news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/12/22

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب در سالروز ولادت امام زمان (عج)

در خجسته سالروز ولادت با سعادت حضرت بقیةالله الاعظم امام زمان(عج) صبح امروز گروه کثیری از امت حزب‌الله ضمن اجتماع در حسینیه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان دیدار کردند.

در این دیدار که با ابراز علاقه و احساسات پرشور حاضرین نسبت به مقام معظم رهبری و شعارهائی در اطاعت از فرامین معظم له توأم بود حضرت آیت الله خامنه ای طی سخنانی میلاد مسعود و فرخنده ی حجة بن الحسن مهدی موعود (عج) منجی عالم بشریت را به ملت بزرگ ایران، مسلمانان و مستضعفان سراسر جهان تبریک گفتند و ضمن اشاره به رابطۀ دائمی شیعیان با مقام ولایت و مهدی موعود (عج) فرمودند: رابطه ی قلبی و معنوی بین آحاد مردم و امام زمان، امید و انتظار را بطور دائم در دل آنها زنده نگه میدارد و این خود یکی از پربرکت ترین حالات انسانی است. اعتماد و امید نسبت به آینده یکی از ابعاد انتظار است که به واسطۀ آن مبارزۀ در راه خیر و صلاح معنا پیدا می کند.

رهبر انقلاب اسلامی عصر حاضر را به واسطه ی تسلط روز افزون قدرت های بزرگ جهان بر زندگی بشریت و دخالت قدرت شیطانی آمریکا در تمامی شؤونات عمده واساسی ملت ها، یکی از تلخ ترین و تاریک ترین ادوار زندگی بشر توصیف کردند و افزودند: دخالت قدرت طاغوتی و شیطانی آمریکا در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ادارۀ امور کشورها امروز بیش از هر زمان دیگری است. صاحبان فکر و اندیشه در جهان به خوبی می دانند که قدرت های طاغوتی با زندگی و سرنوشت آنها چه می کنند لذا دنیا برای آنها حقیقتاً تیره و تاریک است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تشکیل حکومت مردم را عامل اصلی در امیدواری و بیداری ملت ها طی ده سال گذشته دانستند و فرمودند: سنت الهی بر بیدار شدن ملت ها قرار گرفته است و این از امید آنها نسبت به آینده ناشی می شود. بدون تردید تشکیل حکومت نه شرقی و نه غربی مبتنی بر خواست مردم در ایران و نیز پیشرفت سیاست مقاومت در مقابل قدرت های استکباری مهم ترین وسیله‌ی امید برای مسلمانان و مستضعفان جهان بوده است و ما این را صنع الهی و قدرت خدا می دانیم.

ولی امر مسلمین به تبلیغات مسموم استکبار جهانی برای مخدوش کردن مسأله صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان اشاره کردند و با بیان نگرانی قدرت های شیطانی از باور ملت ها نسبت به مقاومت و سازش ناپذیری ملت مسلمان ایران فرمودند: اگر ملت ها باور کنند که یک ملت با قدرت و عزم و ارادۀ خود و نیز با توکل به خدا می تواند در برابر قدرت های بزرگ بایستد و تسلیم نشود، آنها نیز به تلاش برای نجات خود از زیر بار ظلم تشویق خواهند شد. امروز واضح ترین حرکت ها و قیام ها از آنِ مسلمانان است. در کشمیر و در سایر نقاطی که سال های متمادی ملت های مسلمان در زیر فشار قرار داشته اند، مسلمانان سربلند کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی به شرایط سخت مبارزه و تداوم مقاومت ملت مسلمان فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس اشاره کردند و ضمن ستایش از ایستادگی و نبرد مظلومانه ی ملت بزرگ افغانستان فرمودند: آنچه که امروز دستگاه استعماری آمریکا و اذنابش به دنبال آن هستند مخدوش کردن چهره ی مقاومت ملت ایران در سطح جهان است.آنها برای گرفتن امید از مردم دنیا می خواهند وانمود کنند که مقاومت ملت ایران تمام شده است. تبلیغات وسایل ارتباط جمعی آمریکائی، غربی و صهیونیستی تماماً بر عدم انعکاس هر آنچه که امید و مقاومت ملت ایران را نشان می دهد متمرکز شده است. اما علی رغم تمام اینها انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران امروز پایدار و نستوه، همچون گذشته، سرمشق و الگوی مقاومت ملت هاست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشریح خطوط تبلیغاتی استکبار جهانی علیه ملت مسلمان ایران پرداختند و فرمودند: رسانه های بزرگ جهانی که صهیونیست ها گردانندگان آنها هستند وحدت و شور و حماسه ی مردم و راهپیمائی عظیم 22 بهمن را منعکس نمی کنند و خبر فعالیت ها، پیشرفت ها و تلاش های دولت جمهوری اسلامی را به اطلاع مردم دنیا نمی رسانند. آنها از پخش خبر وفاداری بی نظیر ملت نسبت به دستگاه های مسؤول خودداری کرده و کمال خباثت را در حقایق روشن ملت ایران اعمال می کنند و گزارش نمایندۀ سازمان ملل که در آن، دشمنان انقلاب و منافقین رسوا شده اند را منعکس نمی کنند. در دوران جنگ تحمیلی نیز پیروزی های ملت ما و حتی خبر باز پس گرفتن خرمشهر توسط رزمندگان سلحشور ما را از ملت های دنیا کتمان کردند.

ولی امر مسلمین جهان در ارتباط با ترفندهای تبلیغاتی استکبار به بزرگ جلوه دادن نقاط ضعف و نادیده گرفتن ابتکارات و پیشرفت های علمی و عملی ملت مسلمان ایران توسط رسانه های خبری غرب اشاره کردند و آن را دلیلی بر وحشت و نگرانی قدرت های شیطانی نسبت به افزایش امید ملت ها از ادامه ی مقاومت و حیات قدرتمندانه ی انقلاب اسلامی دانستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از عدالت به عنوان عدم تبعیض در حدود و حقوق و احکام و نیز کمک به مردم محروم و ضعیف یاد کردند و با تأکید بر اهمیت اجرای عدالت در جامعه فرمودند: عدالت یعنی آنکه تنظیم برنامه ها و حرکت کشور در جهت تأمین زندگی انسانی برای مستضعفان باشد و کسانی که در زیر سایه ی سنگین نظام طاغوتی از حقوق خود محروم ماندند به حقوق خویش برسند و عده ی خاصی برای خود حق ویژه ای قائل نباشند. برای اجرای عدالت باید حدود الهی و حقوق انسانی و اجتماعی به طور یکسان بر مردم اجرا شود و نیز کسانی که با تکیه بر فریب، زور و کارهای ناصحیح توانسته اند به آنچه که حق آنها نبوده است دست یابند، فرصت ادامه ی این راه را پیدا نکنند و حرکت نظام و تشکیلات باید در این جهت باشد.

رهبر انقلاباسلامی در پایان سخنانشان زندگی عادلانه را شرط برخورداری از کمک الهی دانستند و ناتوانی قدرت های مادی و توطئه ها و ترفندهای آنان برای منصرف کردن ملت مسلمان ایران از ادامه راه پرافتخار خود را مورد تأکید قرار دادند.

این گزارش حاکیست پیش از بیانات مقام معظم رهبری آقای محمد غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن طی اظهارات کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و ضمن تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ما تا ظهور حضرت حجت امام زمان (عج) آمادگی خود را برای اطاعت از فرامین حضرت آیت الله خامنه ای رهبر محبوب مسلمانان جهان در جهت مبارزۀ با مستکبران اعلام می داریم.

بنا بر همین گزارش در این دیدار کارکنان، مدیران، مسؤولان و وزیر پست و تلگراف و تلفن، مسؤولین واحد فرهنگی، مدارس شاهد و مسؤولین بیناد شهید در استان ها و شهرستان ها به همراه معاونین و مسؤولان بنیاد شهید مرکز و اعضاء ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد و همچنین جمعی از خانواده های معظم شهداء، اسراء و مفقودین جنگ تحمیلی، جمعی از کارکنان به همراه معاونین، مشاورین، مدیران کل و وزیر بازرگانی، گروهی از کارکنان، مدیران و مسؤولان سازمان جنگل ها و مراتع کشور به همراه وزیر کشاورزی، جمعی از جانبازان جنگ تحمیلی از استان های همدان و باختران و شهرستان قزوین به همراه رئیس، کارکنان و مدیران و مسؤولان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، اعضای شورای ائتلاف اسلامی افغانستان و حزب وحدت افغانستان به همراه شیعیان افغانستان در اروپا، آسیا و سایر کشورها، روحانیون و مسؤولان دوایر و شعب عقیدتی سیاسی، فرماندهان حفاظت و اطلاعات و فرماندهان هنگ ها و نواحی ژاندارمری سراسر کشور به همراه فرمانده و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ژاندارمری، معاونین و مدیران کل وزارت اطلاعات، کارکنان و مدیران و مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین جمعی از اعضای امور تربیتی و مربیان پرورشی شهرستان بجنورد و جمعی از اعضای بسیج مستضعفین خان بین گرگان حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی