news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/07/12

دیدار مسئولین و کارکنان نهادهای خدماتی و حمایتی ‫با رهبر انقلاب‬

حضرت آیةا... خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولین و کارکنان نهادها و ارگان‌های خدماتی و حمایت کننده از مستضعفین و محرومین با ایشان با اشاره به رابطه معنوی و محبت آمیز مردم با کارگزاران نظام بر ضرورت پشتیبانی و حمایت مردم از مسؤولین کشور تأکید کردند و آنرا یک فریضه شرعی دانستند.

در این دیدار که با شعارهای پرشور حاضرین نظیر « خامنه ای رهبر است - وارث پیغمبر است» و «ما همه سرباز توائیم خامنه ای - گوش به فرمان توائیم خامنه‌ای» تواًم بود رهبر کشورمان طی بیانات مبسوطی با اشاره به این مطلب که تشخیص حق از باطل یکی از مسائل دشوار در طول تاریخ بشر بوده است فرمودند: دست های کج اندیشان و ترفند کاران، لعابی از حق بر باطل می دهند تا باطل برای افراد ساده لوح قابل عرضه و مورد پسند باشد و ما در طول تاریخ انبیاء و اسلام، زخم این ریاکاری را بر تن داشته‌ایم.

حضرت آیةا... خامنه ای به بیان معیارهای موجود برای تشخیص حق از باطل پرداختند و ضمن اسلامی خواندن مسئله لبنان فرمودند: مسئله لبنان از جمله مسائل بین المللی اسلامی است که به تمامی مسلمانان جهان مربوط می شود زیرا فشاری که استکبار جهانی امروز بر لبنان وارد می‌آورد فشار بر اسلام و بیانگر اصرار بربقای رژیم صهیونیستی است و آنها به این ترتیب می خواهند لبنان را پشتوانه اسرائیل غاصب قرار دهند.

ولی امر مسلمین به تلاش قدرت های جهانی و عوامل سرسپرده به آنها برای حل مشکل استکبار و ارتجاع در لبنان اشاره کردند و افزودند: شیوع و رواج تفکر اسلام ناب محمدی در لبنان موجب بروز مشکلات روز افزون برای دشمنان اسلام شده است. اگر تلاش های جاری که با ادعای حل مشکل لبنان صورت می پذیرد برای حفظ سیادت ملی مردم این کشور، بیرون کردن رژیم صهیونیستی، کوتاه کردن دست آمریکا و دیگر طمعکاران از این کشور مظلوم باشد، این حق است اما اگر هدف از این تلاش ها تثبیت و تحکیم نظام فرقه گرا و مرتجع بر مبنای تبعیض در لبنان باشد باطل و مردوداست.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیاناتشان به رابطه معنوی، علقه و محبت موجود میان مردم و کارگزاران نظام اشاره کرد و اظهار داشتند: جمهوری اسلامی ایران را مردم به دست خود به وجود آوردند و به کارگزاران آن نیز عشق می‌ورزند. چنین نظامی حق است زیرا برای مردم است نه بر مردم و طی ده سال گذشته علی رغم سخت ترین حوادث و مشکلات عدیده اقتصادی که دشمنان ما بر دوش مردم به ویژه ضعفا تحمیل کردند در عین حال عاشق ترین مردم به نظام و مسؤولین همان ضعفا بودند زیرا به درستی و صحت راه، ایمان و اعتقاد داشتند و ما این عشق پاک را در رحلت جانگداز امام بزرگوارقدس سره شاهد بودیم.

ایشان با تأکید بر لزوم حمایت ملت از نظام حقی که در خدمت و در جهت مصلحت مردم عمل می کند فرمودند: آحاد مردم به پشتیبانی از کسانی که این کاروان عظیم را به پیش می برند موظفند. امروز حمایت از مسؤولین قوه مجریه و قضائیه و کمک به آنها یک فریضه شرعی است و تضعیف آنها حرام است. همه کسانی که این بار سنگین را بر دوش گرفته اند شایسته برخورداری از حمایت مردم هستند تا بتوانند توقعاتی که از آنها انتظار می‌رود را برآورده سازند.

رهبر کشورمان با اشاره به حضور مسؤولین سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام در این دیدار از سازمان بهزیستی به خاطر پذیرفتن سنگین ترین و سخت ترین کارها تقدیر و از کمیته امداد امام به عنوان یکی از مبارک ترین نهادهای انقلابی نام بردند.

حضرت آیةالله خامنه ای در پایان سخنانشان در ارتباط با خدمات صندوقهای قرض الحسنه به جامعه اسلامی کشورمان فرمودند: پیش از پیروزی انقلاب کسانی که تفکرات چپ و التقاطی داشتند به اینگونه خدمات و کمک به نیازمندان اعتراض می کردند و بر اساس یک تحلیل غلط متکی به تفکرات مادی و دور از واقعیات و حقایق اسلامی مدعی بودند که تنها در سایه رنج ها و مشکلات ، انقلاب به جلو می افتد اما ما همیشه صندوق قرض الحسنه را مفید و آنرا یکی از نهادهای اصیل اسلامی و یک عمل اسلامی می دانیم مسؤولین وزارتخانه های دارائی و کشور و نیز دیگر دستگاه های ذیربط باید به توسعه صندوق های قرض الحسنه کمک کنند.

 در این دیدار که مسؤولین و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی، صندوق های قرض الحسنه مرتبط با سازمان اقتصاد اسلامی، سازمان بهزیستی، کمیسیون اسرای عراقی و مسؤولین نگهداری اسراء، همچنین جمعی از ورزشکاران جانباز و طبقات مختلف مردم شهرستان قروه، آوج و آبگرم حضور داشتند آقای حبیب ا... عسگر اولادی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و ضرورت جدیت در تلاش برای خدمت به محرومین و مستضعفین را مورد تأکید قرار داد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی