news/content
پیوندهای مرتبطخبرخبربياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1399/07/23

دیدارنگار ۶۸ | ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح

شماره‌ی ۶۸ جزوه‌ی بیاناتی «دیدارنگار» منتشر شد. این جزوه، گزارشی جامع از محتوایِ سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که به پیوستِ متن کامل بیانات ایشان منتشر می‌شود و مطالب گوناگون مطرح شده در هر یک از سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را به صورتی ساده منعکس می‌کند.

«دیدارنگار» تلاش می‌کند با نگاهی دقیق و روش‌مند، بیانات رهبر انقلاب را دسته‌بندی و ارائه نموده و ضمن توجه به موضوعات اصلی هر سخنرانی ایشان، سایر نکات مطرح شده را نیز به عنوان «ضمیمه متن کامل بیانات» در اختیار کاربران قرار دهد.

بخشهای مختلف این جزوه‌ی تبیینی شامل این موارد است:
«سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «موضوعات اصلی بیانات»، «جملات طلایی»، «یادآوری»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»، «روایت تاریخی»، «شخصیت»، «آیات و روایات» و «دعا». همچنین در هر شماره مواضع کلیدی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به نظام فکری و سایر بیانات معظم له در قالب «یادداشت بیاناتی» بررسی می‌شود.

شماره‌های پیشین این محصول با عنوان «روزنگار» در سال‌های گذشته منتشر می‌شد که در دوره‌ی جدید با «بازطراحیِ محتوایی و شکلی» و عنوان جدیدِ «دیدارنگار» انتشار می‌یابد. شما مخاطبین ارجمند علاوه بر دریافت نسخه‌ی مطالعه‌ی این جزوه در پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، می‌توانید این محصول را در شبکه‌های اجتماعی هم دنبال کنید.
 
این شماره‌ی «دیدارنگار» با فرمت PDF که اختصاص به بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح دارد را از  اینجا دریافت کنید.




رهبر انقلاب در این سخنرانی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را نیازمند شیوه‌ی خاصی از مدیریت دانستند؛
به سبکِ حاج قاسم

یکم: مشکلات معیشتیِ مردم
امروز مسئله‌ی اولویت‌دار کشور «اقتصاد» است: «اقتصاد، مسئله‌ی اولویّت‌دار کشور است.» ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ و واقعیت این است که «مردم از لحاظ معیشت دچار مشکلند.» ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ مشکلی که برای عموم ملموس است: «مشکلات معیشتی، امروز چیزی است که آحاد مردم، همه آن را احساس میکنند؛ یک بخشی از مردم هم بشدّت و واقعاً زیر فشارند... گرانی فراوان است. خب اینها واقعاً فشار می‌آورد روی مردم؛ یک مشکلاتی است که وجود دارد؛ یا کاهش ارزش پول ملّی؛ اینها مشکلات اقتصادی کنونی کشور است.» ۱۳۹۷/۰۵/۲۲

دوم: فشار حداکثریِ دشمن
یکی از اهداف جدی و مهم دشمن هم ضربه بر پیکره‌ی ایران اسلامی است: «هدف میان‌مدّت آنها مسئله‌ی اقتصاد کشور است، مسئله‌ی معیشت مردم است. اقتصاد بایستی حرکت نکند، معیشت مردم بایستی لنگ بماند، کار و تولید باید در کشور پایین بماند، بیکاری باید به‌عنوان یک بلا در کشور عمومیّت پیدا کند، مردم بایستی از جمهوری اسلامی و از نظام اسلامی به‌خاطر مشکلات معیشتی ناامید و مأیوس بشوند. این هدف دشمن است.» ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ و چنین هدفی را از مسیر «فشار حداکثری» و «تحریم‌های بی‌سابقه‌ی جنایت‌آمیز» دنبال می‌کنند: «رئیس‌جمهور آمریکا اظهار خوشحالی میکند که بله، ما فشار حدّاکثری اقتصادی و تحریمهای حدّاکثری را اِعمال کردیم و اقتصاد ایران را دچار اختلال کردیم.» ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ در واقع دشمن یکی از «ارکان قدرت ملی» کشور را هدف گرفته است.

سوم: به سبکِ سلیمانی
در برخورد با فشارها و توطئه‌های دشمن ۲ نوع برخورد متصور است. برخی راه بُرون‌رفت از مشکلات را «سازش» و عقب‌نشینی از اصول و منافع ملی می‌دانند اما علاوه بر مبانی اعتقادی، تجربه‌ی تاریخی نیز چنین چیزی را رد کرده است. نزدیک‌ترین این تجربیات را می‌توان «تجربه‌ی برجام» دانست. اما از سوی دیگر شیوه‌ی دیگری نیز برای عبور از موانع دشمن‌ساخته و غلبه بر مشکلات مختلف اقتصادی و معیشتی وجود دارد. الگویی که «شجاعت» و «تدبیر» را توأم کرده و «عقلانیت» را «محافظه‌کاری» و «عقب‌نشینی» معنا نمی‌کند. نمونه‌ی عینی چنین سبک و شیوه‌ای در زمانه‌ی ما «حاج قاسم سلیمانی» است: «شهید سلیمانی، هم شجاع بود، هم با تدبیر بود؛ صِرف شجاعت نبود؛ بعضی‌ها شجاعت دارند امّا تدبیر و عقل لازم برای به کار بردن این شجاعت را ندارند. بعضی‌ها اهل تدبیرند امّا اهل اقدام و عمل نیستند، دل و جگر کار را ندارند... هم شجاع بود، هم با تدبیر بود.» ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ حاج قاسم با چنین شیوه و مدلی توانست جمهوری اسلامی را در جبهه‌ی مقاومت و مبارزه علیه مستکبرین و وابستگان‌شان به پیروزی برساند و اینک «جنگ اقتصادی» نیز به الگو و مدل حاج قاسم نیاز دارد یعنی مدیریتِ «قوی، فعّال و خسته‌نشو.»: «برای شکوفایی اقتصاد کشور، به کاری احتیاج داریم که هم مجاهدانه باشد، هم عالمانه باشد. با تنبلی، با بی‌حالی، کم‌انگیزگی، مسئله‌ی اقتصاد کشور حل نخواهد شد. کار جهادی باید انجام بگیرد، مدیریّتهای جهادی باید بر مسائل اقتصادی کشور احاطه داشته باشند.» ۱۳۹۸/۰۱/۰۱

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی