news/content
نسخه قابل چاپ
1391/07/27

تقدیر دفتر رهبر انقلاب از مردم خراسان شمالی

با پایان یافتن سفر هشت روزه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، دفتر معظمٌ‌له در سپاس از مردم مؤمن و سلحشور این استان اطلاعیه ای صادر کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«دیار اترک»، «سرزمین گنجینه‌ی معرفت‌ها» و خطه‌ی شهیدپرور مرزبانان غیور، یکپارچه بپاخاست و باب الرضا (علیه‌السلام) در استقبال از رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی آغوش گشود و اتحاد و یکپارچگی اقوام مختلف استان از ترک و فارس و کُرد گرفته تا ترکمن و تات، صحنه‌های ماندگار و به‌یادماندنی از دلدادگی و انس ملت و رهبری را خلق کرد.
این حضور عظیم و ابراز احساسات پرشور و عواطف صمیمانه‌ی مردم خراسان شمالی به نمایندگی از ملت ایران، از سویی انسجام و اتحاد ملی و روحیه‌ی امید، نشاط و سرزندگی را تقویت کرد و به رخ جهانیان کشید و از سوی دیگر، توهم و خیال واهی دشمنان کینه‌توزی را که برای بر هم زدن ثبات سیاسی و اخلال در روند کلی پیشرفت کشور، به ناامید کردن مردم و القای یأس، خستگی و اختلاف در اثر فشارها و تهدیدها دل بسته‌اند، باز هم نقش بر آب کرد.
در این سفر پربرکت بار دیگر مشخص شد که هدف متعالی پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر معنویت و بندگی خداوند، عزم و اراده‌ی راسخ، دانشوری و ایستادگی می‌گذرد و ایمان و اعتقاد به هدف، تکیه بر توانایی‌ها و نیروی سازنده‌ی درونی و پرهیز از تقلیدگرایی رمز طلایی عبور از پیچ تاریخی کنونی است.
بیانات حکیمانه‌ی رهبر انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف این سفر سرفصل‌های مهمی برای اندیشه‌ورزی و عمل مسئولان، نخبگان، روشنفکران و آحاد مردم در حرکت به سمت قله‌های پیشرفت کشور و همچنین حل مشکلات استان خراسان شمالی مشخص کرد که امید است با پیگیری‌های دولت محترم و تحقق مصوبات و تصمیمات این سفر، گامی بلند و اساسی در پیشرفت استان و رسیدن به جایگاه شایسته‌ی مردم مؤمن و دلاور این منطقه برداشته شود.
دفتر مقام معظم رهبری با سپاس بی‌پایان از درگاه خداوند متعال، تشکر صمیمانه و عمیق ایشان را از اقشار مختلف مردم خونگرم و مهربان استان خراسان شمالی، ائمه‌ی جمعه، علما و روحانیت بصیر شیعه و سنی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، اساتید دانشگاه، نخبگان، فرهنگیان، جوانان پرشور، دانشجویان و دانش‌آموزان، نیروهای مقتدر و جان‌برکف منطقه اعم از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی، نماینده‌ی محترم مجلس خبرگان، استاندار و سایر مسئولان پرتلاش محلی اعلام می‌دارد.

دفتر مقام معظم رهبری
۲۷ مهر ماه ۱۳۹۱

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی