news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/04/09

دیدار و بیعت جمعی از عشایر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به هنگام بیعت نمایندگان عشایر سرتاسر کشور با ایشان از عشایر به عنوان سربازان غیور و مرزبانان سلحشور نام بردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که با ابراز احساسات پرشور عشایر همراه بود با تأکید بر خصوصیات مشترک عشایر مناطق مختلف کشورمان فرمودند: دقت در ویژگی های عشایر از صداقت، شجاعت، اخلاق، ایمان و استقامت آنها حکایت دارد و این درحالی است که فرهنگ فاسد غرب در قبل از پیروزی انقلاب نتوانست این مردم پرشور و با اخلاص را تحت تاٌثیر خود قرار دهد.

رهبر انقلاب و ولی امر مسلمین در ادامه سخنانشان ضمن تمجید از نقش پراهمیت عشایر شجاع کشورمان در جنگ تحمیلی به فرموده امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی که عشایر را ذخایر انقلاب خوانده بودند اشاره کردند و افزودند: عشایر مرزنشین باید وظیفه مرزبانی را جدی بگیرند و دشمنانی که درصدد تجاوز هستند را سرکوب کنند و هرچند که تجاوز دشمنان به مرز ها امری بعید و یک حماقت است اما ما باید از مرز های خود مراقبت کنیم و هشیار باشیم .

ایشان با ذکر این نکته که حفظ روحیه مرزبانی در عشایر، دشمن را از تخطی و تجاوز باز می دارد دفاع از انقلاب و نظام جمهوری ا سلامی را وظیفه یکایک عشایر مؤمن کشورمان خواندند و تأکید کردند که آنها باید این وظیفه را با قدرت به انجام رسانند. رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین از عشایر به عنوان قشر تولید کننده و مایه برکات کشور یاد کرده و با بیان ضرورت حفظ روحیه تولید در عشایر فرمودند: مسؤولین موظفند به امور این قشر عزیز برسند و در رفع نیاز های آنان بکوشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان ضمن ابلاغ سلام به تمامی عشایر کشور همگان را اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر و کار و تلاش برای بیمه کردن آینده نظام جمهوری اسلامی و خنثی کردن توطئه و کید دشمنان فراخواندند.

در همین دیدار حجت‌السلام والمسلمین مروارید نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان طی سخنان کوتاهی ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت و بیعت عشایر کشور با ایشان به عنوان ولی امر مسلمین و رهبر جمهوری اسلامی ایران را اعلام داشت. همچنین حجت الاسلام کیان ارثی از اعضای شورای عالی عشایر در تعهد و خدمات عشایر غیور کشورمان به اسلام و انقلاب اسلامی مطالبی بیان داشت و تأکید کرد که عشایر گوش به فرمان رهبر جمهوری اسلامی ایران هستند. در این دیدار 480 طایفه از سراسر کشور به اتفاق اعضای شورای عالی عشایر ایران، رؤسای سازمان های امور عشایر، مدیران عامل اتحادیه تعاونی های عشایری و نمایندگان مناطق عشایر نشین در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی