news/content
نسخه قابل چاپ
1374/11/10

دیدار جمعی از قاریان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، امشب‌ در پایان‌ مراسم‌ ویژه‌ تلاوت‌ قرآن‌ کریم‌ که‌ به‌ مناسبت‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ و با حضور قاریان‌ برجسته‌ کشور در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌ (رض‌) برگزار شد، بر ضرورت‌ ترویج‌ قرآن‌ و حرکت‌ بر محور قرآن‌ تأکید فرمودند.
در این‌ مراسم‌ روحانی‌ که‌ در فضای‌ آکنده‌ از معنویت‌، اخلاص‌ و نورانیت‌ ترتیب‌ یافت‌، مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضمن‌ تشکر از قاریان‌ و برگزار کنندگان‌ اینگونه‌ جلسات‌ فرمودند: جوانان‌ و کسانی‌ که‌ استعداد فراگیری‌ قرآن‌ و تلاوت‌ آن‌ را دارند، باید احساس‌ مسئولیت‌ کنند و ضمن‌ فراگیری‌ و تلاوت‌ قرآن‌، به‌ فراگیری‌ معارف‌ آن‌ نیز بپردازند، زیرا باید همه‌ زندگی‌ و نظام‌ ما بر محور قرآن‌ حرکت‌ کند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ افزودند: خیلی‌ تفاوت‌ است‌ بین‌ زندگی‌ در زمان‌ طاغوت‌ که‌ فرسنگها با قرآن‌ فاصله‌ ایجاد کرده‌ بودند با زندگی‌ امروز این‌ ملت‌ که‌ کاملا بر محور قرآن‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تجلیل‌ از ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ که‌ با ایمان‌، علاقه‌ و همت‌ در جهت‌ فراگیری‌ و ترویج‌ قرآن‌ گام‌ بر می‌دارند فرمودند: برای‌ این‌ که‌ نظام‌ ما بر محور قرآن‌ باشد، باید قرآن‌ در جامعه‌ حضور داشته‌ باشد تا مردم‌ با معارف‌ آن‌ آشنا شوند. این‌ کار در دوران‌ اختناق‌ رژیم‌ گذشته‌ با زحمت‌ زیادی‌ انجام‌ می‌گرفت‌ و شبیه‌ حرکت‌ در زمینی‌ سنگلاخ‌ بود، ولی‌ بحمدالله‌ امروز خداوند زمینه‌ فراگیری‌ و حرکت‌ در این‌ جهت‌ را جلوی‌ پای‌ همه‌ ما قرار داده‌ است‌ اگر ملت‌ مسلمان‌ ایران‌، قرآن‌ و معانی‌ آن‌ را فراگیرند، ساختن‌ جامعه‌ بر محور قرآن‌، آسان‌ خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ جملات‌ مولای‌ متقیان‌ علی‌ علیه‌السلام‌ فرمودند: دوای‌ درد شما و همه‌ ملتها در قرآن‌ است‌. درد ملتها چه‌ در زمان‌ امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام‌ و چه‌ امروز، نداشتن‌ زندگی‌ عادلانه‌ و صحیح‌ باب‌ بشر و نبودن‌ زمینه‌ مساعد برای‌ رشد انسان‌ است‌. نظمی‌ که‌ بشر به‌ آن‌ نیاز دارد در قرآن‌ و تعالیم‌ آنست‌، باید دلها و جانها به‌ معنی‌ واقعی‌ کلمه‌، به‌ این‌ حقیقت‌ اذعان‌ کنند و با تدبر در قرآن‌، زمینه‌ رشد جامعه‌ و حرکت‌ در این‌ مسیر و بر محور قرآن‌ را فراهم‌ نمایند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی