news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1392/09/14

دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  رهبر معظم انقلاب اسلامی  پیش‌ازظهر امروز در دیدار آقای نوری مالکی –نخست‌وزیر عراق- با اشاره به اهمیت تقویت روابط سیاسی و اقتصادی ایران و عراق، تصریح کردند: میدان همکاری‌های روزافزون در بخش‌های مختلف بسیار وسیع است و هیچ مانعی در پیشبرد روابط با عراق و توسعه‌ی همکاری‌های منطقه‌ای وجود ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأیید اظهارات نخست‌وزیر عراق مبنی بر مذاکرات صورت‌گرفته با دولت ایران در خصوص تقویت روابط اقتصادی، سیاسی و علمی دو کشور  افزودند: رشد علمی ایران در سال‌های اخیر بسیار برجسته بوده و انتقال تجربیات علمی به عراق می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم همکاری‌های دو کشور باشد.
ایشان با مثبت ارزیابی کردن  عملکرد دولت عراق افزودند: حرکتی که شما امروز برای کشورتان انجام می‌دهید، حرکت باارزشی است؛ البته نیازهای کشور عراق بسیار بیشتر از این است.
رهبر انقلاب همچنین از آقای جلال طالبانی -رئیس‌جمهور عراق- به عنوان دوست خوب و صمیمی جمهوری اسلامی یاد و برای ایشان آرزوی سلامتی کردند.
آقای نوری مالکی -نخست‌وزیر عراق- نیز ضمن تشکر از دولت جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد که توافقات و مذاکرات وی در سفر به تهران به ارتقای همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف منجر شود.

پیامک‌های این دیدار
  • رهبرانقلاب امروز در دیدار آقای نوری مالکی نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت تقویت روابط سیاسی و اقتصادی ایران و عراق:هیچ مانعی در پیشبرد روابط با عراق و توسعه همکاریهای منطقه ای وجود ندارد.
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی