news/content
نسخه قابل چاپ
1387/03/07

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز در دیدار آقای خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه- ضمن تجلیل از مقاومت و ایستادگی پرصلابت ملت فلسطین، نیروهای مقاومت و دولت حماس در مقابل فشارهای سنگین و جنایات کم‌سابقه‌ی رژیم صهیونیستی، قدرت‌های زورگو و دوستان آن‌ها تأکید کردند: امروز به لطف و فضل خداوند، دشمن صهیونیستی که به‌ظاهر شکست‌ناپذیر بود، در ضعیف‌ترین وضع قرار دارد و از مقابله با ملت بی‌پناه، تنها و در عین حال صبور و مقاوم فلسطین، عاجز شده است.
ایشان افزودند: درود خدا بر ملت فلسطین که با وجود این جنایات عجیب و فجایع بی‌نظیر، همچون کوه ایستاده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که تنها راه آزادسازی فلسطین، ایستادگی همراه با ایمان است، خاطرنشان کردند: مواضع مسئولان حماس و آقای هنیة -نخست‌وزیر دولت منتخب مردم فلسطین- نیز بسیار شجاعانه و قاطعانه و مایه‌ی خرسندی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز تأثر شدید از وضع کنونی مردم فلسطین و به‌ویژه محاصره‌ی غیر انسانی نوار غزه و کشتار هر روز زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع این منطقه افزودند: صحنه‌های این فجایع، بسیار دردناک و حزن‌آور است، اما ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که از همه نوع حمایت و امکانات اقتصادی، نظامی، سیاسی و تبلیغاتی برخوردار است، موجب امید و نشانه‌ای واضح از تحقق وعده‌های الهی است.
ایشان در همین خصوص خاطرنشان کردند: مسأله‌ی فلسطین و عجز و درماندگی دشمن صهیونیستی و قدرت‌های استکباری در مقابل ملت فلسطین و همچنین پیشرفت روزافزون و فراتر از تصور ملت ایران با وجود فشارهای فوق طاقت در ۳۰ سال گذشته، تفسیر صریح وعده‌ی خداوند است که اگر دین خدا را یاری و در این راه ایستادگی کنید، خداوند هم شما را یاری و پیروز خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که ایستادگی در راه خدا همراه با هزینه است، افزودند: کسانی که در این راه گام برمی‌دارند و همه‌ی سختی‌ها را تحمل می‌کنند، نزد خداوند سربلند و پرافتخار خواهند بود، اما افرادی که مسیری غیر از ایستادگی انتخاب کرده‌اند، آنان نیز هزینه‌ی خود را خواهند پرداخت و نزد خداوند نیز سرافکنده و شرمسار خواهند بود.
 
در این دیدار، آقای خالد مشعل -رئیس دفتر سیاسی حماس- ضمن تشریح آخرین اوضاع فلسطین به‌ویژه شرایط بسیار فاجعه‌آمیز نوار غزه تأکید کرد: ملت فلسطین با وجود همه‌ی فشارها، به استقامت خود افتخار می‌کند و در هیچ شرایطی از مقاومت، جهاد و حمایت از دولت مردمی حماس دست نخواهد کشید.
وی با اشاره به روحیه وصف‌ناپذیر شهادت‌طلبی در میان جوانان فلسطینی خاطرنشان کرد: عزم و اراده‌ی مستحکم مردم فلسطین، به‌ویژه جوانان، موجب شده است قدرت مقاومت در فلسطین به‌شدت افزایش یابد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی