news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/11/07

دیدار مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا پیش از ظهر امروز دردیدار مسؤولین دفاتر حوزه ی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراکز استان ها، مناطق و نواحی کشور با ایشان، ضمن تأکید بر اهمیت حفظ هرچه بیشتر تدین، معرفت اسلامی و تقوی در میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشتند: در پرتو شعاع تربیت و اداره ی معنوی، نیروهای سپاه پاسداران بایستی روزبروز کمالات معنوی بیشتری پیدا کنند و ذهنیت تقدس سپاه در میان مردم همچنان حفظ گردد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار طی بیاناتی خطاب به حاضرین ضمن تأکید بر اینکه همراه بودن علم و عمل در انسان هائی که تنها به پیمودن راه علم دین اکتفا نکرده و در عمل نیز در راه بسیار حساس و تعیین کننده ای گام برداشته اند و همواره موفق نیز بوده اند، یک ارزش محسوب می شود فرمودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نظامی است که همواره بقاء و سلامت او ارتباط نزدیک با بقاء و سلامت نظام دارد. زیرا که اگر این نیرو سالم و قوی باقی بماند بر حسب موازین عادی هیچگونه نگرانی در مورد سلامت و بقاء انقلاب وجود نخواهد داشت و با وجود نیروی نظامی مؤمن، مخلص، فداکار و با دیدی کاملا انقلابی و با قدرتی به عظمت نیروهای بسیج مردمی هیچگونه تهدیدی از نوع تهدیدهای نظامی دشمنان اسلام و انقلاب نگران کننده نخواهد بود و این در حقیقت همان فلسفه ی وجودی و معنای واقعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فرمانده ی کل قوا افزودند: لذا اگر چنین نیروئی عارف و عامل به وظیفه ی اسلامی خود نباشد، چنین شأن و خصوصیاتی را هم نخواهد داشت. از این رو آنچه که مهم است در سپاه پاسداران به خوبی انجام بگیرد این است که یکایک نیروهای سپاه در رده های مختلف هر چه می توانند درجه ی تدین، معرفت اسلامی و تقوی خود را بالا ببرند و در پرتو شعاع تربیت و اداره ی معنوی و با فراگیری هر چه بهتر قرآن، احادیث و مفاهیم اسلامی و توجه به عبادات عملی روز به روز به کمالات معنوی خود بیافزایند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنان خود وظیفه ی اصلی دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توأم کردن علم و عمل دراین نیرو دانستند و فرمودند: کار اصلاح علم و عمل و حفظ جهت در سپاه پاسداران کاری عنصری و همچون روحی در کالبد است و لذا دفاتر نمایندگی ولی فقیه بایستی حضوری فعال و مستمر در همه جای این نیرو داشته باشند و با همکاری صمیمانه با فرماندهان سپاه و بدون دخالت در کار یکدیگر به وظایف خود عمل کنند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری، حجت الاسلام نوری نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن معرفی حاضرین گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این دفاتر را به استحضار حضرت آیت الله خامنه ای رساند و اظهار امیدواری کرد که سپاه پاسداران به عنوان ستون فقرات نیروهای نظامی کشور بتواند با اجرای دقیق فرامین فرماندهی کل قوا آنچه را که موجب رضای خداست انجام دهد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی