news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/04/13

دیدار اقشار مختلف مردم مسلمان کرد از استان های کردستان و آذربایجان غربی و باختران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز به هنگام بیعت اقشار مختلف مردم مسلمان کرد با بیان لزوم هوشیاری و توجه هرچه بیشتر به کید دشمنان اسلام بر ضرورت طرد کسانی که قصد تفرقه اندازی و ایجاد شکاف در صفوف یکپارچه ملت را دارند تأکید کردند.

در این دیدار برادران و خواهران مسلمان کرد از استان های کردستان، آذربایجان غربی و باختران با دادن شعار های "بیعت با خامنه ای بیعت با امام است و "دست خدا بر سر ماست - خامنه ای رهبر ماست" اطاعت و پیروی خود از فرامین ولی امر مسلمین را بر خود واجب دانستند.

در همین دیدار حجت‌الاسلام سید موسی موسوی نماینده ولی فقیه در غرب کشور طی سخنان کوتاهی ضایعه ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به محضر آیت خامنه ای تسلیت گفت و بیعت حاضرین با ایشان به عنوان ولی امر مسلمین را اعلام داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتحال جانسوز امام خمینی قائد عظیم الشأن اسلام را به حاضرین تسلیت گفتند و طی بیاناتی با اشاره به سیاست های استعماری در ایجاد تفرقه میان مسلمانان فرمودند: آمریکا و اذناب او و حکومت های مرتجع با مذاهب اختراعی و سیاست های شیطانی خود به نام دین و توحید دائماً در اندیشه تفرقه افکنی در میان مسلمانان و اقوام مختلف هستند و از هنگامی که انقلاب اسلامی پرچم وحدت اسلامی را به دوش کشیده است این تلاش ها برای ایجاد شکاف بین مسلمین افزایش پیدا کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تقبیح دین فروشانی که قلم و زبان خود را درخدمت به استکبار جهانی به کار گرفته اند فرمودند: هم اکنون قلم ها و زبان هائی در سطح کشور های اسلامی با پول و دلار های حاصل از نفت مسلمانان بین امت اسلامی تفرقه می اندازد تا جمع کثیری از مسلمین را از دایرۀ اسلام واقعی بیرون کنند که اثر انگشت پلید آنها در بسیاری از این تفرقه افکنی ها دیده می شود.

ولی امر مسلمین در پایان با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام و انقلاب، روحیه انقلابی مردم و شخصیت و معنویت امام امت توانست مسئله قومیت ها را حل کرده و وحدت و یکپارچگی را در میان مردم ایجاد نماید، تلاش برای آبادانی و سازندگی کشور را مورد تأکید قرار دادند.

در این دیدار ائمه جمعه، روحانیون، طلاب، پیش مرگان مسلمان کرد، نیرو های بسیج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولین نهاد ها و ادارات دولتی، اصناف و اقشار مختلف مردم مناطق کردنشین استان های کردستان، باختران و آذربایجان غربی حضور داشتند. در این دیدار هچنین جمعی از اهالی تویسرکان و طرق نطنز شرکت داشتند.

بنابر همین گزارش مردم کردستان با امضاء طوماری به طول ۱۵۰ متر که به دفتر مقام معظم رهبری تسلیم شد میثاق خود را با نظام جمهوری اسلامی و تبعیت ازحضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر و ولی امر مسلمین اعلام داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی