news/content
نسخه قابل چاپ
1381/10/12

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار هزاران‌ تن‌ از قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌، وحدت‌ کلمه‌ و همدلی‌ را، یگانه‌ راه‌ پیشرفت‌ و توسعه‌ و سرافرازی‌ ملت‌ ایران‌ برشمردند و با تأکید بر لزوم‌ هوشیاری‌ کامل‌ مسؤولان‌ و آحاد مردم‌ در برابر خطر اختلاف‌ و دو دستگی‌ افزودند: علاج‌ دردهای‌ کشور در گرو وحدت‌ قوای‌ سه‌ گانه‌، و پرهیز همگانی‌ از تضعیف‌ قوای‌ مقننه‌، قضاییه‌ و مجریه‌ است‌ چرا که‌ تضعیف‌ این‌ قوا، تضعیف‌ انقلاب‌ و نظام‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ حفظ آبروی‌ اسلام‌ و ایران‌ و ملت‌ را منوط به‌ حل‌ مشکلات‌ موجود و رسیدن‌ به‌ آبادانی‌ و پیشرفت‌ کامل‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ مانع‌ تراشی‌ دشمنان‌ برای‌ جلوگیری‌ از پیموده‌ شدن‌ این‌ راه‌ پرافتخار افزودند: قوای‌ سه‌ گانه‌ پایه‌های‌ نظامند و نباید یکدیگر را تضعیف‌ کنند ضمن‌ آنکه‌ هیچکس‌ دیگر از جمله‌ مطبوعات‌ و رسانه‌ها نیز حق‌ ندارند این‌ ارکان‌ مهم‌ کشور را تضعیف‌ کنند.
ایشان‌ خاطرنشان‌ کردند اگر اعتراضی‌ به‌ بخشی‌ از یک‌ قوه‌ وجود دارد این‌ مسئله‌ نباید مجوزی‌ برای‌ تضعیف‌ همه‌ آن‌ قوه‌ قرار گیرد. فرضا اگر به‌ یکی‌ دو نماینده‌ اعتراضی‌ وجود دارد نباید به‌ این‌ بهانه‌ مجلس‌ را تضعیف‌ کرد و یا اگر جمعی‌ به‌ یک‌ حکم‌ قضایی‌ معترضند نباید قوه‌ قضاییه‌ را تضعیف‌ کنند همچنانکه‌ انتقاد و ایراد به‌ بخشی‌ از دولت‌ نباید موجب‌ تضعیف‌ قوه‌ مجریه‌ شود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تلاش‌ دشمن‌ را برای‌ القاء ناتوانی‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامی‌ در تأمین‌ نیازهای‌ مردم‌ خاطرنشان‌ کردند و افزودند: دشمن‌ این‌ هدف‌ را از طریق‌ ایجاد اختلاف‌ در کشور، تضعیف‌ نیروهای‌ خدمتگزار، ایجاد فساد در ارکان‌ جامعه‌ و نابود کردن‌ منابع‌ کشور دنبال‌ می‌کند و همه‌ از جمله‌ گویندگان‌ و نویسندگان‌ صاحب‌ نفوذ در افکار عمومی‌ باید متوجه‌ باشند که‌ اگر کسی‌ در این‌ زمینه‌ها خلافی‌ مرتکب‌ شود بدلیل‌ اینکه‌ پی‌آمد منفی‌ مسائلی‌ نظیر تضعیف‌ قوا به‌ اصل‌ نظام‌ و انقلاب‌ باز می‌گردد، خدای‌ متعال‌ از اینگونه‌ خلافها نخواهد گذشت‌ و توبه‌ این‌ مسائل‌، آسان‌ نخواهد بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در این‌ دیدار که‌ جمعی‌ از تولیدکنندگان‌، بهره‌برداران‌ و کشاورزان‌ نمونه‌ سراسر کشور نیز حضور داشتند، خودکفایی‌ در مواد غذایی‌ اصلی‌ را نیاز حقیقی‌ کشور و تأمین‌ کننده‌ بخشی‌ از اقتدار ملی‌ خواندند و تصریح‌ کردند: امیدواریم‌ مسؤولان‌ با استفاده‌ از امکانات‌ طبیعی‌ و انسانی‌ موجود، حرکتی‌ علمی‌، مبتکرانه‌ و دلسوزانه‌ را برای‌ تحقق‌ این‌ هدف‌ آغاز کنند.
ایشان‌ تشکیل‌ وزارتخانه‌ جهاد کشاورزی‌ را زمینه‌ ساز استفاده‌ از جنبه‌های‌ مثبت‌ جهاد سازندگی‌ و وزارتخانه‌ کشاورزی‌ سابق‌ برشمردند و افزودند: سر و سامان‌ دادن‌ به‌ مسئله‌ مهم‌ کشاورزی‌، یک‌ جهاد است‌ و باعث‌ می‌شود کشاورزان‌ عزیز و محترم‌، از حاصل‌ واقعی‌ دسترنج‌ خود برخوردار شوند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ادامه‌ تلاش‌ برای‌ آبادانی‌ روستاها و استفاده‌ روستاییان‌ از امکانات‌ زندگی‌ را ضروری‌ برشمردند و تصریح‌ کردند: دولت‌ و دیگر قوا باید با برنامه‌ریزی‌ و تلاش‌ گسترده‌تر، چهره‌ زشت‌ فقر و وابستگی‌ اقتصادی‌ را از کشور بزدایند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، ایمان‌، وحدت‌، عزم‌، غیرت‌ و بزرگواری‌ ملت‌ ایران‌ را اقیانوسی‌ پربرکت‌ و ذخیره‌ای‌ عظیم‌ خواندند و تأکید کردند: مسؤولان‌ کشور باید برای‌ حل‌ مشکلات‌ مردم‌ کمر همت‌ ببندند و با وحدت‌ و همدلی‌ و تکیه‌ بر این‌ ملت‌ بزرگ‌ وظایف‌ خود را به‌ بهترین‌ وجه‌ انجام‌ دهند تا به‌ فضل‌ پروردگار آینده‌ درخشان‌ ایران‌ محقق‌ شود و دشمن‌ از دشمنی‌ خود با این‌ ملت‌ پشیمان‌ گردد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، وزیر جهاد کشاورزی‌ با بیان‌ گزارشی‌ از روند انتخاب‌ 118 کشاورز نمونه‌ سال‌ جاری‌ گفت‌: این‌ کشاورزان‌ با تلاش‌ و ابتکار، توانسته‌اند در عرصه‌ فعالیت‌ خود 3 تا 9 برابر متوسط کشور، محصول‌ تولید کنند. آقای‌ حجتی‌ با اشاره‌ به‌ منابع‌ آب‌ و خاک‌، دانش‌ فنی‌ و امکانات‌ کشور خودکفایی‌ در مواد غذایی‌ اصلی‌ از جمله‌ گندم‌ را ممکن‌ دانست‌ و گفت‌: امیدواریم‌ با برنامه‌ریزی‌ مناسب‌ و تلاش‌ بیشتر همه‌ کشاورزان‌ این‌ هدف‌ بزرگ‌ محقق‌ شود.
خاطرنشان‌ می‌شود در این‌ دیدار جمعی‌ از خانواده‌های‌ شهدا شهرستان‌ آمل‌، جمعی‌ از قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ تهران‌، اندیمشک‌، هشترود، بافت‌، اقلید، آباده‌، شهریار و اژه‌; جمعی‌ از تولیدکنندگان‌، بهره‌برداران‌ و کشاورزان‌ از جهاد کشاورزی‌ سراسر کشور و جمعی‌ از طلاب‌ شهرهای‌ ابهر، چالوس‌، نوشهر و بندر امام‌ خمینی‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی