news/content
پیوندهای مرتبطصوتصوتعکس پوستریعکس پوستری
نسخه قابل چاپ
1372/09/17

دیدار جمعی از بانوان با رهبر انقلاب

به‌ مناسبت‌ هفته‌ بزرگداشت‌ زن‌ صبح‌ امروز جمع‌ زیادی‌ از زنان‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ ایران‌ در حسینیه‌ امام‌ خمینی‌(رض‌) با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند.
در این‌ دیدار که‌ با ابراز احساسات‌ پرشور و شعارهایی‌ در تبعیت‌ و پیروی‌ از مقام‌ معظم‌ رهبری‌ توأم‌ بود حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ طی‌ سخنانی‌ ضمن‌ ابراز مراتب‌ تکریم‌ و احترام‌ قلبی‌ خود نسبت‌ به‌ مقام‌ شامخ‌ پیروان‌ راستین‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا (س‌)، ویژگی‌های‌ زنان‌ ممتاز جامعه‌ اسلامی‌ را از دیدگاه‌ اسلام‌ تشریح‌ کردند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سخنان‌ و خطبه‌های‌ صدیقه‌ طاهره‌(س‌) را برخاسته‌ از ایمان‌ و اندیشه‌ برجسته‌، بلند و کم‌نظیر انسانی‌ ایشان‌ دانستند و فرمودند: زنان‌ مسلمان‌ در زندگی‌ شخصی‌، اجتماعی‌ و خانوادگی‌ خود باید زندگی‌ فاطمه‌ زهرا (س‌) را از جهت‌ خردمندی‌، فرزانگی‌ و عقل‌ و معرفت‌ الگو و سرمشق‌ خود قرار دهند و از بعد عبادت‌، مجاهدت‌، حضور در صحنه‌ تصمیم‌گیری‌های‌ عظیم‌ اجتماعی‌، خانه‌داری‌، همسرداری‌ و تربیت‌ فرزندان‌ صالح‌ از زهرای‌ اطهر(س‌) پیروی‌ کنند زیرا زندگی‌ آن‌ بانوی‌ بزرگ‌ اسلام‌ نشان‌ می‌دهد که‌ زن‌ مسلمان‌ برای‌ ورود در صحنه‌ سیاست‌ و میدان‌ کار و تلاش‌ و نیز ایفای‌ نقش‌ فعال‌ در جامعه‌ همراه‌ با تحصیل‌، عبادت‌، همسرداری‌ و تربیت‌ فرزندان‌ می‌تواند پیرو فاطمه‌ زهرا(س‌) باشد و دخت‌ گرامی‌ پیامبر عظیم‌ الشأن‌ الهی‌ را الگوی‌ خود قرار دهد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تبعیت‌ زنان‌ امروز جامعه‌ اسلامی‌ ایران‌ از حضرت‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) را به‌ لحاظ کمی‌ و کیفی‌ بی‌نظیر توصیف‌ کردند و ضمن‌ ابراز احترام‌ و تکریم‌ قلبی‌ به‌ آنان‌ فرمودند: اینجانب‌ در مقابل‌ عظمت‌، ایثار و فداکاری‌ همسران‌ جانبازان‌ و همچنین‌ همسران‌ اسراء و آزادگان‌ و رزمندگان‌ اسلام‌ به‌ لحاظ اسوه‌ بودن‌ در صبر و استقامت‌ و حفظ و حراست‌ از حریم‌ امن‌ خانه‌ و خانواده‌ و نیز در برابر همسران‌ و مادران‌ فداکاری‌ که‌ فرزندان‌ و همسران‌ خود را تجهیز کرده‌ و به‌ میدان‌ شهادت‌ فرستادند احساس‌ تواضع‌ می‌کنم‌. زنان‌ مسلمانی‌ که‌ امروز در نظام‌ اسلامی‌ با جدیت‌، دلسوزی‌ و همراه‌ با عفت‌ و عصمت‌ درس‌ می‌خوانند، طبابت‌ می‌کنند و یا در محیطهای‌ اجتماعی‌، علمی‌ و سیاسی‌ فعال‌ هستند، پیروان‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) محسوب‌ می‌شوند و اینجانب‌ با همه‌ وجود برای‌ چنین‌ زنانی‌ احترام‌ و تکریم‌ قائل‌ هستم‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ حرکت‌ روزافزون‌ جامعه‌ بانوان‌ ایران‌ اسلامی‌ را به‌ سمت‌ علم‌ و تقوای‌ بیشتر و حضور فعالتر در میدانهای‌ سیاسی‌، اجتماعی‌ و خدماتی‌ خاطرنشان‌ ساختند و این‌ واقعیت‌ پربرکت‌ را از جمله‌ ثمرات‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برای‌ زنان‌ مسلمان‌ ایران‌ توصیف‌ کردند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ زنان‌ مسلمان‌ ایران‌ را به‌ اجتناب‌ و دوری‌ جستن‌ از زخارف‌ زندگی‌ نظیر مد، آرایش‌های‌ بیش‌ از اندازه‌ و رقابت‌های‌ غیراخلاقی‌ در وسایل‌ زندگی‌ سفارش‌ کردند و فرمودند: منزلت‌ زن‌ مسلمان‌ بالاتر از غرق‌ شدن‌ و پرداختن‌ به‌ امور بی‌ارزش‌ است‌. لذا زنان‌ مسلمان‌ و انقلابی‌ باید مراقب‌ دستهای‌ پنهان‌ و پلید شیطانها و دشمنان‌ باشند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ضرورت‌ حذف‌ سخت‌گیری‌های‌ بی‌مورد را در ازدواج‌ جوانان‌ یاد آور شدند و توجه‌ زنان‌ و دختران‌ مسلمان‌ را به‌ حقیقت‌ زندگی‌ فاطمه‌ زهرا(س‌) و عوامل‌ واقعی‌ و مؤثر در استحکام‌ پیوند و ازدواج‌ جلب‌ کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ سپس‌ به‌ بیان‌ مشکلات‌ پایان‌ناپذیر و لاعلاج‌ زنان‌ جهان‌ در محیط خانواده‌ و جامعه‌ پرداختند و فرمودند: در غرب‌ بنیاد خانواده‌ متزلزل‌ است‌ و روابط سرد، میان‌ زن‌ و شوهر حکمفرماست‌ و از سوی‌ دیگر در سطح‌ جامعه‌ غربی‌ نیز زن‌ نه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ شخصیت‌ مستقل‌ بلکه‌ به‌ عنوان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ التذاذ مردان‌ مطرح‌ است‌ و روال‌ کلی‌ براین‌ است‌ که‌ زن‌ در این‌ جوامع‌ از هیچ‌ تکریم‌ ویژه‌ای‌ برخوردار نیست‌ و عرف‌ فرهنگ‌ غرب‌ چنین‌ چیزی‌ را اقتضاء می‌کند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ رفتار خشونت‌آمیز مردان‌ را با زنان‌ نشانه‌ وحشیگری‌، کوردلی‌ و دوری‌ از فرهنگ‌ اسلامی‌ توصیف‌ کردند و ضمن‌ تأکید بر محکومیت‌ آن‌ از دیدگاه‌ اسلام‌ فرمودند: در جامعه‌ اسلامی‌ زن‌ مسلمان‌ دارای‌ حرمت‌ و شخصیتی‌ ویژه‌ است‌ که‌ حجاب‌ و پوشش‌ زن‌ مظهر حرمت‌ و شخصیت‌ وی‌ بشمار می‌رود. حجاب‌ نشانه‌ تکریم‌ زن‌ است‌ و اسلام‌ حرمت‌ و تکریم‌ را برای‌ تمام‌ زنانی‌ که‌ در ورای‌ حجاب‌ قرار می‌گیرند قائل‌ می‌شود.
حضرت‌ آیت‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از بیاناتشان‌ فرمودند: اگر ما بتوانیم‌ با همت‌ زنان‌ فرزانه‌ و فداکار ایران‌ و با روشن‌بینی‌ مسئولان‌ کشور در قوای‌ مجریه‌، مقننه‌ و قضاییه‌ آنچه‌ را که‌ امروز زنان‌ ما در جامعه‌ نوپای‌ اسلامی‌ بدست‌ آورده‌اند تکمیل‌ کنیم‌ و زنان‌ جهان‌ می‌توانند آن‌ را الگویی‌ شایسته‌ برای‌ خود قرار دهند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ سپس‌ به‌ بیان‌ ویژگیهای‌ زن‌ ممتاز در جامعه‌ اسلامی‌ پرداختند و فرمودند: در نظام‌ اسلامی‌ زنان‌ باید از درک‌ سیاسی‌ برخوردار باشند، فن‌ خانه‌داری‌ و همسرداری‌ را بدانند و در صحنه‌ فعالیت‌های‌ اجتماعی‌، سیاسی‌، علمی‌ و خدمات‌، مظهر عصمت‌، طهارت‌ و مناعت‌ باشند و به‌ این‌ مهم‌ توجه‌ کنند که‌ حجاب‌ شرط اول‌ است‌. زیرا بدون‌ حجاب‌، زن‌ فراغت‌ لازم‌ را برای‌ دستیابی‌ به‌ مراتب‌ بالا بدست‌ نخواهد آورد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ انتقاد دنیای‌ غرب‌ از رعایت‌ حجاب‌ در جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ را نشانی‌ از گمراهی‌ غرب‌ و تناقض‌ شدید فرهنگ‌ غربی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: رعایت‌ حجاب‌ در فرهنگ‌ غربی‌ خلاف‌ حقوق‌ بشر بشمار می‌رود ولی‌ ساقط کردن‌ یک‌ هواپیمای‌ مسافری‌ با صدها سرنشین‌ خلاف‌ حقوق‌ بشر نیست‌ و به‌ آن‌ اشکالی‌ وارد نمی‌شود و عامل‌ این‌ جنایت‌ نیز پاداش‌ می‌گیرد. در بوسنی‌ و هرزگوین‌ صربها و کرواتها قتل‌ و غارت‌ و ویرانی‌ را به‌ اوج‌ می‌رسانند اما در فرهنگ‌ غرب‌ به‌ آن‌ اشکال‌ گرفته‌ نمی‌شود اما هنگامی‌ که‌ در ایران‌ یک‌ مجرم‌ جنایتکار و یا یک‌ قاچاقچی‌ که‌ هزاران‌ نفر را به‌ مواد مرگبار معتاد کرده‌ است‌ محاکمه‌ و به‌ اعدام‌ محکوم‌ می‌شود فریاد اعتراض‌ غربی‌ها و عناصر به‌ ظاهر متمدن‌ بلند می‌شود و می‌گویند این‌ کار خلاف‌ حقوق‌ بشر است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در تبیین‌ تناقض‌ موجود در فرهنگ‌ غرب‌ به‌ انتشار کتاب‌ موهن‌ و کفرآمیز آیات‌ شیطانی‌ با هدف‌ اهانت‌ به‌ اسلام‌ و پیامبر عظیم‌الشأن‌ به‌ وسیله‌ فردی‌ شیطان‌ صفت‌ و با حمایت‌ غرب‌ از وی‌ انجام‌ گرفت‌ که‌ این‌ امر نفرت‌ مسلمانان‌ جهان‌ را در پی‌ داشت‌ و حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) نیز حکم‌ الهی‌ مجازات‌ اعدام‌ را برای‌ نویسنده‌ مرتدی‌ که‌ احساسات‌ یک‌ میلیارد مسلمان‌ را جریحه‌دار کرده‌ است‌ صادر کردند. و این‌ در حالی‌ است‌ که‌ فرهنگ‌ غرب‌ آن‌ را خلاف‌ حقوق‌ بشر می‌داند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ ملاقات‌ رئیس‌ جمهور امریکا را با سلمان‌ رشدی‌ مرتد که‌ در کاخ‌ سفید امریکا انجام‌ شد اهانتی‌ آشکار به‌ یک‌ میلیارد مسلمان‌ جهان‌ دانستند و فرمودند: غربی‌ها اهانت‌ به‌ یک‌ میلیارد مسلمان‌ را عملی‌ زشت‌ و بدو خلاف‌ نزاکت‌ و جوانمردی‌ در نظر نمی‌گیرند و از آغاز تلاش‌ کرده‌اند تا بوسیله‌ سلمان‌ رشدی‌ به‌ اسلام‌، مسلمانان‌ و پیامبر عزیز ما اهانت‌ کنند و این‌ امر نشان‌ می‌دهد که‌ معیار سردمداران‌ استکبار جهانی‌ در زمینه‌ حقوق‌ بشر تا چه‌ میزان‌ با حق‌ و انصاف‌ تفاوت‌ دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ روش‌ غرب‌ را در مورد زنان‌ نادرست‌، پست‌ کننده‌ و مبتنی‌ بر حکومت‌ جنگل‌، وحشی‌گری‌، شهوت‌رانی‌ و تحقیرزن‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: روش‌ اسلام‌ و نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ نسبت‌ به‌ زن‌ محترمانه‌، تکریم‌آمیز، مصلحت‌اندیشانه‌، عاقلانه‌ و به‌ نفع‌ بشریت‌ است‌ و آنچه‌ که‌ غربی‌ها در مورد زن‌ اعمال‌ می‌کنند ناقض‌ حقوق‌ انسانی‌ زن‌ است‌. غربی‌ها با هوچیگری‌ و جنجال‌ تلاش‌ می‌کنند ما را از ادامه‌ راه‌ برحق‌ خود باز دارند اما زنان‌ مسلمان‌ و با ایمان‌ و انقلابی‌ ایران‌ با عمل‌ به‌ احکام‌ اسلام‌ و وظایف‌ اسلامی‌ خود بر دهان‌ تبلیغاتچی‌های‌ استکبار خواهند کوبید.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌ از نظام‌ و دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ به‌ عنوان‌ نظام‌ و دولتی‌ موفق‌، آبرومند و امتحان‌ داده‌ یاد کردند و فرمودند: رئیس‌ جمهور ما شخصیتی‌ محبوب‌، برجسته‌ و امتحان‌ داده‌ در راه‌ اسلام‌ است‌، مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ مجلسی‌ ممتاز محسوب‌ می‌شود و قوه‌ قضائیه‌ نیز به‌ عنوان‌ دستگاهی‌ مستقل‌ بر طبق‌ احکام‌ اسلام‌ قضاوت‌ می‌کند لذا ما برای‌ ادامه‌ راه‌ اسلام‌ با برخورداری‌ از حمایت‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ هیچ‌ چیز کم‌ نداریم‌.
بنابرهمین‌ گزارش‌ در این‌ دیدار اعضای‌ شورای‌ هماهنگی‌ زنان‌، خواهران‌ جامعه‌ زینب‌(س‌)، خواهران‌ طلبه‌ ایرانی‌ و غیرایرانی‌ جامعه‌ الزهرای‌ قم‌، گروهی‌ از خانواده‌های‌ شهدای‌ تهران‌، گروهی‌ از خواهران‌ دانش‌آموز و دانشجوی‌ شاهد، اعضای‌ ستاد برگزاری‌ هفته‌ زن‌ تهران‌، خواهران‌ استانداری‌ تهران‌، گروهی‌ از خواهران‌ بسیجی‌ از شهرهای‌ تبریز، کاشان‌، ساوه‌، ورامین‌، تهران‌، نائین‌، مشهد و کرمان‌، گروهی‌ از همسران‌ جانبازان‌ همدان‌، گروهی‌ از مربیان‌ و خواهران‌ دانش‌آموز مناطق‌ آموزش‌ و پرورش‌ تهران‌ و شهرری‌، گروهی‌ از خواهران‌ دانشجوی‌ مراکز تربیت‌ معلم‌ سراسر کشور و جمعی‌ از خواهران‌ عقیدتی‌ سیاسی‌ نیروی‌ هوایی‌ ارتش‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی