news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1372/03/12

دیدار میهمانان‌ خارجی شرکت‌‌کننده‌ در مراسم‌ سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره)

در آستانه‌ فرا رسیدن‌ چهارمین‌ سالگرد رحلت‌ جانگداز حضرت‌ امام‌ خمینی(ره) میهمانان‌ خارجی شرکت‌‌کننده‌ در مراسم‌ سالگرد امام در حسینیه‌ امام‌‌خمینی به‌ حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای ولی امر مسلمین‌ رسیدند و با ایشان‌ دیدار کردند.
در این‌ دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری طی بیاناتی بیداری اسلامی و نهضت‌ اسلامی را میراث‌ بزرگ‌ امام‌ راحل‌ (رض) و بزرگترین‌ هدیه‌ آن‌ حضرت‌ به‌ تاریخ‌ و دنیای اسلام‌ دانستند و مسلمانان‌ سراسر جهان‌ را به‌ پاسداری و حفظ آن‌ فرا خواندند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای با تجلیل‌ از امام‌ خمینی(ره) بعنوان‌ احیاگر جهان‌ اسلام‌ فرمودند: سخن‌ از امام‌ راحل‌(رض) در سالگرد رحلت‌ آن‌ حضرت‌ کاری تشریفاتی نیست، زنده‌ نگه‌‌داشتن‌ یاد امام‌ یعنی آنکه‌ راه‌ آن‌ حضرت‌ زنده‌ بماند و انعکاس‌ فریاد امام‌ در جهان‌ اسلام‌ حفظ شود. مسلمانان‌ باید فریاد امام‌ را بشنوند و مسیر حرکت‌ خود را براساس‌ آن‌ تنظیم‌ کنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری بازگشت‌ به‌ هویت‌ اسلام‌ را رمز موفقیت‌ مسلمانان‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ انگیزه‌ اصلی دشمنان‌ اسلام‌ از مقابله‌ با مسلمانان‌ اظهار داشتند: مبارزه‌ دستگاههای استکبار و قدرتهای زورگو با کشورهای اسلامی و مسلمانان‌ در اصل‌ مبارزه‌ای فرهنگی است. دشمنان‌ اسلام‌ سعی دارند مسلمانان‌ را از معرفت‌ اسلامی و فرهنگ‌ غنی اسلام‌ جدا کنند. اگر ملتهای مسلمان‌ و دولتهای اسلامی، بخصوص‌ علماء، روشنفکران، نویسندگان، شعرا و هنرمندان‌ ضرورت‌ بازگشت‌ به‌ اسلام‌ را درک کنند مشکلاتشان‌ حل‌ خواهد شد. اگر مسلمانان‌ به‌ شخصیت‌ اسلامی و هویت‌ تاریخی خود بازگردند، این‌ جرأت‌ را پیدا خواهند کرد که‌ در مقابل‌ قدرتهای سلطه‌گر جهانی تسلیم‌ نشوند زیرا اسلام‌ عالیترین‌ حقایق‌ و احکام‌ را برای مسلمانان‌ به‌ ارمغان‌ آورده‌ است.
ولی امر مسلمین‌ در بخشی از سخنانشان‌ مسئله‌ فلسطین‌ را یک مسئله‌ روشن‌ و همیشه‌ زنده‌ جهان‌ اسلام‌ و بشریت‌ دانستند و با محکوم‌ کردن‌ مذاکرات‌ سازش‌ با رژیم‌ صهیونیستی فرمودند: در قضیه‌ فلسطین‌ تنها مذاکره‌ای صحیح‌ است‌ که‌ به‌ خروج‌ صهیونیستها از فلسطین‌ منتهی بشود اما اگر نتیجه‌ مذاکره‌ این‌ باشد که‌ غاصب‌ بر سرزمین‌ فلسطین‌ مسلط بماند و محرومیت‌ ملت‌ فلسطین‌ ادامه‌ داشته‌ باشد، این‌ بر خلاف‌ اسلام‌ و احکام‌ الهی است. چرا باید رؤسای کشورهای اسلامی جرأت‌ کنند که‌ صریحا از سازش‌ با دشمن‌ غاصب‌ و اشغالگر سخن‌ بگویند؟ اگر نمیتوانند و جرأت‌ مبارزه‌ با دشمن‌ را ندارند کنار بنشینند و تن‌ به‌ سازش‌ ندهند، زیرا مبارزه‌ با ستمگران‌ حق‌ ملت‌ها و دولت‌ها است‌ که‌ سرانجام‌ به‌ پیروزی خواهد رسید.
رهبر انقلاب‌ اسلامی با اشاره‌ به‌ اوضاع‌ اسف‌بار مسلمانان‌ بوسنی فرمودند: کسانی که‌ مسلمانان‌ را در خانه‌ خود تحت‌ سخت‌ترین‌ فشارها قرار داده‌ دشمن‌ مسلمانان‌ هستند، حامیانی که‌ صریحا از متجاوز حمایت‌ میکنند و یا رژیم‌ امریکا که‌ وقت‌گذرانی میکند و دست‌ ستمگران‌ را باز میگذارد، دشمن‌ مسلمانان‌ هستند و مسلمانان‌ باید با آنها مقابله‌ کنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری در پایان‌ با تقدیر از ملت‌ مسلمان‌ ایران، مسلمانان‌ جهان‌ را به‌ دفاع‌ از حقوق‌ خود توصیه‌ کردند و فرمودند: ما با تجاوز و تعرض‌ به‌ دیگران‌ و حتی غیرمسلمین‌ مخالفیم‌ اما کسانی که‌ تعرض‌ به‌ مسلمانان‌ را در سراسر جهان‌ برای خود مباح‌ میدانند باید قدرت‌ مسلمانان‌ را حس‌ کنند و این، بیداری مسلمین‌ را میطلبد.
براساس‌ این‌ گزارش‌ در این‌ دیدار که‌ جمعی از میهمانان‌ خارجی شرکت‌کننده‌ در مراسم‌ سالگرد امام، جمعی از فرزندان‌ شاهد، جمعی از مردم‌ شهیدپرور ورامین‌ و جمعی از بسیجیان‌ استان‌ گیلان‌ که‌ برای شرکت‌ در مراسم‌ ارتحال‌ پیاده‌ از استان‌ گیلان‌ عازم‌ تهران‌ شده‌اند حضور داشتند، پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری، حجت‌الاسلام‌ انصاری مسئول‌ ستاد برگزاری مراسم‌ ارتحال‌ امام‌ خمینی(رض) طی سخنان‌ کوتاهی گزارش‌ از مقدمات‌ برگزاری مراسم‌ چهارمین‌ سالگرد ارتحال‌ جانسوز امام‌ راحل‌(ره) را به‌ استحضار مقام‌ معظم‌ رهبری رساند.

لطفاً نظر خود را بنویسید:

کدامنیتی : *
اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید
*
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی