news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/08/03

دیدار اقشار مختلف مردم کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیةالله خامنه‌ای قائد عظیم الشأن مسلمین جهان صبح امروز در دیدار اقشار مختلف امت حزب ا... با ایشان بر لزوم توجه به بعد جهانی و بین المللی انقلاب اسلامی و نیز حفظ و تقویت ارتباط معنوی میان ملت مسلمان و انقلابی ایران با دیگر ملل جهان تأکید کردند.

در این دیدار که با ابراز احساسات شورانگیز دیدار کنندگان و شعارهائی در تبعیت و پیروی از مقام ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی توأم بود، حضرت آیةالله خامنه ای طی بیانات مبسوطی با اشاره به علل تحقق انقلاب اسلامی در ایران فرمودند: اساس نارضایتی مردم در دوران طاغوت این بود که رژیم برای عقیده و فکر و ایمان آنها ارزش قائل نمی شد و عوامل رژیم طاغوت، ضد اسلام را تبلیغ و فساد اخلاقی و دوری از رسم و سنت اسلامی را ترویج و بر مردم تحمیل می کردند و آنچه که نزد مردم محبوب بود مورد اهانت آنها قرار می گرفت. اما از آنجا که مردم ایران به اسلام ایمانی عمیق داشتند و به آن عشق می ورزیدند این انقلاب عظیم تحقق یافت و حکومت اسلامی به دست مردم به وجود آمد.

حضرت آیةالله خامنه ای با بیان این مطلب که بعد جهانی و بین المللی انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ابعاد آن است، اظهار داشتند: ملت ایران یکی از مؤمن ترین ملت های مسلمان به عقاید و احکام اسلامی است و ایمان آنها عمیق ترین ایمان هاست. این مطلب را تمامی مسلمین جهان شهادت می دهند و به حرکت و انقلاب ملت مسلمان ایران احساس علاقه می کنند زیرا این حرکت برای اسلام که مشترک میان بسیاری از ملت هاست صورت گرفت. ایشان با اشاره به ضدیت انقلاب اسلامی با قدرت های استکباری و نفی ابرقدرت ها فرمودند: امروز هر جا که ملتی زیر فشار فرهنگی، اقتصادی و نظامی یکی از قدرت های جهانی قرار داشته باشد به انقلاب اسلامی علاقمند است. هنگامی که ملت ها مشاهده می کنند مردم مسلمان ما آزادانه و با قدرت و شجاعت در برابر فرهنگ غرب، دخالت استکبار و نفوذ فرهنگی و نظامی بیگانه می ایستد، نسبت به آن احساس علاقه، محبت و افتخار می کنند.

رهبر مسلمین جهان در ادامه بیاناتشان به پیام انقلاب اسلامی برای ملل مستضعف جهان به ویژه مسلمانان اشاره کردند و افزودند: پیام ملت و انقلاب ما این است که اگر ملتی بخواهد و بتواند حول یک محور و رهبر توانا و مقتدری جمع شود، خواهد توانست کارهای نشدنی را نیز انجام دهد. پیام دیگر انقلاب اسلامی این است که علی رغم تلاش دست های ضد اسلام اگر ملت های مسلمان بخواهند، می توانند به اسلام حاکمیت بخشند. ولی امر مسلمین جهان با بیان این مطلب که هدف استکبار جهانی از تبلیغات مسموم علیه جمهوری اسلامی و ملت مسلمان ایران دلسرد کردن ملت های دیگر نسبت به انقلاب اسلامی است فرمودند: دشمنان ما درتبلیغات خود از قاچاقچیان به عنوان مخالفین سیاسی نام می برند و سازمان عفو بین الملل نیز که وسیله ای است در دست استکبار جهانی، هر چند گاه از روی تفنن هم که شده لیستی را منتشر می کند با این امید که ملت های دیگر تحت تأثیر آن نسبت به انقلاب دلسرد شوند.

رهبر کشورمان به شجاعت ملت رشید ایران که طی دوران انقلاب به نمایش گذاشته شد اشاره کردند و فرمودند: مردم ایران در برابر چشم دیگر ملل جهان یک ملت بزرگ و قهرمان به حساب می آید و این به خاطر آزمایش عظیمی است که این ملت در جنگ، انقلاب و نیز ابراز محبت عاشقانه نسبت به امام عزیزشان در حیات و ممات او از خود نشان داد.

حضرت آیةالله خامنه ای پشتیبانی ملت ها از انقلاب اسلامی را موجب کاهش پیدا کردن و محدود شدن فشار دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران دانستند و فرمودند: هر گونه فشاری از سوی دشمن و هر مظلومیتی از طرف ملت ما باعث اعتقاد بیشتر ملت های دیگر نسبت به حقانیت راه ما خواهد شد و این خود برای استکبار جهانی خطرناک است.

امروز شعارها، اهداف و آداب و رسوم ملت ما سرمشق بسیاری از ملل جهان قرار گرفته و جوانان به ویژه در کشورهای اسلامی را به سوی خود جلب می کند و این همان مسأله ای است که استکبار از آن هراس دارد. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که ارتباط معنوی میان جمهوری اسلامی ایران با ملت های جهان برای قدرت های استکباری خطرناک است، فرمودند: دشمنان اسلام برای قطع کردن این ارتباط از راه های گوناگون تلاش می کنند. فشار دولت های وابسته و مزدور بر ملت ها، خود یکی از راه هائی است که استکبار جهانی برای از بین بردن این رابطه ی معنوی بکار گرفته است اما این کار، کار موفقی نخواهد بود، چرا که هر چه فشار بر ملت ها فزونی یابد، علاقه ی آنها نسبت به انقلاب اسلامی نیز افزایش خواهد یافت.

ایشان به ترفند خطرناک دشمنان اسلام برای از بین بردن فکر رابطه با ملت ها اشاره کردند و اظهار داشتند: دشمن در تلاش است تا به ملت ایران تلقین کند که به فکر خود بوده و مشکلات خویش را حل کند. اما ما معتقدیم که بسیاری از مشکلات توسط دشمن ایجاد و بر ما تحمیل شده است و انواع توطئه های اقتصادی، در خارج از مرزها سازماندهی می‌شوند. مشکلات یک ملت انقلابی را از راه های گوناگون و متنوعی می توان بر طرف کرد که یکی از آنها حمایت های جهانی از جمهوری اسلامی ایران است و ارتباط معنوی ملت و انقلاب ما با ملت های دیگر عالم مفید و ضروری است.

ولی امر مسلمین جهان از وحدت و شجاعت ملت ایران و نیز همبستگی و پیوند مستحکم میان مردم و مسؤولین به عنوان عوامل مؤثر درحفظ شخصیت، منش و چهره ی انقلابی ملت مسلمان ایران نام بردند و با بیان محبوبیت شدید مسؤولین نزد مردم فرمودند: خصوصیت مهمی که ملت ایران را در برابر چشم ملت های دیگر بزرگ و درخشان کرده این است که ملت ما در طول انقلاب و جنگ، مصلحت انقلاب و کشور را بر مصالح شخصی ترجیح داده است و امروز نیز مردم باید مصلحت کشور و انقلاب را بر همه چیز مقدم داشته و برای عظمت و آبادانی کشور کار کنند.

حضرت آیةالله خامنه ای همچنین خطاب به گروهی از نابینایان که در این دیدار حضور داشتند، آنان را مورد تفقد قرار دادند و فرمودند: راه ترقی علمی و عملی برای کسانی که یکی از حواس و یا عضوی از بدن خود را از دست داده اند باز است و باید هوش و ذهن خود را در جهت تعالی خویش و نیز ایفای نقش مؤثر در جامعه بکار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در این دیدار ائمه جمعه، علماء، مسؤولین و اقشار مختلف مردم نیشابور، قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، نفت شهر، سومار، رشت، خدابنده، قیدار و نیز روشندلان کارگاه ابابصیر و آموزشگاه خزائلی، کارکنان و کارگران کارخانه چیت ری تهران و جمعی از اعضاء ستاد نماز جمعه مشهد، گروهی از زوار پاکستانی میهمان جمهوری اسلامی ایران، پرسنل و کادر فرماندهی موشکی نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نمایندگان شهرهای نیشابور، قصرشیرین، رشت و خدابنده و قیدار در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

در این دیدار حجةالاسلام والمسلمین غرویان امام جمعه نیشابور طی سخنان کوتاهی به معرفی حاضران پرداخت.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی