news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/10/19

دیدار جمع کثیری از مردم قم با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمع کثیری از اقشار مختلف مردم قهرمان و شهید پرور قم با ایشان طی بیانات مبسوطی که به مناسبت فرا رسیدن ۱۹ دی ماه سالروز قیام مردم قم ایراد فرمودند: به بیان نقش پراهمیت قم در روند پیروزی انقلاب کبیر و شکوهمند اسلامی پرداختند و ضمن تجلیل از حماسه آفرینی های مردم آگاه وشجاع این شهر در میادین جنگ و صحنه های سیاسی از قم به عنوان مرکز اسلام، انقلاب و حوزه های علمیه نام بردند.

در این دیدار که با ابراز علاقه و احساسات پرشور و کم نظیر دیدار کنندگان نسبت به مقام معظم رهبری و شعارهای کوبنده ای در تبعیت و اطاعت از ولی فقیه توأم بود حضرت آیةالله خامنه ای، قم را یک ذخیره الهی برای اسلام خواندند و فرمودند: امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به عنوان مرد استثنائی تاریخ و رهبر و مقتدای ما پرچم مبارزه ی اسلامی را در قم برافراشتند و پایه های نیرومند و شکست ناپذیر انقلاب اسلامی نیز در این شهر مذهبی کار گذاشته شد و مردم قم باید همانند گذشته برای دفاع و حراست از این شجره طیبه به حضور خود در صفوف مقدم ادامه دهند.

ایشان افزودند: قم به عنوان مرکز اسلام، انقلاب، حوزه های علمیه و علمای بزرگ پرورش دهنده ی انسان هائی است که هدایتگر انقلاب، کشور و ملت خواهند بود. این شهر همیشه باید به مانند دریای خروشانی باشد که هر جریان مخالفی در آن حل خواهد شد.

حضرت آیةالله خامنه ای تحقق حیات طیبه اسلامی را هدف اصلی و بنیادین انقلاب اسلامی خواندند و فرمودند: ما تلاش کرده‌ایم تا در میان ظلمات جاهلیت قرن بیستم خورشید فروزان اسلام را به درخشش در آورده و مکتب حیاتبخش اسلام و راه زندگی سالم و مطلوب را از طریق حیات طیبه ی اسلامی به بشریت سرخورده از مکاتب گوناگون نشان دهیم و برای دستیابی به زندگی پاک و شیرین انسانی باید خودرا به سرچشمه ی اسلام برسانیم.

ایشان احساس آرامش و آسایش حقیقی انسان را تنها در حیات طیبه اسلامی امکان پذیر دانستند و افزودند: « در هر قسمتی که ما موفق شدیم اسلام را به پیش ببریم زندگی در آن بخش برایمان شیرین و مطلوب بوده است. ما در تشکیل نظام، دولت و حکومت اسلامی به اسلام نزدیک شده و ارزش ها را حتی المقدور در حکام و زمامداران خود رعایت کرده ایم. امروز مسؤولان و حاکمان کشور پاک، باتقوا و از مردمند و در این قسمت تا همان اندازه ای که به اسلام نزدیک شدیم زندگی برایمان شیرین شده است.»

رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم جاری شدن امر به معروف و نهی از منکر در نظام و جامعه اسلامی تأکید کردند و فرمودند: همه مردم باید وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را برای خود قائل باشند و در محیط کسب، خانه، درس، دانشگاه و محیط کار و زندگی با زبان خوش و لحن مناسب عمل خلاف و گناه را به خاطی تذکر دهند و انجام این مهم در مرحله عمل و اقدام تنها با اجازه حکومت باید انجام شود.

ایشان با اشاره به این مطلب که قدرت امپراطوری آمریکا به خاطر سبکسری سردمداران آن محکوم به نابودی و اضمحلال است فرمودند: رژیم آمریکا با سبکسری سردمدارانش رو به ضعف می رود و عاقبت سرا و به سنگ خواهد خورد. ملت مسلمان ایران در برابر تجاوزات و جنایات زورمداران بین المللی سکوت نخواهد کرد و با عمل به وظیفه خود و با قدرت، توکل به خدا و انسجام و وحدت آحاد مردم همانند گذشته در مقابل آنها خواهد ایستاد.

حضرت آیةالله خامنه ای در پایان سخنانشان از حضور طبقات مختلف مردم مسلمان و همیشه در صحنه شهر قم تشکر کردند و آنان را به حفظ شور و شعور انقلابی و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب فرا خواندند.

بنا بر همین گزارش پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجةالاسلام شرعی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی طی سخنان کوتاهی به معرفی حاضران پرداخت و با تأکید بر اطاعت همیشگی مردم قم از ولی فقیه و رهبر مسلمین جهان اظهار داشت: آنچه که می تواند بنای انقلاب و نظام اسلامی را استوار نگه دارد اصل ولایت فقیه است و مردم قم همانند گذشته تبعیت از ولایت امر را بر خود فرض می دانند. وی در پایان سخنان خود افزود: ریشه ی اعتقادی مردمی که در ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ با تمام وجود خود در برابر طاغوت زمان ایستاده و در راه اسلام و انقلاب خون دادند عشق به اسلام و اصل امامت بوده است و تا زمانی که پرچم اسلام به دست امام زمان (عج) سپرده شود این مردم عاشقانه از مقام ولایت امر تبعیت کرده و نستوه و مقاوم خواهند ایستاد.

در این دیدار که در حسینیه امام خمینی قدس سره الشریف انجام شد دیدار کنندگان با سر دادن شعارهای زیر بر اطاعت خود از ولی امر مسلمین تأکید کردند: « ما امت پیغمبریم - ما جان نثار رهبریم»، « ما اهل کوفه نیستیم - علی تنها بماند » ، « ارزش مجلس ما - اطاعت از رهبری است »، « پیروی از رهبری شعار امت ماست - تفرقه و اختلاف مورد نفرت ماست»، « خامنه ای رهبر است - وارث پیغمبر است »و « اطاعت از خامنه ای - اطاعت از امام است».

بنا بر همین گزارش در این دیدار شورای مدیریت، مدرسین، اساتید، فضلاء و علمای حوزه ی علمیه قم. ائمه جماعات قم، فرماندار و مسؤولین و کارکنان ادارات و نهادهای انقلاب اسلامی قم، کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی و بسیج روحانیون حوزه علمیه قم، خانواده های معظم شهداء، اسراء و مفقودین به همراه گروهی ازجانبازان قم، اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه قم، شورای مرکزی اصناف و مجمع امورصنفی قم، جامعه ی مداحان و جامعه ی انجمن های اسلامی کارخانجات، محلات و دانش آموزان قم، گروهی از معلمین و فرهنگیان قم، جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی سپاه پاسداران، کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی، ژاندارمری و بسیجیان قم، شوراهای اسلامی روستاها و محلات و هیأت های مذهبی قم و خواهران جامعةالزهرا قم حضور داشتند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی