news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/11/04

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب به مناسبت ایام دهه‌ی فجر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار اقشار مختلف امت حزب الله از چند شهر کشور با ایشان طی بیانات مبسوطی به تشریح سلطه ی دویست ساله ی قدرت های استعمارگر و عوامل سرسپرده ی آنها در ایران پرداختند و ضمن اشاره به برخورد خصمانه و کینه توزانه ی قدرت های حاکم بر جهان با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران طی یازده سال گذشته، بر لزوم بازیابی خاطره های بزرگ انقلاب در ایام مبارکه ی دهه ی فجر و تجدید عهد و پیمان مردم با اسلام، انقلاب و حضرت امام تأکید کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار از 22 بهمن به عنوان عید حقیقی برای ملت مسلمان ایران یاد کردند و فرمودند: تشکیل نظام اسلامی و انقلابی، راه آزاد زیستن و تکامل انسانی که امام عظیم الشأن و فقیدمان ترسیم فرمودند، سازندگی حقیقی و عدم سازش با قدرت های ضد اسلامی، از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می روند و روز 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در حقیقت به مثابه ی یکی از اعیاد بزرگ اسلامی برای ملت ماست.

اگرچه ما امسال دهه ی فجر را در حالی برگزار می کنیم که امام بزرگوارمان در میان ما نیست و این برای ما غمی جانگداز و سنگین است اما اگر امام نیست، خدای او، راه او و رهنمودهای او و انگشت نورانی اشاره های او که ما را به راه راست هدایت می کرد، هست و مهم این است که ما کار بزرگ امام را بشناسیم و قدر بدانیم.

بنا بر همین گزارش در این دیدار که با ابراز علاقه و احساسات پرشور حاضرین نسبت به مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیت الله خامنه ای به تحقیر ظالمانه‌ی ملت مسلمان ایران توسط دشمنان خارجی طی دویست سال گذشته اشاره کردند و فرمودند: پس از سال ها رقابت میان انگلستان و روسیه ی تزاری برای اعمال نفوذ بیشتر در ایران سرانجام با روی کار آمدن سلسله ی منحوس پهلوی، حاکمیت انگلیس بطور کامل در ایران تحکیم شد و پس از گذشت چند دهه، آمریکا سلطه ی شیطانی، دزدانه و خباثت آمیز خود را بر کشور ما تحمیل کرد. طی این مدت، سلطه ی قدرت ها ی ا ستعماری و مستبدین مورد حمایت آنها با اعدام های بی محاکمه، زورگوئی ها و فشارهای بی اندازه بر مردم همراه بود و ثروت ما را نیز به غارت بردند.

رهبرانقلاب اسلامی به تحقق انقلاب اسلامی تحت رهبری های پیامبرگونه ی امام عظیم الشأن و فقید جهان اسلام اشاره کردند و فرمودند: استهزاء فرهنگ اسلامی، آرزوها و استعدادهای سیاسی مردم توسط قدرت های مداخله گر، عقده ها و رنج هایی را در دل ملت انباشته کرد که نهایتاً به تحقق انقلاب عظیمی انجامید که مبنای آن تفکر صحیح اسلامی بود. تفکری که ریشه ی ایمانی و اعتقادی در اعماق جان مردم داشت و خداوند نیز آن رهبر بزرگ را برای نجات این ملت به خصوص، مسلمانان و همه ی مستضعفین جهان برگزید.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به این مطلب که ملت ما با ده ها زنجیر به استعمار کشیده شده بود، فرمودند: انقلاب اسلامی زنجیرهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، زنجیر استبداد یک حکومت دست نشانده و نیز زنجیر بی اعتقادی این ملت به خود را از هم گسست و زندگی، نشاط و ایمان مردم رابه آنها بازگرداند و ما امروز یک ملت زنده هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی فعالیت ها، تلاش ها و خدمات مفید یازده سال گذشته را یادآور شدند و افزودند: امروز ثروت کشور در دست امنای مردم است. مسؤولین از میان مردم اند و به سرنوشت آنها علاقمندند و بر رفتار مدیران کشور ایمان و تعهد اسلامی حاکم است و همه ی اینها به برکت اسلام و انقلاب و امام تحقق یافته اند.

ولی امر مسلمین دهه ی فجر و 22 بهمن را بزرگترین خاطره ی ملت ایران پس از ورود اسلام به ایران دانستند و با تأکید بر لزوم بزرگداشت این خاطره ی مهم فرمودند: دشمنان ما با یاد انقلاب و خاطره‌ی دوران پیروزی نیز خصومت دارند. آنها همواره سعی کرده اند به انقلاب خدشه وارد کنند و سیمای منور امام را مخدوش سازند. آنها اسلام و انقلاب را رویاروی خود می بینند لذا از بدگوئی نسبت به انقلاب، نظام اسلامی و کشور باز نخواهند ایستاد. رهبر انقلاب اسلامی 22 بهمن را عید حقیقی برای ملت ایران خواندند و فرمودند: این روز مبارک در طراز اعیاد فطر، قربان، غدیر و نوروز است که ملت در آن از یک دوران سخت محرومیت از طعام مادی و معنوی خارج شد، اسماعیل های خود را قربانی کرد و نعمت ولایت برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت و از یک دوران سرد و سیاه زمستان ستم شاهی بیرون آمد.

22 بهمن و دهه ی فجر برای ما روز بازیابی خاطره های انقلاب است و ما باید در این روز ضمن تجدید عهد با اسلام، انقلاب و امام تصمیم بگیریم که این راه روشن و منور را تا آخر و به بهترین وجه بپیمائیم. حضرت آیت الله خامنه ای در پایان بیاناتشان مسؤولین ستاد برگزاری مراسم دهه ی فجر را به اجرای برنامه های مفید و پرمحتوی توصیه کردند و خطاب به مسؤولان زندان های سراسر کشور که در این دیدار حضور داشتند فرمودند: رفتار با زندانیان باید همانند گذشته اسلامی باشد و هیئت عفو حضرت امام رضوان الله تعالی علیه با علاقمندی و پشتکار مسؤولیت خود را انجام داده و کسانی را که مستحق رحمت اسلامی و مشمول عفو هستند مشخص کنند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام قربانی امام جمعه لاهیجان طی سخنان کوتاهی پس از معرفی دیدار کنندگان، بر اطاعت و تبعیت از حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین جهان تأکید کرد و اظهار داشت: ولایت کلیداجرای دستورات خداوند و فهم مبانی دین است و احکام اسلام با هدایت اوست که به اجرا در می آید.

این گزارش حاکیست در این دیدار جمعی از طلاب بابل، علماء ، مسؤولان، ائمه جمعه و اقشار مختلف مردم لاهیجان و رباط کریم، جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان استان های تهران و کرمان همچنین گروهی از قاریان قرآن کریم، معلمین مدارس شاهد و مربیان تربیتی استان مازندران، مسؤولین ستادهای دهه ی فجر انقلاب اسلامی، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و مدیران کل زندان های سراسر کشور، سرپرست و مسؤولان سازمان ثبت احوال کشور، کارگران کارخانه ی زامیاد و مردم شهرک دانش، مسؤولان بسیج ادارات و جمعی از مسؤولان و مدیران سازمان مسکن سراسر کشور حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی