news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1369/08/28

برگزاری مراسم اعطای سردوشی و دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه هوائی با حضور فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده ی کل قوا پیش از ظهر امروز با حضور در مراسم فارغ التحصیلی و اخذ سردوشی در دانشگاه هوائی، دانشنامه ها و گواهینامه های فارغ التحصیلان این دانشگاه و همچنین سردوشی دانشجویان جدید رابه آنان اعظاء فرمودند.

در این مراسم حضرت آیت االله خامنه ای فرمانده ی کل قوا طی بیاناتی که خطاب به یگانهای مستقر در میدان ایراد فرمودند از حوادث خلیج فارس به عنوان دلیلی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نامبردند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که ایمان پشتوانه ی محکم و پیروزی آفرین رزمندگان اسلام است فرمودند: حوادث خلیج فارس اثبات کرد که نیروهای مسلح ماباید خود را از لحاظ ابزار پیشرفته ی نظامی، تعمیر و نگهداری، سازندگی در درون نیروها، صنایع دفاع، دانش و فنون رزمی، آزمایش ها و تمرینات دائمی و مستمر تقویت کنند و تعبد و ایمان اسلامی را که وسیله تفوق بر دشمنان است در درجه اول اهمیت قرار دهند.

فرمانده کل قوا موفقیت های عظیم بدست آمده در علوم پروازی و بی نیازی از بیگانگان در رشته های گوناگون نظامی را یک پیروزی بزرگ برای ملت مسلمان ایران و انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند: امروز ملت با ایمان ایران با اعتماد به نفس خود و اتکاء بر امداد الهی میتواند گره ها را باز کرده و با ویران ساختن سدهای ممانعت کننده در راه تکامل خویش همچون گذشته از ارزشهای انقلابی و اسلامی، حیثیت و شرف دیرین تاریخی و علمی ایران اسلامی دفاع کند. این در حالی است که تجربه ی ملت بزرگ ما برای جهان، بویژه بسیاری از ملل مستضعف دنیا آموزنده بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تهی بودن قدرتهای جهانی فرمودند: ملت های دیگر از ملت ایران آموخته اند که نباید مرعوب قدرتهای بزرگ شوند زیرا قدرت نمائی آنها ادعائی دروغین است و ما امروز این واقعیت را که امام عظیم الشأن و فقیداسلام به ملت ما و ملتهای دیگر آموختند به تجربه مشاهده میکنیم.

فرمانده کل قوا از آمریکا به عنوان یک ابرقدرت شکست خورده یادکردند و فرمودند: حوادث خلیج فارس نشان داد که قدرت استکباری آمریکا از درون تهی است و میتوان گفت که آمریکا چه عراق را مورد حمله قرار دهد و یا از آن امتناع ورزد و چه این حمله به درازا بکشد و یا به سرعت پایان یابد ابرقدرتی آمریکا از هم اکنون شکست خورده است و برای اثبات آن نیازی به وقوع درگیری نظامی نیست بلکه این حقیقتی است که انقلاب ما با قدرت، اعتماد و ایمان متکی بر تجربه های تخلف ناپذیر تاریخ و سنت های قطعی الهی آن را به اثبات رسانده است.

فرمانده کل قوا تجاوز نظامی آمریکا به طبس در سال 1359 و شکست مفتضحانه دولت آن کشور را نشانه ی دیگری از ضعف و زبونی آمریکا دانستند و با تأکید بر این نکته که ایران و منطقه همواره آزمایشگاه تجربه های بزرگی بوده اند اظهار داشتند: انقلاب اسلامی اکنون راه خباثت ها، تجاوزات و بیشرمی های دشمنان را بسته است و شجاعت و کارآئی نیروهای مسلح ما باید این راه راهمیشه بر روی استکبار جهانی مسدود نگاه دارند.

حضرت آیت االله خامنه ای پرسنل نیروی هوائی را مورد خطاب قرار دادند و فرمودند: مشاهده جوانان مؤمن و سرفرازکشورمان که در میهن عزیز اسلامی سخت ترین مراحل دانش پروازی و علوم وابسته به آنرا با موفقیت پشت سر میگذارند در حقیقت یک پیروزی بزرگ و مایه ی مسرت و امید است.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان عضویت دانشجویان جدید دانشگاه هوائی رابه آنان تبریک گفتند و خاطره ی شهید سرلشگر بابائی، سرتیپ شهید خضرائی و دیگر شهدای نیروی هوائی را گرامی داشتند.

در این مراسم که در میدان صبحگاه دانشگاه هوائی اجراء شد، فرمانده کل قوا پس از بازدید از یگانهای مستقر در میدان، دربرابر یادواره ی شهداء این دانشگاه حضور یافتند و نسبت به مقام رفیع آنان ادای احترام کردند.

پس از استقرار فرمانده کل قوا در جایگاه مخصوص، آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد و جانشین دانشگاه هوایی گزارشی از فعالیت های نیروی هوائی راقرائت کرد که طی آن خدمات ارزشمند و افتخار آفرین خلبانان و پرسنل فنی نیروی هوائی در عملیاتی کردن سیستمهای به خدمت گرفته شده مورد تأکید قرار گرفت.

پس ازقرائت سوگندنامه توسط دانشجویان دانشگاه هوائی، حضرت آیت الله خامنه ای نشان خلبانی، دانش نامه ها و گواهی نامه های فارغ التحصیلان یازدهمین و دوازدهمین دوره ی رشته هوانوردی دانشکده پرواز را به نمایندگان منتخب آنان اعطاء کردند.

در اینمراسم رئیس دانشگاه هوائی، فرمانده دانشکده پرواز، فرمانده آموزشهای هوائی، دو تن از خلبانان آزاده، یک خلبان ممتاز میگ 29، فرمانده نمونه هنگ دانشجویان و سه تن از دانشجویان ممتاز به دریافت لوح تقدیر و جوائزی از دست فرمانده کل قوا نائل آمدند. همچنین نماینده دانشجویان جدید چهارمین دوره رشته های مختلف دانشگاه هوائی سردوشی خود را از حضرت آیت الله خامنه ای دریافت کرد. و سرود ویژه دانش پژوهان توسط دانشجویان این دانشگاه به اجراء در آمد.

همین گزارش حاکیست پس از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای یگانهای مستقر در میدان از برابر کلام الله مجید و فرمانده کل قوا رژه رفتند. در این مراسم تنی چند از فرماندهان و مقامات بلند پایه کشوری ولشگری و نیز تعدادی از وابستگاه نظامی سفارتخانه های خارجی در کشورمان حضورداشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی