news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/09/01

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب در حسینیه جدیدالتأسیس امام خمینی(ره)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار گروه های مختلف امت حزب‌الله با ایشان که در محل حسینیه جدیدالتأسیس امام خمینی قدس سره صورت گرفت،طی سخنان مبسوطی به نفوذ و رشد روز افزون اسلام ناب محمدی در جوامع بشری اشاره کردند و با پرداختن به این مطلب که دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران به خاطر پایبندی نظام به اصول اسلامی است، ضرورت تولید نیازهای اقتصادی مردم در داخل کشور با استفاده از منابع و امکانات موجود و نیز لزوم حرکت در جهت آزادی و استقلال کامل اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند.
در این دیدار که با ابراز علاقه و احساسات پر شور دیدار کنندگان نسبت به مقام معظم رهبری توأم بود حضرت آیةالله خامنه ای طی سخنانی با بیان نفوذ و رشد اسلام ناب محمدی در جوامع مختلف بشری فرمودند: در جوامعی مانند کشورهای آفریقائی و آسیائی که مردم از ظلم و ستم قدرت های شیطانی و نظام های طاغوتی به جان آمده و فکر و راه جدیدی را جستجو می کنند. اسلام حقیقی، قرآنی و سازش ناپذیر که پیروان خود را به وضع جدیدی از زندگی فرا می خوانددر حال نفوذ و گسترش است.
ولی امر مسلمین سردمداران ظالم، فاسد و منحطی را که به اسم اسلام حکومت کرده و منقاد و مطیع آمریکا هستند تقبیح و آنان را منفور مسلمین دانستند و با اشاره به این مطلب که قیام مسلمانان مؤمن، آگاه و آزاد برای حاکم کردن اسلام واقعی و سازش ناپذیر در کشورهای اسلامی بیانگر فاصله ی اسلام رایج در آن کشورها با حقیقت اسلام است، اظهار داشتند: امروز اسلام در حال پیشروی است و این خود یکی از معجزات اسلام و قرآن است و از هنگامی که ملت مسلمان ایران با پیروزی انقلاب توانست دین خدا و اسلام را در قالب یک نظام اجتماعی مجسم و متبلور کند ترس از اسلام در دل مستکبران به وجود آمد و از همان آغاز قدرت های جهانی به تلاش، مبارزه، تبلیغ و صرف هزینه های گزاف برای مقابله با اسلام پرداختند و بدون تردید مبارزه ی استکبار با جمهوری اسلامی ایران هم به خاطر اسلام و پایبندی آن به اصول اسلامی است، لذا آن را یک خطر بزرگ تلقی می کنند.
رهبر مسلمانان جهان با بیان مبارزه و مخالفت دولتمردان و سیاستمداران غربی با مظاهر اسلام افزودند: علی رغم فشاری که امروز در جهان بر علیه اسلام و مسلمین وجود دارد دل های مردم به ویژه جوانان، روشنفکران وانسان های آگاه، متمایل و مجذوب اسلام است و این چیزی است که گسترش اسلام حقیقی را تضمین خواهد کرد زیرا اسلامی که به فطرت انسان ها و مبارزه با تمامی دستگاه های ظلم و ستم متکی باشد باقی خواهد ماند و می تواند بر جهان حکومت کرده و انسان ها را به سوی خود جلب کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نظام و احکام اسلامی را موجب آزادی ملت ها از تمامی قید و بندها و اسارت ها خواندند و فرمودند: در جهان کنونی که دنیا به دو بخش ستمگر و ستم پذیر تقسیم شده است ملت ایران ثابت کرده که از نفوذ تمامی قدرت های زورگو آزاد است و امروز هیچ یک از قدرت های بزرگ قادر به اعمال نفوذ بر نظام جمهوری اسلامی و ملت رشید ایران نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان به اهمیت و ارزش آزادی سیاسی موجود در کشور و ضرورت توسعه و تقویت آن اشاره کردند و با تأکید بر لزوم دستیابی به خود کفائی اقتصادی فرمودند: ما باید از لحاظ اقتصادی به طور کامل مستقل شویم و ملت ما بتواند بنا بر تشخیص خود صنعت و کالای مورد نیاز خویش را با استفاده از منابع و امکانات کشور در داخل تولید و ایجاد کرده و به تدریج با ابتکار، تلاش و قوت مدیریت کشور به سمت آزادی و استقلال کامل اقتصادی که مقدمه ی آن استقلال سیاسی است حرکت کند.
رهبر انقلاب اسلامی تلاش استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای ممانعت از دستیابی انقلاب و مردم به اهداف بزرگ خود را یادآور شدند و افزودند: هر دولت و تشکیلاتی که برای رساندن ملت و کشور به استقلال و غنای لازم تلاش کند منفور قدرت ها و استکبار جهانی است و امروز که دولت جمهوری اسلامی ایران برای سازندگی حقیقی و بازسازی پس از جنگ در کشور برنامه ریزی کرده و سعی در تحقق آنچه را که شایسته ی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است دارد،به معنای واقعی کلمه مبغوض قدرت های بزرگ جهانی است. ولی امر مسلمین به نگرانی استکبار جهانی از تلاش ملت انقلابی، زنده و بیدار ایران برای سازندگی، بازسازی و پیشبرد کشور بر مبنای برنامه ریزی و اعمال مدیریت قوی اشاره کردند و فرمودند: دشمنان ما می خواهند که مشکلات کشور برای همیشه باقی بماند تا بتوانند به مردم دنیا القاء کنند که اسلام نمی تواند کشور را اداره کند زیرا که آنها می دانند توانائی ملت ایران برای ملت های دیگر الگو و سرمشق خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن هشدار به کسانی که آب به آسیاب دشمن می ریزند فرمودند: کسانی که اقدامات سازنده و برنامه ریزی های متین دولت را به زیر سؤال می برند به تبلیغات آمریکائی و استکباری کمک می کنند. آنها باید در فهم جریانات کشور انصاف و هوشمندی به خرج داده و از همسوئی با دشمن پرهیز نمایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان به بیان ترفندهای تبلیغاتی دشمن برای ایجاد تردید و ابهام در اذهان مردم پرداختند و افزودند: مطمئناً برای این ملت مبارز، شجاع، مؤمن، پایبند به اسلام و آماده برای مقابله با کفر جهانی، آینده روشن و شیرینی است و با توکل بر خدا خواهیم توانست دشمن را که اعمال نفوذ و قدرتش برای مردم ما مشکلات ایجاد می کند بکلی از منطقه ی زندگی مردم دور کنیم.
بنابر همین گزارش در این دیدار که ائمه جمعه، روحانیون، مسؤولان و اقشار مختلف مردم از شهرهای کبودرآهنگ و بهار همدان، هشتپر طوالش،سبزوار و مرند همچنین مأموران انتظامات و اعضاء ستاد نماز جمعه ی تهران، فرهنگیان و دانش آموزان گلپایگان، مهندسین، کارکنان، کارگران و دست اندرکاران احداث حسینیه امام خمینی (قدس سره الشریف)، جمعی از دانش آموزان مدرسه ی راهنمائی سعیدالعلمای بابل، و مجمع انجمن های اسلامی خاتم الانبیاء بابل و نیز طلاب هندوستانی مقیم شهر مقدس قم حضور داشتند؛ پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجةالاسلام عبدوس امام جمعه سبزوار طی سخنان کوتاهی به اهمیت مسأله تعبد و تسلیم در برابر رهبری اسلام اشاره کرد و با استناد به موارد تاریخی نقش این مسأله در سرنوشت امت اسلام را یادآورشد. وی همچنین پیروی و تبعیت ملت مسلمان ایران از مقام ولایت فقیه برای دفاع از اسلام و انقلاب را مورد تأکید قرار داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی