news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/07/26

دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب به مناسبت میلاد حضرت رسول(ص)

به مناسبت میلاد با سعادت رسول اعظم و نبی اکرم محمد بن عبدا... (ص) و ولادت مروج و مبلغ اسلام محمدی امام جعفر صادق(ع) صبح امروز حضرات علماء، ائمه جمعه و جماعات، مقامات و مسؤولین دستگاه های اداری، نهادهای انقلابی، تشکیلات قضائی، جمع کثیری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندهان نیروهای مسلح به حضور رهبر انقلاب اسلامی و ولی فقیه، حضرت آیةالله خامنه ای رسیدند و این عید بزرگ را به معظم له تبریک و تهنیت گفتند.

در این دیدار که در محیطی آکنده از صفا و اخلاص برگزار شد حضرت آیةالله خامنه ای یکایک دیدار کنندگان را با صمیمیت و مهربانی مورد تفقد و عطوفت خویش قرار دادند.

در این دیدار رهبر کشورمان طی سخنانی ضمن تبریک متقابل به حاضرین، بر اهمیت تلاش برای احیاء ابعاد گوناگون شخصیت عظیم و الهی پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام تأکید کردند و اظهار داشتند: تلاش برای ساختن جامعه و نظام اسلامی یک وظیفه بزرگ و اصلی ترین واجبات برای یک مؤمن و مسلم است و هر چند که نفس پیروزی انقلاب اسلامی خود دلیلی بر متحول شدن دل های مردم است اما در کنار آن، مجاهدت سخت تری لازم است تا در وجود، روح و جان مسؤولین و آحاد مردم مسلمان به صورتی دقیق و منظم در جهت اهداف اخلاقی اسلام تحول و انقلابی به وجود آید و برای تداوم انقلاب و پیروزی ها و استقامت این خط و نیز عدم انحراف آن که از همه مهمتر است نیازمند این تحول و تغییرات در اخلاق و روحیات خود هستیم.

حضرت آیةا... خامنه ای ولی فقیه و رهبر انقلاب، بخش مهمی از پیروزی های به دست آمده را مدیون روحیات، ذات ممتاز و ریاضت کشیده امام خمینی رهبر فقید جهان اسلام دانستند و فرمودند: احساس ما این است که امام خمینی رضوان ا... تعالی علیه در دوران انقلاب نیز در درون خود همانند اولیاء خدا، پیامبر بزرگوار و ائمه معصومین تا لحظه مرگ در حال پیشرفت و تکامل بودند.

رهبر مسلمین جهان به تأثیر مهم اخلاص ها، فداکاری ها و نورانیت مردم در کسب موفقیت های گذشته اشاره کردند و ضمن تأکید بر لزوم تربیت نفسانی و تزکیه روحی فرمودند: سیاست ها و قدرت های جهانی تصور اشتباهی داشتند که از طریق تطمیع و فشار می توانند جمهوری اسلامی ایران را نیز به مانند کشورهای دیگر از میدان خارج کنند اما اشتباه بزرگ آنها این است که روح تقوی و ایمان به خدا را در مردم مسلمان ما درک نکردند و ما باید معتقد باشیم که هرچه یک پارچگی و وحدت همه جانبه وجود داشته باشد این خود برای دشمن شکننده تر و برای دوست امیدوار کننده تر است.

حضرت آیةا... خامنه ای در پایان بیاناتشان برای توفیق آحاد مردم و مسؤولین در افزایش توانائی های عملی و روحی خویش جهت خدمت به اسلام عزیز دعا کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی