news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1369/10/13

دیدار خانواده شهدای استان ایلام‌ با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین روز از سفر خود به استان ایلام عصر امروز در اجتماع خانواده های معظم شهدای ایلام شرکت کردند و طی سخنرانی مقام شامخ و ارزشمند شهدای عظیم الشأن انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

این اجتماع که در مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام شهر ایلام برگزار شد و باشعارهای پرشور نظیر« ما همه سرباز توایم خامنه ای ـ‌گوش به فرمان توایم خامنه ای»و «ابوالفضل علمدار - خامنه‌ای نگهدار» توأم بود، مقام معظم رهبری در بیاناتشان عزت و سربلندی اسلام را از برکت خون شهدا دانستند و فرمودند: به برکت فداکاری وایثار خون شهدای گرانقدرمان جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یک قدرت مردمی دردنیا مطرح است و ملتهای مسلمان جهانی برای مقاومت و مبارزه علیه ظلم و استکبار ملت ایران را الگوی خود قرارداده اند. آنچه در ایران اسلامی اتفاق افتاد نشان دادکه صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا یقیناً از صدر اسلام کمتر نبوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قدرت و استقامت مادران شهدا را از ایمان آنها ناشی دانستند و فرمودند: آنچه ما را در انقلاب و جنگ تحمیلی پیروز کرد و موجب سربلندی اسلام و قرآن در دنیا شد و جمهوری اسلامی را به عزت و عظمت رسانید.‌ ایمان ملت مسلمان ایران بود و این ایمان است که به خانواده های شهدا صبر،‌ قدرت و استقامت می دهد. ایمان سلاح کارآمدی است که پیشرفته ترین تجهیزات مادی،‌ پول،‌ هواپیما وناوگانهای نظامی درمقابل آن کارآیی ندارند. مردم ما مسلح به سلاح ایمان هستند لذااستکبار جهانی و در رأس آن آمریکا هرگز قادر به شکست انقلاب شکوهمند و با عظمت ملت ایران نخواهدبود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر شکست ناپذیر بودن ملت باایمان ایران فرمودند: قدرتهای خارجی و دشمنان داخلی نمی توانند ملت مسلمان ما را شکست دهند امروز جمهوری اسلامی نیرومند است و از هیچ قدرتی در دنیا واهمه ندارد.شهدای ما برای عزت اسلام جنگیدند و امروز اسلام در تمام جهان عزیز است و ما بهخاطر به ثمر نشستن خون شهدا و شادبودن روح آنان خدا را شکر می کنیم.

مقام معظم رهبری در قسمت دیگری از بیاناتشان ملت و دولت خدمتگزار را برای مأیوس کردن دشمنان اسلام به کار،‌ وحدت و همبستگی هرچه بیشتر فراخواندند و با اشاره به تلاش استکبارجهانی برای جلوگیری از حل مشکلات ملت ایران در سایه اسلام فرمودند:‌ مسئولین کشور افرادی لایق، علاقمند،‌ زجرکشیده و اهل جهاد و مبارزه در راه خدا هستند و راه وهدف را کاملاً می شناسند و ملت ایران نیز از لحاظ ایمان و اعتقاد به اسلام و جهاددر راه خدا بهترین ملت جهان است و من اطمینان دارم که این دو با هم خواهند توانست کشور را آباد،‌ مشکلات را حل و بر توطئه و کید دشمنان ایران اسلامی فائق آیند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آینده کشور، ملت ایران و مسلمانان جهان را بسیار روشن و امیدبخش توصیف کردند و در پایان سخنانشان ضرورت حفظ عزت و احترام شهدا وخانواده های معظم آنان ازسوی مردم و مسئولین را خاطرنشان ساختند.

این گزارش حاکیست در این دیدار خانواده های معظم شهدا درحالی که بر سینه می زدند و از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به هیجان آمده بودند فریاد می زدند: حسین، حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست.» آنان همچنین در شعارهای خود بر اطاعت و تبعیت از رهبر انقلاب تأکید کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی