news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/09/07

دیدار بسیجیان و پرستاران و جمعی از پرسنل نیروی دریایی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع زیادی ازنیروهای مقاومت بسیج،‌ گروهی از پرستاران و نیز شماری از پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایشان،‌ طی سخنان شدیداللحنی دولت آمریکا را به عنوان یک رژیم طعمکار،‌متجاوز،‌ خبیث، ضد اسلام، سردمدار ظلم و جنایت و نقض کننده ی حقوق انسانها در سراسر جهان مورد حمله قراردادند و لزوم هشیاری آحاد مردم نسبت به توطئه های دشمنان اسلام را یادآور شدند.

مقام معظم رهبری در این دیدار به بیان علل خصومت استکبار جهانی با انقلاب و جمهوری اسلامی ایران پرداختند و فرمودند: پس ازارتحال قائد عظیم الشان جهان اسلام،‌ دشمنان ما تصور می کردند که شعله ی آرمان خواهی در ایران اسلامی خاموش خواهدشد و احساسات انقلابی و ایثارگرانه،‌ روح مجاهدت و فداکاری و خصومت مردم با ایادی ظلم و استعمار و استکبار در دنیا پایان می باید. اما اکنون باور کرده اند که ملت،‌نظام و مسئولین جمهوری اسلامی ایران در برابر منافع نامشروع،‌ تجاوزات و زیاده طلبی های آنها محکم و قاطع ایستاده اند و حاضرنیستند ارزشهای اسلامی را مورد معامله قراردهند.

ولی امر مسلمین به موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تجاوز عراق به کویت و دخالت نامربوط آمریکا در منطقه خلیج فارس اشاره کردند و افزودند: عداوت ملت ایران با دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا پایان ناپذیر است. ملت و مسئولین ما دست پرورده‌ی انقلاب و امام هستند لذا برای آنها فراموش کردن دشمنی های استکبار و بیش از همه آمریکا غیرممکن است ونمیتوانند طمع ورزیها، زیاده طلبی ها و تجاوزات پنهان و آشکار آمریکا را نادیده بگیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای توجه آحاد ملت ایران را به هوشیاری در برابر خباثت های تشدید یافته ی استکبار و تبلیغات مسموم بلندگوهای جهانی علیه انقلاب اسلامی جلب کردند و با اشاره به وسیله قرارگرفتن حقوق بشر برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فرمودند: دفاع آمریکا از حقوق بشر از یک سو مضحک و از سوی دیگرمتأثرکننده است زیرا بزرگترین نقض کننده حقوق بشر داعیه ی دفاع از حقوق انسانها را دارد. کسانی که خون مردم مظلوم فلسطین از پنجه ی آنها می چکد و درسالهای گذشته در آفریقا،‌ آسیا و شرق و غرب عالم ملتها را نابود کرده و حقوق بشر را به تمسخرگرفته‌اند امروز مدعی حقوق بشر هستند. رژیم صهیونیستی با پشتیبانی صریح آمریکا وهم پیمانان او ملت فلسطین را با بدترین و فیجیع ترین وضع ممکن تحت فشار و شکنجه قرارداده است لذا دفاع رؤسای رژیم آمریکا از حقوق بشر که خود مسئول خون شهدای فلسطین هستند مضحکه و تمسخرانگیز است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به بازی گرفتن مفاهیم و ارزشهای انسانی توسط آمریکا را تاسف آور دانستند و با بیان این مطلب که اسلام بزرگترین ضامن حقوق بشر است فرمودند: ما به عنوان یک ملت و انقلاب از ملت فلسطین و دیگر ملتهای مظلوم جهان دفاع می کنیم. ما بخاطر دستور اسلام مبنی بر حفظ حقوق انسانها مدافع کسانی هستیم که بخاطر سیطره ی حکومتهای خبیث دموکراسی نما ودر عمل فاشیست حتی امکان رعایت مظاهر اسلامی را ندارند.

ولی امر مسلمین در بخش دیگری از بیاناتشان آمریکا و هم پیمانانش را به عنوان سردمداران ظلم و استکبار وناقض حقوق بشر مورد عتاب قراردادند و فرمودند:‌ این شما هستید که سازمان ملل،کمیسیون حقوق بشر و مفاهیم انسانی را به مسخره گرفته و میخواهید همه را بازیچه ی دست خود قراردهید. برای ما ارزش انسان و حقوق بشر آنقدر زیاد است که به خاطر آنحاظر شدیم با تمامی قدرتهای استکباری در جهان مواجه شویم. اگر به راستی شماطرفدار حقوق بشر بودید چرا به رژیمهای مرتجع، ظالم ،‌ مستبد و خبیث که بویی ازدموکراسی نبرده اند و در کشورهایشان حتی یکبار صندوق رای گذاشته نشده است اعتراض نمی کنید.

ایشان به ذکر این مطلب که جمهوری اسلامی ایران مظهر آزادی، دخالت مردم در امور و برگزاری انتخابات آزاد و پی در پی است پرداختند و با مورد سئوال قراردادن اعتراضات مربوط به حقوق بشر در ایران اسلامی خطاب به آمریکا و مزدوران او اظهار داشتند: شما طرفدار حقوق بشر نیستید بلکه ضد اسلام و خواهان بی دینی وتسلط بر کشورها و ملتها هستید. ناراحتی شما از کوتاه شدن دست پلیدتان از کشور ثروتمند و وسیع ایران و تهدید شدنتان در سایر کشورها ناشی می شود. شما با انقلابما که نوکرهای شما را از بین برد دشمن خونی هستید و نسبت به آن کینه دارید. حقوق بشر بهانه است و شما اصولاً با حقوق بشر آشنا نیستید.

مقام معظم رهبری با تاکید مجدد بر لزوم هوشیاری در برابر طیف وسیع اسکتبار فرمودند: آمریکا،‌ مزدوران و هم پیمانانش منتظر فرصتی هستند تا انتقام محمدرضای خبیث،‌ خاندان ظالم و ساواکی های دوران او را از جوانان انقلابی ما بگیرند. آنها بدنبال منفذی هستند تا در داخل انقلاب نفوذ کنند اما ملت ما دست دشمن و هرگونه دخالت موذیانه او را قطع خواهدکرد و با مشت گره کرده با او روبرو خواهدشد.

ولی امر مسلمین به اشتباه دشمنان اسلام در شناخت صحیح انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران اشاره کردند و فرمودند: این ملت پایبند به اسلام است و تسلیم نخواهد شد. این ملت خادمین به اسلام را دوست داردو سعادت خود را نیز در اسلام جستجو می کند. ملت ما بدون تردید با ایمان و اعتقادبه اسلام خواهدتوانست تمامی گره هایی را که دشمنان بر زندگی او تحمیل کردندبازکند.

حضرت آیت الله خامنه ای ضرورت هوشیاری مضاعف بسیج در شهرها، روستاها،‌عشایر،‌ دانشگاهها ، حوزه های علمیه، بازار، ادارات و کارخانه ها را مورد تاکیدقراردادند و فرمودند: دشمن برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب از راههای مختلف تلاش می کند لذا بسیج باید همانند تمامی نیروهای مسلح هوشیار بوده و با مراقبت وآمادگی خود دشمنان خبیث را که از پایبندی مردم به انقلاب و حضور آنان در صحنه هراس دارند مأیوس کند.

رهبر انقلاب اسلامی از بسیج به عنوان یک افتخار و ارزش یادکردند و افزودند: بسیجیان مدافعان عاشق و صادق انقلاب و ارزشهای اسلامی هستندکه صفای جهاد و عطر شهادت را با خود به همراه دارند. هفته بسیج برای زنده نگهداشتن ارزشها و روح بسیجی در آحاد ملت یک فرصت مغتنم است و من نیز همانند امام و پیشوای راحل و عظیم الشأنمان از خدا می خواهم و آرزو می کنم که با بسیجیان محشور باشم.

ایشان همچنین به بیان نقش ارزشمند و شجاعانه نیروی دریایی از ابتدا تا آخر جنگ تحمیلی پرداختند و فرمودند: خلیج فارس منطقه حساس و مهمی است که دشمنان با طعمکاری به این نقطه چشم دوخته و برای حفظ منافع نامشروع و ناحق خویش ناوگانها و نظامیان خود را از هزاران کیلومتر فاصله به این منطقه آورده اند. حضور نظامی قدرتهای خارجی تهدیدی علیه ملتهای منطقه و بویژه علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و نیروی دریایی ما در ارتش و سپاه باید با هوشیاری و دقت وظایف مهم و متفاوت خود را انجام دهند.

مقام معظم رهبری از تلاش و خدمات روحانیون واحدهای سیاسی ـ عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد کیفیت اسلامی ومعنوی در ارتش تقدیر کردند و در پایان سخنانشان با اشاره به روز پرستار فرمودند:‌زحمات پرستاران در دوران جنگ طاقت فرسا و بسیار ارزشمند بود. پرستاری عبادت و یک شغل مقدس است و از برجسته ترین نمونه ها و مصادیق خدمت به محرومان و ضعفا به شمارمی رود و لازم است پرستاران وظایف خود را با جدیت و شور و شوق انجام دهند و کادر پرستاری نیز از جهت کمیت و کیفیت باید تقویت شود.

برپایه همین گزارش در دیدار بارهبر انقلاب اسلامی که با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار،‌ روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و روز فتح بستان مصادف بود،‌ جمعی از خانواده های معظم شهدا و مفقودین شهرهای قائنات و تهران به همراه مسئولین بنیاد شهید انقلاب اسلامی ونمیانده قائنات در مجلس شورای اسلامی ـ‌ پرستاران نمونه سراسر کشور ـ‌ دبیران کمیته های فرهنگ اسلامی و رؤسای گروههای معارف اسلامی دانشگاههای علوم پزشکی به همراه معاونین وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشکی ـ‌ طلاب رزمی تبلیغی از تیپامام جعفر صادق (ع) و اعضای بسیج خواهران ،‌ دانش آموزان ،‌ کارگران ـ ‌ادارات وعشایر از سراسر کشور و جمعی از بسیجیان پایگاههای مقاومت تهران به همراه فرمانده ومسئولین نیروی مقاومت بسیج ـ‌ گروهی از پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامیایران بهمراه فرمانده‌، معاونین و مسئولین دوایر عقیدتی ـ سیاسی این نیرو ـ‌ شرکت کنندگان در سمینار عقیدتی، سیاسی نیروی زمینی ارتش ـ‌ جمعی از دانشجویان بسیجی و کارکنان دانشگاه امام صادق (ع)‌ و نیز دانشجویان مرکز تربیت معلم دختران همدان به همراه گروهی از خواهران بسیجی حضور داشتند.

برچسب‌ها: دیدار بسیجیان؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی