news/content
نسخه قابل چاپ
1398/10/12

دیدار دست‌اندرکاران همایش نکوداشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد با رهبر انقلاب

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد همایش نکوداشت مرحوم آیت‌الله محقق داماد که در تاریخ ۲۵ آذر ۹۸ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل این همایش در قم منتشر شد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، مرحوم آیت الله محقق داماد را به معنای واقعی کلمه محقق و مدقّق و از ارکان علمی حوزه علمیه قم خواندند و با اشاره به کسب فیض علما و فضلای بزرگ از دروس ایشان، گفتند: از خصوصیات مرحوم آقای داماد، صراحت ایشان بود، همچنان‌که در قضیه انجمنهای ایالتی و ولایتی نامه امضا، و در جلسات شرکت کرد و بعد از حادثه ۱۵ خرداد ۴۲ و بازداشت امام بزرگوار نیز در جلسه‌ای، صریح و بی‌ملاحظه از امام(ره) حمایت و از کسانی که ایشان را تنها گذاشتند، شکایت کرد.
 
رهبر انقلاب اسلامی، وجوه ممتاز علمی، عملی، تقوا و مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های آیت الله محقق داماد دانستند و افزودند: با رحلت ایشان، قم یک ضربه علمی خورد، البته اکنون کارهای خوبی در خصوص چاپ تقریرات دروسشان انجام شده است و باز هم باید هر چه ممکن است از مباحث فقهی ایشان استخراج شود و در اختیار همه قرار بگیرد.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
پیامک‌های این دیدار
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای همایش بزرگداشت آیت‌اللّه سیدمحمد محقق داماد که ۲۵آذر۹۸ برگزار شده بود، در محل برگزاری این همایش منتشر شد: آن زمانی که ما قم بودیم، مرحوم آقای داماد یکی از معدود ارکان قطعی علمی قم بود؛ درس ایشان یک درس برجسته به معنای واقعی بود؛ بخصوص درس فقه ایشان. دقتهایی که ایشان در مسائل گوناگون میکردند، زبانزد بود/ در زمینه مبارزات هم در همان قضیه انجمنهای ایالتی و ولایتی، ایشان یکی از کسانی بودند که امضا کردند و نامه نوشتند.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی