news/content
نسخه قابل چاپ
1369/01/01

دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب

در نخستین روز از سال نو و در آستانه ی ماه مبارک رمضان حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز مقامات و مسئولان کشوری و لشکری را در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بحضور پذیرفتند و طی آن حجةالاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور از طرف حاضرین فرا رسیدن عید سعید نوروز را به محضرایشان تبریک گفت.

در این دیدار ولی امر مسلمین جهان حضرت آیةالله خامنه‌ای عیدنوروز را به ملت بزرگ ایران و مسلمانان بپاخاسته جهان بویژه مردم مسلمان آذربایجان شوروی تبریک گفتند و آرزو کردند که این بهار نو برای ملت فداکار، با اخلاص وقهرمان ایران سرآغاز پیشرفت، خوشبختی و برکات روز افزون الهی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به روایات مختلف به بیان معنا و مفهوم نوروز از دیدگاه اسلام پرداختند و فرمودند: آن روزی که رسول اکرم (ص) ، امیرالمؤمنین را به خلافت منصوب کردند و نیز روز هبوط آدم، نوروز بوده است. نوروز به معنای روزی نو در تاریخ وزندگی بشر است که با تلاش و کوشش خود آن را نو میکند. روز 22 بهمن که ملت ایران به کمک خدا حادثه ی عظیمی را محقق ساخت و نیز روزی که امام امت قاطعانه مشت به دهان مستکبر و قلدر دنیا یعنی آمریکا کوبید برای ما نوروز است.

ولی امر مسلمین از ماه مبارک رمضان بعنوان بهار خودسازی و نوسازی انسان و انس با خدا یاد کردند و با اشاره به همزمانی آن با بهار طبیعت فرمودند: به جهت تأمین رابطه ی با خدا در وجودمقدس امام راحل عظیم الشأن امت اسلام بود که دلش به معرفت و هدایت خدا منور شد واشاره ی آن بزرگوار برای این ملت و عشاق ببه اسلام عزیز همواره راهگشا و راهنمابود. ورود عیب و انحرافها در انقلابها، حکومتها و ریاست ها از غافل ماندن آنها بهارتباط و اتصال قلب با خدا ناشی میشود . هر جا که ما این جنبه را تأمین کردیم پیشرفتیم، موفق شدیم و خوب عمل کردیم. همه چیز ما در گرو حفظ این رابطه ی معنوی والهی است که موجب میشود از دشمنان نهراسیم، اختلاف سلیقه ها و نظرها را نادیده بگیریم، حقیقت را برای هواهای نفسانی زیر پا نگذاریم، مصلحت را فدای غرض شخصی نکنیم، دلهایمان را از محبت به مؤمنین و پویندگان راه خدا پر کنیم و از پیمودن این راه پشیمان، خسته و ملول نشویم.

حضرت آیةالله خامنه‌ای راه حق و باطل را به دوراه موازی، در کنار هم و در جهت مخالف یکدیگر تشبیه کردند و فرمودند: یک راه آناست که طی کنندگان آن به سمت علو، تعالی، نور، توحید، نزاهت اخلاقی و طهارت جان حرکت می کنند و از همان جائی فاصله میگیرند که پویندگان راه دیگر، طرف آن در حال سقوط هستند و به شیطان و دوزخ نزدیک میشوند و هر کس اراده کند با برداشتن تنها یک گام میتواند وارد راه خدا و مسیری شود که اهل آن به سمت سعادت ابدی، ملأ اعلی وجایگاه صدیقین پیشروی میکنند. رهبر انقلاب اسلامی نوروز را در ذات وجود و حرکت انسان دانستند و در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به اینکه ملت ایران پرچمدارآزادی و ایستادگی در برابر تحمیل قدرتهای ظالم و مستکبر جهانی است فرمودند: «امروز چشمان مردم جهان متوجه این ملت است و میلیونها دل در هوای این ملت الگو شده واهداف او می طپند. عمل و رفتار این ملت و قاطعیت و هدایت قوی آن امام ملکوتی ورهبر بی نظیر بود که راه را باز کرد، به ملت ها شجاعت داد، استکبار را کوچک کرد وبه او احساس حقارت داد.»

ولی امر مسلمین باور ملتها از قدرت ذاتی خود را یادآور شدند و افزودند: «امروز ملت ها به قدرت ذاتی خود پی برده و با درس گرفتن از ملت بزرگ ایران به وظایف و حقوق خود آشنا شده اند. اگرچه قدرت ظاهری استکبار درمیدان سیاست و اقتصاد بسیار زیاد است اما به همین نسبت آسیب پذیرتر و در واقع ازقدرت ملتها خائف تر و ترسان تر شده است. حضرت آیةالله خامنه ای وظایف سنگین ملت انقلابی ایران و مسئولین کشور را خاطر نشان ساختند و ضمن تأکید بر لزوم مراقبت و عدم غفلت در به انجام رسانیدن این مسئولیت فرمودند: «حتی برای یک لحظه نباید سردی، یأس و افسردگی را در خودمان و در هیچکس دیگری تحمل کنیم. همه چیز نشان دهنده امید است و باید با امید به پیش برویم. وضعیت امروز ما با امکاناتی که در اختیارداریم بسیار خوب است.»

ایشان از رئیس جمهور به عنوان یک شخصیت عالم، فقیه،مبارز، محبوب و مورد تأیید و محبت دائمی امام یاد کردند و با اشاره به برخورداری دولت وی از همکاران مجرب، کارآمد و آگاه فرمودند: «دولت با برنامه محکم و امیدبخش خود از حمایت عمومی مردم برخوردار است و مجلس نیز بیدار، آگاه، مسئولیت شناس،مستقل و مبری از تأثیر توطئه‌های جهانی است. ما با این وضعیت فوق العاده ارزندهای که در اختیار داریم باید برای خدا عمل کنیم و تکلیفمان را انجام دهیم.» رهبرانقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با بیان این مطلب که ملت رشید و مجرب ایران باپشت سرگذاشتن یک راه طولانی اکنون آگاهی های مضاعفی پیدا کرده است تأکید کردند که این ملت، دوستان و دشمنان خود را در صحنه بین المللی بیش از پیش بازشناخته است وهرگز فریب تهدید، تحبیب و تطمیع دشمنان جسیم و بزرگ خود را نخواهد خورد. این گزارش حاکیست پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجةالاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی طی سخنان کوتاهی برخورداری امت اسلام از رهبری داهیانه حضرت آیةالله خامنه ای بعنوان یکی از مخلص ترین شاگردان حضرت امام را موجب اطمینان قلب، تسلی خاطر وامکان پذیر ساختن تحمل فقدان امام عظیم الشأن دانست و اظهار داشت: امروز مسیرحرکت بگونه ای است که امام امت مایل بودند و راهنمایی کردند و به حمدالله مردم مابصورت یکپارچه در سایه ولایت فقیه و تعلیمات قرآن کریم وظائف خود را تحت حکومتی که امام زمان صاحب آن هستند انجام میدهند. رئیس جمهور به تصویب برنامه و بودجه سال جاری در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان آماده بودن شرائط جهانی برای حرکت عظیم اسلامی گفت: کلیه مسئولین اجرائی کشور عزم خود را جزم کرده‌اند تا راه کمال را طی کرده و اهداف و آرمانها را تحقق بخشند.

بنا برهمین گزارش در این دیدار سران سه قوه، (رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی)،حجة‌السلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، اعضای شورای نگهبان. اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان قوه قضائیه بهمراه مشاورین ومعاونین رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور و معاونین و مشاورین رئیس جمهور،وزراء، معاونین وزارتخانه ها و رؤسای سازمانهای وابسته، استانداران سراسر کشور،اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، رؤسا و معاونین ستاد فرماندهی کل قوا، بنیاد شهیدانقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی، ستاد برگزاری نماز جمعه، سازمان حج و اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن، نهضت سواد آموزی، اطاق بازرگانی، فرماندهان انقلاب اسلامی، بنیاد جانبازان و مستضعفان، سازمان بازرسی کل کشور، هیئت های 7نفره واگذاری زمین، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی قم، دبیرخانه مرکزی ائمه جمعه. بنیاد 15 خرداد و شهرداری تهران، فرماندهان و معاونین نیروهای سه گانه ارتش، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در مراکز استانها، نمایندگان ولی فقیه در دانشگاهها، رؤسا و معاونین روزنامه های کثیر الانتشار و صدا و سیما وخبرگزاری جمهوری اسلامی، جامعه وعاظ تهران بهمراه حجةالاسلام والمسلمین فلسفی،جامعه ی مدرسین حوزه علمیه قم، روحانیت و روحانیون مبارز تهران و نمایندگان ولی فقیه و مسئولین عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و جمعی از کارکنان دفتر حضرت امام ونهاد ریاست جمهوری حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی