news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/04/18

دیدار و بیعت اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استقلال ملت ایران در تصمیم گیری و انتخاب راه و سرنوشت خود فرمودند: امروز شاید ملت سرفراز ایران تنها ملتی باشد که از هیچ قدرت خارجی فرمان نمی برد و برای آینده اش تصمیم می گیرد.

رهبر انقلاب این مطلب را امروز در جمع کثیری از اقشار مختلف امت حزب ا... جهرم و بخش های تابعه، کاشان، فریمان، سرخس و احمد آباد، نکاء‌، بوشهر، بندر دیلم و نیز خواهران عزادار بندر گناوه که جهت اعلام بیعت با رهبر و ولی امر مسلمین به تهران آمده اند اظهار داشتند.

در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور حاضرین و سردادن شعارهای «ما همه سرباز توایم خامنه ای - گوش به فرمان توایم خامنه ای» و «اطاعت از خامنه ای اطاعت از امام است،» همراه بودابتدا گروه سرود بسیج دانش آموزی کازرون در فراق امام عزیز امت اسلام سرود ویژه ای را اجرا کرد و سپس حجةالاسلام والمسلمین آیت الهی امام جمعه جهرم طی سخنان کوتاهی عروج ملکوتی رهبر فقید جهان اسلام را به محضر حضرت آیةا... خامنه ای تسلیت گفت و طی مراسم ویژه ای مراتب بیعت دیدار کنندگان با ایشان را اعلام داشت.

آنگاه رهبر مسلمین جهان متقابلاً ارتحال جانسوز امام امت را به حاضران تسلیت گفتند و طی بیانات مبسوطی ضمن تمجید از وفاداری و فداکاری ملت مسلمان و با ایمان ایران نسبت به اسلام و امام فرمودند: عمل صالح یک ملت با تقوا و با ایمان می تواند عزت و استقلال او را تامین کند و امروز شاید در میان ملل جهان ملتی مانند ملت مستقل ایران که از هیچ قدرت خارجی فرمان نمی برد و خودش تصمیم می گیرد و راه خود را انتخاب می کند یافت نشود.

ایشان از ایران به عنوان یکی از نادرترین کشورهای جهان که دارای زمینه های فراوان عمران و آبادانی است نام بردند و افزودند: اگر ما دو برابر امروز نیز جمعیت داشته باشیم می توانیم بدون کمترین نیازی به دیگران خود را اداره کنیم و یکی از اهداف تحمیل جنگ هشت ساله بر کشور ما این بود که در راه پرداختن به احیاء زمینه های عمران کشور تاخیر بیافتد.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان بی ثمر بودن فشارهای استکبار جهانی، بر زنده بودن، لیاقت و رشد ملت مسلمان کشورمان تأکید کردند و افزودند: هنگامی که ملت ایران به کمک مسؤولین و مدیران دلسوز بتوانند از ایران کشوری آباد، آزاد، مرفه، برخوردار از عدالت اجتماعی و ارزش های اسلامی بسازند آن روز انقلاب بزرگ و شکوهمندمان به عنوان یک الگو به همه کشورهای اسلامی صادر خواهد شد و این چیزی است که استعمار و استکبارآن را می دانند.

حضرت آیت‌الله خامنه ای اجتماعات شکوهمند مردم و اظهار وفاداری آنان را نشانه هائی از لیاقت ملت خواندند و فرمودند: آمریکا و اذنابش هر چه تلاش کنند نخواهند توانست این ملت را از دستیابی به جامعه نمونه اسلامی و از رسیدن به آن قله ای که امام در نظر داشتند باز دارند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانشان مردم را به حفظ وحدت و شور و احساس حاکم بر جامعه اسلامی مان توصیه کردند.

در این دیدار علاوه بر اقشار مختلف مردم همچنین ائمه جمعه، روحانیون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولین و خانواده معظم شهدا از شهرهای جهرم و بخش های تابعه، کاشان، فریمان، سرخس و احمدآباد، نکاء، بوشهر و بندر دیلم حضور داشتند.

بنابر همین گزارش از سوی مردم کاشان تعداد 141 قطعه طلا و زیور آلات جهت پشتیبانی مالی از رزمندگان اسلام و نیزچکی به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال از سوی اهالی بندر دیلم جهت ساختمان مرقد مطهر حضرت امام به دفتر مقام معظم رهبری تسلیم شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی