آیین محبت نامبردند و افزودند:‌ محبت مردم به حسین بن علی (ع) ضامن حیات و بقای اسلام است و ازهمین روست که امام راحلمان فرمودند: «عاشورا اسلام را زنده نگهداشته است»، لذا نقش مداحان بسیار مهم و حائز اهمیت و حساسیت خاصی است. آنها باید با استفاده از زبان گویا، محتوای حکمت آمیز ،‌ شامل اخلاق، مصیبت،‌ مدح و مسائل اجتماعی و نیز بهره گرفتن از هنر تفهیم نقش خود را در پیشرفت فکری و اعتقادی جامعه اسلامی ایفاکنند.

این گزارش حاکیست در این دیدار جامعه مداحان تهران و شمیران، مجمع الذاکرین حسینی تهران، جامعه مداحان آستان مقدسه حضرت معصومه (س) ،‌ جامعه مداحان استان یزد و شهرستانهای بابل،‌ کاشان و کرج حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی