news/content
نسخه قابل چاپ
1375/03/28

دیدار مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با ایشان طی سخنانی از برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان تبلیغات اسلامی ابر از رضایت کردند و حل معضلات فرهنگی کشور را نیازمند برنامه ریزی دقیق و همه جانبه و علاج جویانه دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار کار روزمره و پاسخگویی به نیازهای روزمره را دور از شأن سازمان تبلیغات اسلامی توصیف کردند و فرمودند: سازمان تبلیغات اسلامی با تشکیل دوره های کوتاه مدت می تواند شیوه ها و روشهای مؤثر تبلیغی را به مبلغین اعزامی به روستاها و کارخانه ها و نهادهای مختلف آموزش دهد و از این رهگذر آنان را به عنوان مبلغین کارامد و زبده به هر منطقه ای که لازم باشد اعزام کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیشنهاد تشکیل صندوق عمران مساجد در سازمان تبلیغات اسلامی را سازنده و لازم خواندند و فرمودند: براساس یک سنت صحیح، با برکت و رایج در میان شیعیان، مسجد و حسینیه با پول مردم ساخته، تعمیر و آباد می شود و به این ترتیب مردم دلبستگی خود را به مسجد و حسینیه ابراز می کنند و برای این منظور لازم است کمکهای مردم به این صندوق هدایت شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از حسنات انقلاب یاد کردند و فرمودند: سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از انجام کارهای موازی بپرهیزند و هر یک به طور مشخص وظایف ذاتی خود را انجام دهند. البته نباید حوزه هنری را دست بزنید، چون تشکیلاتی است که روی آن خیلی کار شده و حقی هم به هنر مذهبی و دینی دارد و باید به عنوان یک پایگاه، همیشه حزب اللهی بماند و در کار نفوذ ارزشها و معارف دینی در بدنه هنر، از همه جلوتر باشد.
مقام معظم رهبری در ادامه افزودند: سازمان تبلیغات اسلامی همچنین مسؤول انجام هر کار تبلیغی بر زمین مانده و بدون متصدی است و خوشبختانه این سازمان در همین جهت حرکت می کند و انتظار می رود در فعالیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی مسأله "تبلیغ" تنها وجه مشترک میان آن دو باشد و فعالیتهای هر یک در قلمرو اختصاصی مربوط به آن انجام شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان فردی خوش فکر، برنامه ریز، فاضل و موهبتی برای این سازمان یاد کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: 50 سال وقت لازم است که هر روز یک قدم برای گسترش و تعمیق کار تبلیغی به پیش برداشته شود تا به تدریج به جایی برسیم که براساس آن بتوان حق قرآن عزیز، اسلام درخشان و ارزشهای متعالی الهی را ادا کرد و بر همین اساس جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی بسیار مهم و حساس است.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گزارشی را از فعالیتهای این سازمان به استحضار رساند و طی آن اقدامات این سازمان را در ابعاد برنامه ریزی، سازماندهی، جذب مدیران کارامد و جوان، اعزام گسترده روحانیون به مناطق دور دست کشور، انتشار کتاب، احیای مساجد به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی اجتماعی و گسترش فرهنگ قرانی از طریق تربیت سی هزار مربی قرآن برشمرد.

برچسب‌ها: تشیع؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی