news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راهفيلمفيلمصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1368/04/28

دیدار و بیعت جمعی از جانبازان و دست‌اندرکاران احداث مرقد امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مسؤول حرم مطهر و مؤسسه ی تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی قدس سره الشریف به همراه وزیر راه و ترابری و مسؤول بنیاد جانبازان انقلاب و گروه کثیری از جانبازان و نیروهائی که در کار احداث مرقد مطهر حضرت امام خمینی قدس سره العزیز و محوطه صحن حرم مطهر فعالیت داشتند پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار و بیعت کردند.

در این دیدار همچنین جمعی از نیروهای مرکز پشتیبانی و لجستیکی ستاد مرکزی، مجتمع شهید جولائی، مجتمع شهید رجائی، مهندسی نیروی زمینی، مهندسی نیروی هوائی، بنیاد تعاون و ترابری سنگین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارتخانه های جهاد سازندگی، راه و ترابری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسکن و شهرسازی و بازرگانی، سازمان های آب و برق تهران، مهندسی ستاد فرماندهی کل قوا، صنایع دفاع، سازمان بهشت زهرا و شهرداری اصفهان هم حضور داشتند.

 در این دیدار پرشور که ابراز احساسات شدید حاضرین نسبت به رهبر مسلمین جهان توأم بود حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مسؤول حرم مطهر و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام طی سخنانی فقدان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به محضر حضرت آیةا... خامنه ای تسلیت گفت و ضمن اعلام بیعت حاضرین با ایشان به عنوان رهبر و ولی امر مسلمین تأکید کرد: امروز پرچم اقتدار ولایت و حاکمیت نظام در دست شخصیتی است که تمام ابعاد وجود سیاسی، اجتماعی و علمی او در راه اهداف مقدس اسلام راستین و امام بزرگوار به کار گرفته شده است.

وی به تمجید از مقام معظم و شامخ رهبری پرداخت و افزود: ما همان اعتقادی را که به پیروی و اطاعت محض از امام داشتیم امروز نسبت به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داریم و همانند صدها میلیون انسان مشتاق، به معظم له دست بیعت می دهیم و تبعیت از ایشان را بر خود واجب می دانیم.

حجةالاسلام انصاری همچنین به تلاش و زحمات برادران جهادی ارگان ها، سازمان ها و وزارتخانه های مختلف در آماده سازی و ساخت مرقد و صحن مطهر امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه اشاره کرد و ضمن تقدیر از آنان اعلام داشت که با تلاش این برادران، کار تکمیل پروژه مرقد شریف حضرت امام با اجرای طرح های کوتاه مدت و دراز مدت ادامه خواهد یافت.

سپس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران طی بیانات مبسوطی ولادت با سعادت امام هادی(ع) را تبریک گفتند و ضمن تسلیت متقابل به حاضرین به مناسبت ارتحال جانسوز امام امت از تلاش مخلصانه نیروهای جهادی جهت احداث ساختمان مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کردند.

ایشان در تجلیل و تبیین ابعاد شخصیت امام خمینی قدس سره شریف فرمودند: برای حیطه بندی عظمت این شخصیت بزرگ به قلم های توانا و زبان های گویا نیاز است. او مانند خورشیدی بود که با درخشش خود اشیاء را آشکار می کند و مانند روحی بود که با دمیدن به کالبدی اجزای آن را زنده می سازد. او ما را زنده کرد و به حرکت درآورد و ما توانستیم به کمک وجود او به ارزش جغرافیائی و تاریخی کشورمان و به حقیقت فرهنگ گذشته، قرآن و ملت خود پی ببریم و اگر نظام جمهوری اسلامی و این انقلاب بزرگ و جهانی و نیز این رستاخیز عظیم ایجاد شده در دنیا را به عنوان یک شجره طیبه بدانیم ریشه آن همین شخصیت عظیم است که این درخت مبارک را رویاند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت پیوند همیشگی نظام اسلامی با امام فرمودند: شخصیت امام به وجود خارجی او بستگی ندارد بلکه عظمت این شخصیت از فکر، راه و رهنمودهای او مایه می گیرد لذا اهتمام به احداث مرقد، گنبد و صحن مطهر امام عزیز به معنای تلاشی برای حفظ هویت فکری و راه او و نیز زنده نگه داشتن یاد اوست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان عزت و کرامت یادگارهای اسلامی تأکید کردند که مرقد حضرت امام، مرکزی برای گسترش الهامات الهی و نورانیت و روح عرفانی برای مردم اهل بصیرت و معرفت خواهد بود. ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان در تمجید از وجود ارزشمند جانبازان به فضیلت بزرگی که آنان از ایثار اعضای جسم خود در راه خدا به دست می آورند اشاره کردند وخطاب به آنان فرمودند: هر چه در راه خدا خرج کردید در حقیقت برایتان باقی می ماند و اعضای از دست رفته بدنتان شما را به محفل شهدا پیوند می دهد.

ولی امر مسلمین همچنین به بیان عظمت پاداش الهی به جانبازانی که تقوا و عمل صالح را پیشه خود کنند پرداختند و در پایان سخنانشان برای سلامتی و شفای مجروحین و جانبازان انقلاب و جنگ تحمیلی دعا کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی