news/content
نسخه قابل چاپ
1371/09/30

دیدار وزیر کشور و استانداران سراسر کشور با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر کشور و استانداران سراسر کشور با ایشان طی رهنمودهایی به آنان از عنصر مردم گرایی به عنوان یک اصل اساسی و با عظمت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کردند و لزوم حفظ و تقویت هرچه بیشتر ارتباط و انس مسئولان را با عامه مردم مورد تأکید قراردادند.
مقام معظم رهبری در این دیدار، خدمتگزاری و انجام کار برای مردم را یک تکلیف الهیِ مسئولان دانستند و فرمودند: مسئولان کشور، مردمی و مأنوس با مردم هستند و پیشرفت کارِ حکومت در نظام اسلامی، بدون همراهی و حمایت مردم غیرممکن خواهدبود. و از آنجا که بخش عمده ای از تبلیغات استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران با هدف جداکردن مردم مسلمان ایران از حکومت اسلامی به انجام می رسد، مجموعه مسئولان نظام باید تمام نیرو و تلاش خود را در تقویت و تحکیم روزافزون ارتباط عامه مردم و حکومت بکارگیرند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ساده زیستن مسئولان و نپرداختن آنان به امور مادی زندگی و تجملات را به عنوان خواست مردم مورد تأکید قراردادند و فرمودند: مادامی که مردم کوچه و بازار همراه و پشتیبان انقلاب و نظام باشند انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در برابر نظم جدید آمریکا، اروپای متحد، ارتجاع منطقه ، اسرائیل و حتی بمب اتم پا برجا خواهد ایستاد و تجربه چهارده سال گذشته انقلاب اسلامی دلیل روشنی بر این واقعیت انکارناپذیر و مسلم است.
رهبرانقلاب اسلامی در بخش دیگری از رهنمودهایشان خطاب به استانداران سراسر کشور فرمودند: برخورد مسئولان با مردم باید توأم با همدردی، اخلاق خوش، دلداری و اهتمام به خواسته های آنان باشد و از هر آنچه که به دور شدن مردم از حکومت می انجامد اجتناب شود.
مقام معظم رهبری انجام ظاهرسازی های غیر واقعی را در شهرها و مناطقی که مسئولان به آنجا سفر می کنند،‌ موجب بدبینی مردم نسبت به نظام و دولت دانستند و بر لزوم پرهیز از اینگونه اقدامات تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان سخنانشان به بیان مسئولیت سنگین استانداران در جهت پیشرفت کارها وطرحهای ملی، منطقه ای و استانی پرداختند و آنان را به سخت کوشی،‌ بهره گرفتن ازنیروهای کارآمد و آشنا به مسائل تاریخی، جغرافیایی و انسانی در هر منطقه،‌ ارتباط دائم با عامه مردم و دوری جستن از خواص و جدیت در انجام صحیح کارهای مردم توصیه فرمودند.
بر پایه همین گزارش‌ پیش از بیانات مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین عبدالله نوری وزیر کشور در سخنان کوتاهی به بیان تلاش استانداران سراسر کشور درجهت ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مختلف و بهره گیری از استعدادهای موجود و نیز تثبیت امور اجتماعی پرداخت و بررسی مسائل اساسی برنامه پنج‌ساله دوم را ازجمله اهداف برگزاری سمینار سراسری استانداران توصیف کرد.
این گزارش همچنین حاکیست در این دیدار معاونین و مسئولان ستادی وزارت کشور، شهردار تهران و فرمانده نیروی انتظامی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها: ارتباط با مردم؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی