news/content
نسخه قابل چاپ
1378/10/18

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری با ایشان، ضمن سخنانی، میانجیگری آمریکا میان دولت غاصب صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی را با توجه به کمکهای بیدریغ آمریکا به رژیم صهیونیستی، اقدامی باطل، ناعادلانه و بر خلاف مصالح دنیای اسلام توصیف کردند و بازگشت به اسلام و اتحاد بین مسلمانان را لازمه نجات دنیای اسلام از گرفتاریها و ابتلائات گوناگون دانستند.
مقام معظم رهبری مشکلات مختلف دنیای اسلام، بویژه در مناطق قفقاز، اروپا، چچن، فلسطین و کشورهای مجاور آن را خاطرنشان کردند و فرمودند: در شرایطی که مسلمانان از عقب ماندگی، فقر و جهل رنج می برند و از کاروان تمدن بشری به میزان زیادی عقب مانده اند، ذخایر اسلامی، می تواند مسلمانان را از وضع موجود نجات دهد و علاج گرفتاریها و ابتلائات دنیای اسلام نیز در بازگشت به اسلام، معنویت و احکام اسلامی از یکسو و اتحاد میان مسلمانان از سوی دیگر است.
حضرت آیت ا... خامنه ای از فشار فزاینده قدرتهای استکباری بر دنیای اسلام و بویژه دولتها و ملتهای پایبند به ارزشهای اسلامی سخن گفتند و فرمودند: شأن عید سعید فطر اقتضا می کند که ملتهای مسلمان به این مناسبت از عوامل پیشرفت به عنوان وسیله و پرچمی برای سعادت خود استفاده کنند و در سایه اتحاد کلمه، نرم شدن دلها و ایستادن در کنار یکدیگر، مشکلات خود را مرتفع سازند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، توجه آحاد امت اسلام، دولتهای اسلامی، علما، روشنفکران و فعالان دنیای اسلام را به اهمیت همراه شدن معنویت با پیشرفت علمی، مدنی، سیاسی و اقتصادی جلب کردند و فرمودند: دنیای مادیگری تمدن غرب، با وجود این همه نعمت، ثروت و پیشرفت، به خاطر کمبود معنویت، نتوانسته است احساس سعادت واقعی را برای آحاد مردم به ارمغان آورد و بدون تردید توأم شدن معنویت با پیشرفت علمی، مدنی، سیاسی و اقتصادی می تواند مسیر پیشرفت زندگی بشر را از تنگناها، گردابها و باتلاقها به سوی رستگاری و نجات تغییر دهد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتباط اعیاد اسلامی با معنویات را نشاندهنده اهمیت جنبه های معنوی و الهی در شئون مختلف زندگی مسلمانان دانستند و در پایان سخنانشان از وحدت میان مسلمانان و اجتناب از بغض، کینه و کدورت به عنوان مهمترین مسأله اجتماعی مورد تأکید اسلام یاد کردند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور در سخنان کوتاهی، عید سعید فطر را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام و ملت مسلمان ایران تبریک گفت و با تأکید بر اهمیت وحدت و همدلی میان جوامع مختلف مسلمان، اظهار امیدواری کرد که امت اسلام با استفاده از نیروی سرشار مادی و برخورداری از موقعیتهای ممتاز جهانی و سوق الجیشی و نیز با بهره گرفتن از برکات قرآن کریم و معنویت حاصل از ماه مبارک رمضان بتواند به جایگاه رفیعی در عرصه جهان و تاریخ دست یابد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی