news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1382/02/10

دیدار جمعی از معلمان و کارگران با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از کارگران و معلمان، ضمن تأکید بر لزوم ارتقای جایگاه معنوی و حل مسائل معیشتی این دو قشر ارزشمند به مسائل بسیار مهم جاری در عراق اشاره کردند و افزودند: ملت عراق -همچون همه‌ی ملت‌ها- با نیروهای اشغالگر مخالفت کرده است و اشغالگران بدانند که سرنوشت صدام خیلی زود در انتظار آنان است.
در این دیدار که در آستانه‌ی ۱۱ اردیبهشت -روز کارگر- و ۱۲ اردیبهشت -سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم- انجام شد، ایشان نبیّ مکرّم اسلام و حضرت امام حسن مجتبی علیهما‌السّلام را برجستگان عالَم خلقت خواندند و افزودند: پیامبر مکرّم اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله معلم بزرگ بشریت بود و بر دستان کارگران بوسه می‌زد و این نشان‌دهنده‌ی ارزش و جایگاه معلم و کارگر نزد پروردگار و دین مبین اسلام است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأمین نیازهای معیشتی و مادّی کارگران و معلمان و همه‌ی قشرهای مردم را وظیفه‌ی مسئولان دانستند و افزودند: در این زمینه کارهای خوب، اما ناکافی انجام شده که باید ادامه یابد.
رهبر معظم انقلاب اصلاح مبانی اقتصادی کشور را مبنای حل واقعی مشکلات کارگران و معلمان و دیگر قشرها برشمردند و افزودند: مهار تورم، تقویت پول ملی، جلوگیری از اسراف، تأمین عدالت و برطرف کردن تبعیض می‌تواند حتی بدون افزایشِ درآمد، زندگی خوب مردم را تأمین کند.
ایشان با توصیه به مجموعه‌های کارگری و معلمی در مورد پرهیز از شعارها و خواسته‌هایی که شرافت و کرامت حقیقی این دو قشر را کاهش می‌دهد، افزودند: مشکلات مادی باید حل شود، اما کرامت جامعه‌ی کارگری و معلمان کشور، مهم‌ترین مسأله‌ای است که باید مورد توجه مسئولان، تشکل‌ها و آحاد مردم قرار داشته باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اوضاع کنونی عراق را صحنه‌ی عبرت ملت‌ها و افشاء ماهیت حقیقی دموکراسی آمریکایی و شعارهای انسان‌دوستانه‌ آمریکا و انگلیس خواندند و خاطرنشان کردند: امریکا صریحاً اعلام کرده حتی اگر هم مردم عراق حاکمیتی اسلامی بخواهند، این خواست عمومی را نخواهد پذیرفت، اما با این موضع‌گیری، معنای واقعی دموکراسی و مردم‌سالاری امریکا برای ملت‌ها آشکار شد.
ایشان موضع آمریکا را در حمایت از گروهک تروریستی منافقین، برملا‌کننده‌ی حقیقت شعارهای ضد تروریستی این کشور برشمردند و افزودند: دستان منافقین به خون ملت ایران، کردهای عراقی و شیعیان عراق آغشته است و آن‌ها به این‌گونه اقدامات تروریستی خود افتخار هم می‌کنند، آن‌وقت امریکا با گستاخی تمام، ضمن ادامه‌ی شعارهای ضد تروریستی، از این گروهک تروریستی اعلام حمایت می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: این‌گونه واقعیات نشان می‌دهد که از دیدگاه امریکا، اگر تروریسم در خدمت منافع کاخ سفید باشد، خیلی هم خوب و مفید است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حمله به خانه‌های مردم و برهم‌زدن امنیت خانواده‌های عراقی را نشان‌دهنده‌ی ماهیت تساهل و تسامح مورد ادعای انگلیسی‌ها دانستند و با اشاره به سرکوب تظاهرات مردم در چند شهر عراق گفتند: حقوق بشر و انسان‌دوستی امریکا و انگلیس در عراق به‌خوبی جلوه‌گر شده است.
ایشان جدایی صدام از مردم عراق را از علل اصلی سرنگونی حکومت بعث برشمردند و افزودند: اشغالگران نیز صدای مردم عراق را نمی‌شنوند و فریاد آن‌ها را با گلوله جواب می‌دهند. بنابراین خیلی زودتر از صدام به سرنوشتی نظیر او مبتلا خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مخالفت ملت‌ها با اشغالگران را پدیده‌ای طبیعی خواندند و افزودند: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها، ناکامی‌های خود در عراق را به حساب تحریک ایران و دیگران نگذارند، چرا که ایران هیچ‌کس را تحریک نمی‌کند؛ بلکه جوانان، مردان و زنان عراقی -همچون تمامی ملت‌ها- به طور طبیعی اشغالگران را تحمل نمی‌کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بیداری اسلامی را عامل مخالفت ملت‌های مسلمان با حضور آمریکا و انگلیس ارزیابی کردند و افزودند: امت اسلامی در پرتو رایحه‌ی انقلاب اسلامی، نسیم بیداری و عطر بازگشت به معارف الهی را احساس کرده و مخالفان اسلام هر کجا قدم بگذارند، با موج عظیم مخالفت‌های مردمی روبه‌رو خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توجه ملت‌های مسلمان به ملت ایران، مسئولان و آحاد ملت را به تلاش و کار بیشتر دعوت کردند و افزودند: تلاش مسئولان و آحاد ملت، ایران را به اوج سعادت و عزت و رفاه و تمدن می‌رساند و ملت‌های اسلامی را به حرکت پرشتاب‌تر در این راه پرافتخار، تشویق و ترغیب می‌کند.
 
در این دیدار و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، آقای حاجی -وزیر آموزش و پرورش- گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه برای ایجاد نشاط و رشد علمی در محیط‌های آموزشی، تأمین عدالت آموزشی و ارتقای علمی معلمان را بیان کرد.
آقای صفدر حسینی -وزیر کار و امور اجتماعی- نیز در گزارشی، ایجاد صدها هزار شغل در سال ۱۳۸۱، واگذاری حدود ۹۸ میلیون سهم به کارگران در سه سال اخیر، ایجاد مجتمع‌های ورزشی و رفاهی، گسترش آموزش فنی را از محورهای فعالیت‌های این وزارتخانه برشمرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی