news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1391/06/10
وحدت کشورهای دوست به منظور افزایش قدرت و تأمین منافع ملی

دیدار ماهیندا راجا پاکسا رئیس‌جمهور سریلانکا با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رئیس‌جمهور سریلانکا، وحدت کشورهای دوست را موجب تقویت جایگاه و افزایش قدرت و تأمین منافع ملی آنها خواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به القائات سیاسی و رسانه‌ای قدرت‌های سلطه‌گر افزودند: آنها سعی می‌کنند خود را شکست‌ناپذیر جلوه دهند، اما تجربیات ایران و سریلانکا نشان می‌دهد ایستادگی در مقابل استعمار و سلطه‌طلبان امکان‌پذیر است.
ایشان حمایت سریلانکا از ملت فلسطین و احترام به حقوق مسلمانان در سریلانکا را از اقدامات قابل توجه این کشور برشمردند و از علاقه‌مندی و تأکید رئیس‌جمهور سریلانکا برای گسترش روابط استقبال کردند.
آقای ماهیندا راجا پاکسا نیز با قدردانی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در اجلاس سران عدم تعهد گفت: پیشنهاد عاری شدن منطقه‌ی خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای و سخنان جنابعالی درباره‌ی فلسطین، بسیار جالب توجه بود.
رئیس‌جمهور سریلانکا با اشاره به تلاش‌های این کشور برای مبارزه با تروریسم و تأمین حقوق مسلمانان این کشور گفت: مطمئنیم که با کمک شما می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.
رئیس‌جمهور سریلانکا با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه‌ی صنعت داروسازی، کشاورزی و طرح‌های توسعه، ‌خواستار گسترش همه‌جانبه‌ی این روابط شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی