news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1387/07/10

دیدار کارگزاران نظام و اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام اسلامی و قشرهای مختلف مردم، افق دنیای اسلام را نسبت به گذشته بسیار روشن، امیدبخش و پیشرفت امت اسلامی را واقعیتی انکارناپذیر دانستند و تأکید کردند: این پیشرفت و آینده‌ی روشن، به کمک خداوند متعال روزبه‌روز بیشتر خواهد شد و دنیای اسلام عزت و شکوه اسلامی را خواهد دید.
رهبر انقلاب اسلامی ذخیره‌ی تقوای الهی را یکی از برکات ماه مبارک رمضان برشمردند و افزودند: امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگر به این اندوخته و ارتباط با ذات مقدس خداوند نیازمند است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری دوران سخت و غفلت و ناامیدی مسلمانان درگذشته خاطرنشان کردند: با وجود فشارهای سنگین سلطه‌گران و استعمارگران تازه‌نفس بر مسلمانان در آن دوران، اکنون به برکت بیداری امت اسلامی، افق آینده برای مسلمانان بیش از هر زمان دیگر تابناک‌تر است و دشمنان اسلام و دنیاطلبان به ضعف و شکست خود اذعان می‌کنند.
ایشان انکار این واقعیات را انکار واضحات و وعده‌های الهی خواندند و افزودند: این مسائل خوشبینی افراطی نیست، بلکه واقعیاتی است که مسلمانان برای ادامه‌ی آن‌ها نیازمند یک جهاد بزرگ با ابعاد سیاسی، فکری، علمی، اجتماعی و اخلاقی هستند و ملت‌های مسلمان نیز به‌تدریج با ابعاد گوناگون این جهاد آشنا شده‌اند و در آینده بیشتر آشنا خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین پیشرفت امت اسلامی و ضعف و ناتوانی مستکبران، به وضعیت امروز منطقه‌ی بسیار حساس خاورمیانه اشاره و خاطرنشان کردند: رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا که پس از فروپاشی شوروی، خود را قدرت بلامنازع و کدخدای دهکده‌ی جهانی تصور می‌کرد، اکنون در فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان دچار بن‌بست و گره‌های ناگشودنی شده است و خودشان هم در مورد به نتیجه رسیدن نقشه‌هایشان اظهار ناامیدی و یأس می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به دست‌اندازی‌های اخیر آمریکا به پاکستان، تأکید کردند: آمریکایی‌ها در این مسأله نیز ناکام خواهند ماند، زیرا مسلمانان بیدارند و روحیه‌ی ایستادگی در آنان وجود دارد و با حقوق اسلامی خود آشنا هستند.
ایشان لازمه‌ی ادامه مسیر پیشرفت و عزت مسلمانان را توجه بیشتر به پروردگار و استعانت از او دانستند و خاطرنشان کردند: ملت مسلمان ایران در مدت ۳۰ سال گذشته با توکل بر خداوند و با همت و تلاش خود، در مقابل قدرت‌های استکباری باقدرت ایستاده و روز‌به‌روز در حال پیشرفت است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: باید با قدردانستن هدایت‌ها و تفضلات الهی، اتحاد، اراده و همت خود را مستحکم‌تر و امید به آینده را بیشتر کنیم.
 
در ابتدای این دیدار، آقای احمدی‌نژاد -رئیس‌جمهور- در سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر، ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای مسلمانان به‌ویژه ملت ایران دانست که با روزه‌داری و انجام اعمال این ماه، ذخیره‌ای انبوه از تقوا برای خود اندوخته‌اند.
رئیس‌جمهور با اشاره به بیداری و امید روزافزون ملت‌ها و همچنین مشکلات بیش از پیش قدرت‌های شیطانی تأکید کرد: بدون تردید، آینده متعلق به مستضعفان، صالحان و مظلومان است و وعده‌ی خداوند با ظهور حجت حق و استقرار عدالت و مهربانی در جهان، محقق خواهد شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی