news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1368/04/08

دیدار مسئولان نهضت سواد آموزی و بنیاد 15خرداد و وزارت نیرو و جمعی از اصناف مشهد با رهبر انقلاب

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت حفظ اتحاد، همبستگی، ایمان و استقامت ملت مسلمان و قهرمان کشورمان به عنوان منشأ قدرت و نصرت الهی تحقق آرزوی انبیاء و اولیاء الهی در جهت استقرار عدل جهانی و نجات مستضعفین در عالم را قابل عمل خواندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار با اصناف مشهد و تعاونی های شهری خراسان، حجت الاسلام صانعی سرپرست 15خرداد و مسؤولین این بنیاد، مسؤولین نهضت سواد آموزی و نیز تعدادی از پرسنل و مسؤولین وزارت نیرو و سازمان های تابعه ارتحال جانکاه رهبر فقید انقلاب و قائد عظیم الشأن اسلام امام خمینی را متقابلاً به حاضرین تسلیت گفتند و در تجلیل از مقام والای آن حضرت فرمودند: خداوند امام عزیز را به عنوان گوهری یک دانه و ذخیره ای از سوی خود درمیان ملت ما قرار داد.او که جوهر درخشان وجودی اش در سایه ربوبیت پروردگار آشکار شد بار ها و بار ها سیاست های جهانی را جابجا کرده و تغییر داد و کلام او همانند بمبی در دنیا منفجر شد و همه را تحت تأثیر قرداد و در عین حال آن ارادۀ نیرومندی که کوه های عظیم در مقابل او به حساب نمی آمدند همواره در برابر فداکاری ها شجاعت و احساسات پاک مردم سر تعظیم فرود می آورد . آن روح بزرگ و کوه ستبر به دفعات در برابر عظمت مردم تکان می خورد و می لرزید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تمامی بزرگان تاریخ را با مقام والای امام بزرگوارمان غیر قابل مقایسه دانسته و فرمودند: امام عزیز با رحلت خود امت اسلام را یتیم کردند و شاید در دل ها، محیط زندگی و درجهان اسلام نتوان تا سال های متمادی این خلاء عظیم را پر ساخت.

ایشان با استناد به آیات قرآن کریم به نصرت الهی و مؤمنین به عنوان دو تکیه گاه اصلی برای پیامبر اسلام اشاره کردند و با ذکر این نکته ها قدرت های مادی در مواجهه با حق پوشالی و تو خالی هستند فرمودند: قدرت های مادی دنیا تا مورد تهاجم تند با احساسات و ارادۀ ملت ها قرار نگرفته اند پرقدرت به نظر می رسند اما هنگامی که نیروی ارادۀ مردم سینه به سینه آنها قرار گیرد مجبور به عقب نشینی می شوند و تجربه نیز نشان می دهد ملت ها هر کجا که با قدرت های اروپائی و نیز آمریکا که به عنوان دزد سرگردنه در دنیا ظاهر شد در افتادند آنها را به عقب رانده اند.

رهبر کشورمان با تأکید براینکه ملاک قضاوت ما انسجام، ایمان، اتکاء بر خدا و مقاومت مردم در برابر سختی هاست فرمودند: خداوند آنقدر در اجتماع یک ملت مومن و متحد عظمت گنجانده که آن را با نصرت خود مقایسه کرده است و در این شکی نیست که چنین ملت مبارز و مؤمنی می تواند زمینه را برای استقرار حکومت ولی عصر امام زمان (عج) فراهم سازد. رهبر انقلاب اسلامی خطاب به قدرت های جهانی فرمودند: ما امروز در برابر شما سر سوزنی احساس ضعف نمی کنیم. اگر شما محبت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را می خواهید باید دست از زورگوئی و افزون طلبی خود بردارید و به حمایت از مفسدین و بدکارانی که علیه این انقلاب و انقلاب های دیگر جهان مشغول توطئه هستند پایان دهید. قدرت های بزرگ مانند آمریکا باید از حمایت خود از ضد انقلابیون توبه کنند و مادامی که چنین نشود خشم ملت ایران نسبت به آمریکا فروکش نخواهد کرد.

ایشان قدرت و قوت ایران اسلامی را ناشی از اطمینان مردم از ارتباط خود با خداوند خواندند افزودند: ما هیچ انگیزه ای جر پیاده کردن احکام الهی نداریم و همه مردم ایران با درک همین احساس نباید اجازه دهند دراین انگیزه ها اندک سستی و اختلالی به وجود آید. دشمن برای کم کردن حرارت و انگیزه مردم سعی دارد مشکلات طبیعی کشور را بزرگ جلوه دهد و این ملت رشید و قدرتمند با تلاش خود خواهد توانست مشکلات موجود را مرتفع سازد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دشمنان در جهت القاء جناح بندی ها و اختلافات بین مسؤولین مردم را به هشیاری در برابر این توطئه شیاطین فراخواندند و با تأکید بر ضرورت حفظ رابطه اخوت و دوستی در میان اقشار مختلف مردم فرمودند: آینده بسیار روشن پیش روی ماست و من مشکلات را قابل رفع می بینم و احساس می کنم که این نیروی عظیم و انقلابی می تواند کوه ها را از مقابل خود بر دارد و آنچه که در برابر همت، اراده و قدرت درونی مردم و لطف پروردگار قرار دارد چیزی به حساب نمی آید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپایان سخنانشان ضمن تأکید بر این نکته که همه مردم و مسؤولین باید در خط اسلام و برای اهداف اسلامی با هم یک دل و صمیمی باشند فرمودند: شایسته نیست که کسی برای ابراز دوستی و علاقه خود به اینجانب دیگری را مورد اهانت و یا تهاجم قرار دهد و با نسبت دادن و نزدیکتر خواندن خود به اینجانب دیگران را کنار بزند این حرف ها شایسته فضای سرشار از صفای کنونی نیست.

به گزارش خبرنگار ما در همین دیدار حجت‌الاسلام شیخ حسن صانعی نمایندۀ ولی فقیه در بنیاد15خرداد ارتحال جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تسلیت گفت و بیعت و تبعیت دیدار کنندگان با ایشان را اعلام داشت. در این دیدار انجمن های اسلامی، اصناف و تعاونی های شهری خراسان، مسؤولین و کارکنان بنیاد 15خرداد و مؤسسات تابعه، جمعی از مردم پاب دانا و شهرستان الیگودرز، مسؤولین و جمعی از کارکنان وزارت نیرو و سازمان های تابعه، حجت الاسلام والمسلین قرائتی نماینده ولی فقیه در نهضت سواد آموزی به همراه مسؤولین این نهضت و جمعی از آموزشیاران حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی