news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1372/02/06

دیدار مسئولین‌ دفاتر سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار مسئولین‌ دفاتر سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ در سراسر کشور با ایشان‌ طی‌ سخنانی‌ از تبلیغ‌ و تبیین‌ حقایق‌ به‌ عنوان‌ اصل‌ و اساس‌ دین‌ مبین‌ اسلام‌ نام‌ بردند و ضرورت‌ استفاده‌ از کلام‌ حکیمانه‌، موعظه‌ حسنه‌ و جدال‌ صحیح‌ و سازنده‌ را در انجام‌ تبلیغ‌ مورد تأکید قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار با استناد به‌ آیات‌ شریفه‌ الهی‌ در زمینه‌ تبلیغ‌ فرمودند: سخن‌ گفتن‌ برمبنای‌ صحیح‌، عقلانی‌ و متکی‌ به‌ مدارک‌ متقن‌ همان‌ کلام‌ حکیمانه‌ است‌ که‌ در کنار آن‌ بهره‌ گرفتن‌ از موعظه‌ و مجادله‌ منطقی‌ و مفید هدف‌ تبلیغ‌ را محقق‌ می‌سازد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ صدور اسلام‌ تا اقصی‌ نقاط شرق‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: در سایه‌ دعوت‌ و تبلیغ‌ صحیح‌ بود که‌ اسلام‌ به‌ هند، چین‌، اندونزی‌، مالزی‌ و فیلیپین‌ راه‌ یافت‌ و این‌ مسئله‌ بر این‌ نکته‌ تأکید دارد که‌ اسلام‌ دین‌ دعوت‌ و تبلیغ‌ است‌ نه‌ دین‌ شمشیر. لذا دست‌اندرکاران‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ باید تلاش‌ خود را بر سازماندهی‌ صحیح‌ و منطقی‌ در امر تبلیغ‌ و ابتکار و نوآوری‌ در این‌ زمینه‌ متمرکز کنند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ ضمن‌ تأکید برلزوم‌ جلوگیری‌ از هدر رفتن‌ تلاشها و نیروها در تبلیغات‌ اسلامی‌ فرمودند: در کنار سازماندهی‌ تبلیغی‌ بکار گرفتن‌ تمامی‌ توان‌ انسانی‌ و فکری‌ برای‌ ارائه‌ سخن‌ حق‌ با استفاده‌ از شیوه‌ها و زبانهای‌ جدید و استدلالهای‌ سنجیده‌، ضروری‌ است‌.
ما باید معارف‌، اصول‌ عقاید، اخلاق‌، آداب‌ زندگی‌، سیاست‌ و حکمت‌ عملی‌ را از مفاهیم‌ قرآنی‌ و احادیث‌ استخراج‌ کنیم‌ و مطالب‌ خلق‌ شده‌ و تولیدی‌ را با استفاده‌ از انواع‌ و اقسام‌ هنرها و ابتکارها و شیوه‌های‌ بیانی‌ گوناگون‌ در اختیار مشتاقان‌ دین‌ مبین‌ اسلام‌ قرار دهیم‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ بیاناتشان‌ به‌ تبلیغ‌ پیچیده‌ و خطرناک‌ استکبار جهانی‌، علیه‌ اسلام‌ ناب‌ و مبارز اشاره‌ کردند و ضرورت‌ حرکت‌ جهادی‌ و بسیجی‌ در امر تبلیغ‌ را مورد تأکید قرار دادند.
برپایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین‌ محمدی‌ عراقی‌ رئیس‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ گزارشی‌ از فعالیت‌های‌ این‌ سازمان‌ را در سال‌ گذشته‌ به‌ استحضار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ رساند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی