news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/08/16

دیدار جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار جمعی‌ از علمای‌ اهل‌ تشیع‌ و تسنن‌، مسؤولان‌، معتمدین‌ و روسای‌ طوایف‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌، با اشاره‌ به‌ وحدت‌ و همدلی‌ مسؤولان‌ و مردم‌ و خدمات‌ انجام‌ گرفته‌ در این‌ منطقه‌، خواستار تلاش‌ مضاعف‌ مسؤولان‌ امر برای‌ رفع‌ نیازمندیها و مشکلات‌ موجود در استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ شدند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ مرزبانی‌ و حراست‌ از مرزهای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را شأنی‌ افتخارآمیز برای‌ مردم‌ غیور سیستان‌ و بلوچستان‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ حضور خود در دوران‌ تبعید در منطقه‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ در زمان‌ رژیم‌ گذشته‌ افزودند: من‌ براساس‌ آشنایی‌ با این‌ منطقه‌ و مشکلات‌ آن‌، منطقه‌ را دارای‌ استعدادهای‌ طبیعی‌ و مردم‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ را مردمی‌ خونگرم‌، پرتلاش‌ و با استعداد می‌دانم‌ که‌ زمینه‌ کار و تلاش‌ در آنجا بسیار است‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دشمن‌ برای‌ بهره‌برداری‌ از عوامل‌ مذهبی‌ و قومی‌ در این‌ منطقه‌ خاطر نشان‌ کردند: بواسطه‌ احکام‌ نورانی‌ اسلام‌ که‌ مسلمانان‌ را دعوت‌ به‌ وحدت‌ و همدلی‌ کرده‌ است‌ و با هوشیاری‌ مردم‌ و علمای‌ اهل‌ تشیع‌ و تسنن‌ در سیستان‌ و بلوچستان‌، دشمن‌ در رسیدن‌ به‌ اهداف‌ شوم‌ خود در این‌ منطقه‌ تا کنون‌ ناموفق‌ بوده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ قومیتهای‌ مختلف‌ کشور تأکید کردند: امروز افتخار همه‌ اقوام‌ در کشور، ایرانی‌ بودن‌ آنهاست‌ و این‌ اقوام‌ نشان‌ داده‌اند که‌ همواره‌ آماده‌ دفاع‌ از مصالح‌ ایران‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ مشکلات‌ افغانستان‌ و ابراز تأسف‌ از درگیریهای‌ موجود در این‌ کشور افزودند: بایدمسؤولین‌ و مردم‌ منطقه‌ با هوشیاری‌ مانع‌ از انتقال‌ ناامنیها و برخی‌ گرایشات‌ متعصبانه‌ به‌ داخل‌ کشور شوند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ نعمت‌ حاکمیت‌ اسلام‌ و برافراشته‌ شدن‌ عزت‌ اسلامی‌ در ایران‌ پس‌ از سالهای‌ متمادی‌ رنج‌ و سختی‌، لزوم‌ شکر این‌ نعمت‌ و حفظ آن‌ را یادآور شدند و تصریح‌ کردند: امروز بزرگترین‌ افتخار دولت‌، رئیس‌ جمهور، مجلس‌ و قوه‌ قضاییه‌ عمل‌ بر اساس‌ احکام‌ اسلام‌ است‌.
ایشان‌ در همین‌ زمینه‌ خاطر نشان‌ کردند: امروز دولت‌ و ملت‌ ایران‌ بر اساس‌ دستورات‌ اسلام‌ و تکلیف‌ دینی‌، کمک‌ به‌ مردم‌ مسلمان‌ فلسطین‌ را وظیفه‌ خود می‌داند و در این‌ راه‌ در حد امکان‌ از هیچ‌ کمکی‌ دریغ‌ نخواهند کرد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدیان‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ حسینی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در امور اهل‌ سنت‌ استان‌، مولوی‌ عبدالرحمن‌ ملازهی‌ امام‌ جمعه‌ اهل‌ تسنن‌ چابهار و آقای‌ حسینی‌ استاندار سیستان‌ و بلوچستان‌ در سخنانی‌ با اشاره‌ به‌ وحدت‌ و همدلی‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ بر آمادگی‌ آنان‌ به‌ منظور دفاع‌ از دستاوردهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و پیروی‌ از فرامین‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تأکید کردند.

برچسب‌ها: اقوام ایرانی؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی