news/content
نسخه قابل چاپ
1373/12/14

دیدار اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ از این‌ مجلس‌ به‌ عنوان‌ مجموعه‌ای‌ مهم‌، متشکل‌، موظف‌ و متصل‌ به‌ روحانیت‌ اسلام‌ یاد کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ جایگاه‌ ممتاز اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ در مجموعه‌ روحانیت‌ کشور فرمودند: روحانیت‌ کشور امروز مجلس‌ خبرگان‌ را به‌ عنوان‌ عصاره‌ و گل‌ سرسبد خود به‌ جامعه‌ اسلامی‌ و جهان‌ ارائه‌ می‌دهد. این‌ مجموعه‌ عالیقدر برای‌ روحانیت‌ بسیار مهم‌ و مغتنم‌ است‌ و مواضع‌ آن‌ مواضع‌ روحانیت‌ کشور محسوب‌ شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اعلام‌ موضع‌ مجلس‌ خبرگان‌ در زمینه‌ مسائل‌ جهان‌ اسلام‌ را با رعایت‌ برترین‌ و قویترین‌ پایه‌های‌ مصلحتی‌ مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: روحانیون‌ همیشه‌ ملجأ فقرا و محرومین‌ بوده‌اند و در واقع‌ نماینده‌ محرومین‌ محسوب‌ می‌شوند. لذا آنچه‌ که‌ مجموعه‌ روحانیون‌ می‌خواهند، رسیدگی‌ به‌ وضع‌ محرومین‌ است‌ و اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ نیز به‌ طور طبیعی‌ همین‌ جهتگیری‌ و راه‌ و روش‌ را دنبال‌ می‌کنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ برنامه‌ریزی‌ در جهت‌ حل‌ مشکلات‌ طبقات‌ محروم‌ را سیاست‌ مستمر و همیشگی‌ دولت‌ و مسئولین‌ نظام‌ اسلامی‌ دانستند و فرمودند: نظام‌ و دولت‌ اسلامی‌ از آغاز پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تا کنون‌ به‌ طور قهری‌ و طبیعی‌ برای‌ محرومان‌، نیازمندان‌ و مظلومان‌ کار کرده‌ است‌ و اینجانب‌ نیز تا حد توان‌، پیوسته‌ کمک‌ به‌ محرومان‌، مستمندان‌ و از کار افتاده‌ها و نیز حل‌ مشکلات‌ طبقات‌ متوسط و پایین‌تر از آن‌ را با جدیت‌ دنبال‌ کرده‌ام‌ .
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اجتماع‌ سالانه‌ اعضای‌ مجلس‌ خبرگان‌ را بسیار مهم‌، ارزشمند و ذیقیمت‌ عنوان‌ کردند و ضمن‌ تأکید بر لزوم‌ استفاده‌ مناسب‌ و شایسته‌ از این‌ اجتماع‌ فرمودند: ایران‌ اسلامی‌ شرایط فوق‌العاده‌ حساسی‌ را سپری‌ می‌کند. دشمنان‌ اسلام‌ با اظهاراتی‌ صریح‌ و خارج‌ از عرف‌ بین‌المللی‌ بر انجام‌ فعالیتهای‌ سیاسی‌ و اقتصادی‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ تأکید می‌کنند و این‌ خود نشانه‌ روشنی‌ از حساسیت‌ اوضاع‌ به‌ دست‌ می‌دهد. اما با وجود آن‌ نظام‌ اسلامی‌ امروز مستحکم‌تر، دستگاه‌ اداره‌ کشور منسجم‌تر و وحدت‌ درونی‌ ملت‌ از گذشته‌ بیشتر است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ به‌ جایگاه‌ مهم‌ و برجسته‌ دولتمردان‌ و بویژه‌ رئیس‌ جمهور اسلامی‌ ایران‌ در میان‌ سیاستمداران‌ دنیا اشاره‌ کردند و فرمودند: علما و مجتهدین‌ باید برای‌ دفاع‌ از اسلام‌ و انقلاب‌، وارد میدان‌ مبارزه‌ تبلیغاتی‌ با دشمن‌ شوند و به‌ فشارهای‌ تبلیغاتی‌ محافل‌ سیاسی‌، علمی‌ و تشکیلاتی‌ علیه‌ ایران‌ اسلامی‌ پاسخ‌ دهند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌ تلاشهای‌ به‌ عمل‌ آمده‌ برای‌ بازسازی‌ کشور پس‌ از دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ را بسیار عظیم‌ و گسترده‌ خواندند و فرمودند: امروز وضع‌ کشور به‌ لحاظ اعتبار مالی‌ بسیار پیشرفت‌ کرده‌ است‌ و از نگاه‌ افکار عمومی‌ جهان‌ ایران‌ کشوری‌ با ثبات‌، ریشه‌دار و مستحکم‌ محسوب‌ می‌شود و موفقیت‌ نظام‌ اسلامی‌ در تضمین‌ و تأمین‌ آینده‌ ملت‌ ایران‌ بیش‌ از همه‌ دشمنان‌ اسلام‌ را خشمگین‌ و حساس‌ کرده‌ است‌. بنا بر این‌ وضع‌ حساس‌ امروز، ضرورت‌ هماهنگی‌، وحدت‌ و یکپارچگی‌ میان‌ مسئولان‌ کشور و مردم‌ را بیش‌ از پیش‌ ایجاب‌ می‌کند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آیت‌الله‌ امینی‌ نایب‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ از توجهات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در جهت‌ رسیدگی‌ هر چه‌ بیشتر به‌ وضع‌ محرومان‌ و مستمندان‌ جامعه‌ و همچنین‌ تلاشهای‌ دولت‌ در این‌ زمینه‌ تشکر کرد و با ارائه‌ گزارشی‌ از فعالیتهای‌ تحقیقاتی‌ انجام‌ شده‌ در طول‌ سال‌ گذشته‌، خواستار اجرای‌ طرحی‌ عملی‌ و گسترده‌ در جهت‌ مقابله‌ با تجمل‌ گرایی‌ و اسراف‌، مبارزه‌ با تهاجم‌ فرهنگی‌ و نیز احیای‌ امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر در جامعه‌ شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی