news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/10/26

دیدار جمع کثیری از بانوان کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمع کثیری از زنان مسلمان و انقلابی کشورمان با ایشان به بیان خصوصیات، ویژگی ها و جوانب مختلف شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند و ضمن تشریح جایگاه والای زن از دیدگاه اسلام و درس گرفتن از شیوه ی زندگی دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) بر ضرورت مراقبت و هوشیاری زنان مؤمن و آگاه برای حراست از راه مبارک انقلاب که فرا روی زنان مسلمان ایران قرار گرفته است، تأکید کردند.

در این دیدار که به مناسبت سالروز میلاد پربرکت و با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد ولی امر مسلمین ابراز احساسات اسلامی از سوی مسلمانان آذربایجان شوروی را ستودند و ضمن تأکید بر جاذبه ی این احساسات برای یک میلیارد مسلمان جهان رهبران شوروی را به پرهیز از برخوردهای خشن، ناشیانه و نادرست با مسلمانان این کشور توصیه کردند.

حضرت آیةالله خامنه ای با اشاره به این مطلب که انگیزه حرکت و احساسات مسلمان آذربایجان شوروی به هیچ وجه قومی و ملی گرایی نیست فرمودند: اسلام خاموش شدنی نبوده و نخواهد بود. اسلام متجاوز و ظالم نیست و امر به عدل و انصاف می کند لذا رعایت عدل و انصاف تنها راه برخورد با مسلمانان در هر نقطه ای از جهان است.

بنابر همین گزارش در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز دیدارکنندگان و سردادن شعارهائی در تبعیت و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری همراه بود حضرت آیةالله خامنه ای به تشریح ابعاد سیاسی، اجتماعی و جهادی شخصیت ممتاز و برجسته حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند و فرمودند: اگرچه زندگی آن حضرت کوتاه بود اما از جهت جهاد، مبارزه، تلاش، کار و صبر انقلابی، درس، فراگیری و آموزش به دیگران و دفاع از نبوت، امامت و نظام اسلامی در زندگی بشر یک نقطه ی درخشان و استثنائی است و اسلام این انسان ملکوتی را به عنوان نمونه و اسوه‌ی زن معرفی می کند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که حضرت زهرای اطهر هم وزن و هم سنگ پیامبر عظیم الشأن اسلام و امیرالمؤمنینی علی (ع) است، فرمودند: جهاد، دانش، سخنوری، فداکاری، همسرداری، مادری، مهاجرت و حضور فاطمه ی زهرا (س) در همه ی میادین سیاسی، نظامی و انقلابی مردان بزرگ را به تعظیم در مقابل او وا می‌داشت و زندگی معنوی، ذات ملکوتی، محراب عبادت، دعا و تضرع و درخشندگی عنصر معنوی آن حضرت نشانگر هموزن و هم سنگ بودن او با پیامبر اسلام و امیر مؤمنان علی(ع) است. ایشان در ادامه ی سخنانشان به مظلومیت زن در نظام پلید شاهنشاهی اشاره کردند و فرمودند: در گذشته اگر زن می خواست وارد مقوله ی علم شود باید از دین، تقوی و عفاف خود دست بر می داشت و حضور او در میدان سیاست و فعالیت های اجتماعی تنها با برداشتن حجاب و منصرف شدن از تقوی و وقار اسلامی امکان پذیر بود اما به برکت اسلام، انقلاب و امام، زن در ایران اسلامی در مرکز فعالیت های سیاسی قرار گرفت و پرچم دار انقلاب شد. امروز زن ایرانی می تواند مدارج علمی و دانشگاهی را با حفظ عفاف، حجاب و وقار خود طی کند و در میدان علوم و آگاهی های دینی وارد شود بدون آنکه با مانعی روبرو گردد.

حضرت آیةالله خامنه ای به تلاش سرمایه داران بزرگ، سیاستمداران خبیث و پلید و گردانندگان دستگاه های تلبیغاتی جهان برای به ابتذال کشاندن زن اشاره کردند و با بیان وضعیت سخت و بی رحمانه ی تحمیل شده بر زنان در کشورهای اروپائی، آمریکائی و کشورهائی که از تمدن غربی تأثیر زیادی پذیرفته اند اظهار داشتند: علی رغم تلاش وسیع رسانه های گروهی غرب و نویسندگان قلم به مزد و عامل سرمایه داران و صهیونیزم جهانی, زن ایرانی مسلمان، پایبندی به مسأله حجاب و حیثیت اسلامی خود را با قدرت، قاطعیت و روح اعتماد و اطمینان حفظ کرد و امروز این دنیای غرب است که در آن زنان مسلمان به حجاب اسلامی رو آورده اند و اکنون در کشورهای دور دستی که تحت تأثیر غرب بودند، حجاب اسلامی را به سبک ایران آزمایش می کنند. این از پیشرفت زنان مسلمان ماست و مردان مؤمن در ایران باید ارزش زن مسلمان را بدانند.

حضرت آیةالله خامنه ای سرگرم شدن به زر و زیور و پرکردن دست و صورت از زیور آلات را برای زن ایرانی مسلمان و انقلابی عیب و ننگ دانستند و فرمودند: آن زنی که در پی این چیزهاست ارزشش پائین است. طلا برای زن ارزش آفرین نیست بلکه بی اعتنائی به مدهای دام گونه ای که ساخته و پرداخته دشمنان است برای زنان مسلمان ایران ارزش آفرین است. زنان ما شخصیت خود را بازیافته اند و برای از دست ندادن آن باید هوشیار و اگاه باشند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان خطاب به حاضران فرمودند: افکار اسلامی به ویژه آنچه که به زن مربوط است در دنیا درخشندگی دارد و شما برای شناخت صحیح از اسلام باید ایمان و معرفت اسلامی خود را رشد و عمق ببخشید زیرا این خود پشتوانه ای برای بقاء دائمی اسلام خواهد بود.

بنابر همین گزارش قبل از سخنان مقام معظم رهبری خانم دباغ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنان کوتاهی سالروز ولادت حضرت فاطمه ی زهرا (س) را به محضر رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان تبریک گفت و افزود: زنان مسلمان ایران اعتقاد دارند که تنها با تبعیت از ولایت فقیه، یکدلی و یکپارچگی مردم است که می توانیم تمامی معضلات و مشکلاتی را که امروز با توطئه ها و دسایس دشمنان اسلام در رابطه با قشر زن به وجود آمده بر طرف کنیم و ما اجازه نخواهیم داد به صفوف مستحکم زنان که طی ده سال گذشته از بذل فرزند، همسر، جان و مال خود در راه خدا دریغ نداشته اند خللی وارد شود.

وی در پایان سخنان خود به معرفی گروه های دیدار کننده پرداخت و خواستار اعلام یکی از روزهای مقدس اسلام به نام روز مادر و والدین شد.

در این دیدار خواهران طلبه ی جامعةالزهرای قم، اساتید و دانشجویان خواهر تربیت مدرس قم، اساتید، پزشکان و کارکنان خواهر دانشگاه علوم پزشکی و خواهران طلبه ی مدرسه الزهرای اصفهان، اساتید و دانشجویان خواهر مرکز تربیت معلم استان چهارمحال و بختیاری و شهید شرافت تهران و کوثر اهواز، فرهنگیان، دانش آموزان و معلمین و مربیان خواهر امور تربیتی آموزش و پرورش شهرهای کرمان، قزوین و تهران، جمعی از خانواده ی معظم شهداء، اسراء و مفقودین شهرهای تهران و تبریز، جمعی از خواهران طلبه و خواهران ستادهای کمک رسانی جبهه و جنگ و خواهران بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج و تهران و جاده ساوه، معلمین خواهر منتخب امور تربیتی استان مازندران و جمعی از خواهران ستاد نماز جمعه و بسیج ادارات شهرستان یزد حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی