news/content
نسخه قابل چاپ
1398/12/02

حضور رهبر انقلاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، روز انتخابات را روز جشن ملی خواندند و با تبریک این جشن به همه‌ی هم‌میهنان گفتند: روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است که میخواهند با رأی دادن، شرکت خود در اداره‌ی امور کشور را که حق آنها است به دست آورند، ضمن اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی است.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را متضمن منافع ملی دانستند و افزودند: بنابراین هر کسی که به منافع ملی علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت میکند.

ایشان با توصیه‌ی عمومی به حرکت با همت ملت برای رأی دادن گفتند: توصیه‌ی همیشگی ما این است که مردم، رأی دادن را هرچه زودتر و در نیمه‌ی اول روز انجام دهند و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: مردم در هر شهر به تعداد نامزدهای مورد نیاز آن شهر رأی بدهند، مثلاً در تهران به ۳۰ نفر رأی بدهند چرا که این کار کمک زیادی به تشکیل مجلس قوی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با آرزوی اینکه انتخابات مایه‌ی برکت الهی برای ملت ایران شود، از عناصر رسانه‌ای فعال در برگزاری باشکوه انتخابات، تشکر کردند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • ۲/ رهبر انقلاب پس از شرکت در انتخابات: توصیه من این است که اولاً همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاص مورد نظر خودشان که به آن رسیده‌اند رأی بدهند؛ و این کار را هرچه زودتر انجام بدهند؛ این توصیه همیشگی ما است، یعنی نگذارند آخر شب و آخر وقت؛ همین اول وقت، اول روز، نیمه اول روز، بیایند رأی بدهند تا جمعیت در پایان روز متراکم نشود. و بعد هم، در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر رأی بدهند. مثلاً در تهران به سی نفر رأی بدهند، واقعاً اسم سی نفر را بنویسند.
  • ۱/ رهبر انقلاب پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان: روز انتخابات، روز یک جشن ملی است؛ این جشن را به همه هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور تبریک میگوییم؛ ثانیاً روز احقاقِ حقِ مدنیِ ملت است که میخواهند بیایند رأی بدهند و شرکت خودشان در اداره امور کشور را که حق آنها است، به دست بیاورند؛ ثالثاً یک تکلیف شرعی است؛ که اینها را ما قبلاً هم عرض کردیم. و حقیقت این است که انتخابات متضمن منافع ملی کشور است. هر کسی که به منافع ملی کشور علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت میکند.
  • رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به حسینیه امام خمینی می‌آیند.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی