news/content
نسخه قابل چاپ
1391/05/14

نامه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به وزارت ارشاد درباره وضعیت کتاب «شرح اسم»

نامه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به وزارت ارشاد درباره وضعیت کتاب «شرح اسم»

پیرو اطلاعیه‌ی قبلی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی درخصوص کتاب «شرح اسم»، نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گردیده است. در بخشی از این نامه آمده است: نظر به اهمیت اصلاح اغلاط تاریخی، صرفاً اغلاط و نکات لفظی تاریخی (۲۴۰ نکته) به ناشر اطلاع داده شد و از ابلاغ نسبت به اصلاح اغلاط و نقایص محتوایی از قبیل تحلیل‌ها، برداشت‌ها، و روش استنباط از اسناد خودداری و نقد و تحلیل و بررسی این نوع اشکالات به جامعه‌ی علمی و تحقیقی کشور واگذار شد. متن این نامه به این شرح است:
 
بسمه‌تعالی
مدیرکل محترم امور کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام
بازگشت به نامه‌ی شماره‌ی دم/۱۲۰۳ تاریخ ۱۳۹۱/۴/۱۷ مؤسسه‌ی «مطالعات و پژوهش‌های سیاسی» مبنی بر درخواست مجوز برای کتاب «شرح اسم» و با توجه به اطلاعیه‌ی قبلی این مؤسسه درباره‌ی وجود اغلاط متعدد تاریخی و غیر تاریخی در کتاب مذکور که بدون مجوز انتشار یافته، به اطلاع می‌رساند نظر به اهمیت اصلاح اغلاط تاریخی، صرفاً اغلاط و نکات لفظی تاریخی (۲۴۰ نکته) به ناشر اطلاع داده شد و از ابلاغ نسبت به اصلاح اغلاط و نقایص محتوایی از قبیل تحلیل‌ها، برداشت‌ها و روش استنباط از اسناد خودداری و نقد و تحلیل و بررسی این نوع اشکالات به جامعه‌ی علمی و تحقیقی کشور واگذار شد.
با توجه به اصلاح اشکالات مذکور، انتشار کتاب «شرح اسم» بلامانع است. برای تجدید چاپ، أخذ تأییدیه‌ی مجدد از این مؤسسه الزامی است.
سرپرست مؤسسه


رونوشت:
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای خزائی؛ ریاست محترم مؤسسه‌ی مطالعات و پژوهش‌های سیاسی جهت اطلاع و اقدام مقتضی

 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی