news/content
نسخه قابل چاپ
1382/07/06

دیدار برگزیدگان‌ مسابقات بین المللی قرآن با رهبر انقلاب

در پایان بیستمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم، نفرات برتر و شرکت‌کنندگان در این مسابقات و همچنین اساتید قرآن و داوران بین‌المللی این مسابقات به همراه جمعی از دوستداران قرآن، امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، آقایان حمیدرضا اَلاج‌گردی -نفر اول رشته‌ی قرائت قرآن از کشورمان-، فضلان زین‌الدین -نفر دوم قرائت قرآن از کشور اندونزی- و ابوالقاسمی -قاری ممتاز کشورمان- به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه‌ی این دیدار، نیاز مهم و اصلی امت بزرگ اسلامی را انس با قرآن و تدبر در آن و درنهایت عمل به قرآن در محدوده‌ی زندگی فردی و جمعی دانستند و تأکید کردند: امت اسلامی زمانی به برکت عمل به قرآن سرآمد علم، عزت، اخلاق و معنویت بود، اما امروز به دلیل فاصله‌گرفتن از قرآن، با مشکلات متعددی -از جمله نداشتن وحدت کلمه و استقلال، پیشرو نبودن در عرصه‌های علمی و مدنی و اعمال سلطه از جانب قدرت‌های زورگو- مواجه است.
ایشان علاج همه‌ی این مشکلات را عمل به دستورهای قرآن برشمردند و با اشاره به قدرت بزرگ دنیای اسلام خاطرنشان کردند: اگر امت اسلامی در راه تعالیم اسلام و قرآن گام بردارد و در جهت اتحاد اسلامی، تهذیب نفس، برادری و محبت دینی، پیشرفت علمی و صلابت و اقتدار در مقابل دشمنان تلاش نماید، بی‌شک زمینه‌های تأثیرگذاری این قدرت بزرگ اسلامی بروز و ظهور خواهد یافت.
رهبر معظم انقلاب وظیفه‌ی علما، بزرگان و نخبگان دنیای اسلام را در این خصوص بسیار مهم و سنگین خواندند و از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تأثیرگذاری آن به عنوان نمونه‌ای از نتیجه‌ی عمل به دستورهای قرآن یاد کردند و افزودند: ملت ایران به برکت قرآن توانست از سلطه‌ی قدرت‌های شیطانی رهایی یابد و جوان‌های خود را در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دهد و تمام جنجال‌ها بر ضد نظام اسلامی به دلیل ترس قدرت‌های زورگو از تبدیل شدن ایران به یک الگو است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به هراس استکبار از بیداری اسلامی در میان مسلمانان افزودند: امروز قدرت‌های شیطانی و در رأس آن‌ها آمریکا که مظهر شر و شرارت می‌باشد، بر ضد دنیای اسلام همدست شده‌اند و همانند عراق و افغانستان از هیچ اقدام خلاف قوانین انسانی مورد قبول بشریت ابایی ندارند و در چنین شرایطی تنها راه مقابله با دشمنان اسلام، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و پرهیز از اختلاف و درگیری است.
ایشان در پایان سخنان خود جوانان را به انس بیشتر با قرآن و فهم معانی آن توصیه کردند.
 
در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظام‌زاده -نماینده‌ی ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- گزارشی از برگزاری بیستمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم بیان کرد و گفت: در این دوره از مسابقات ۹۰ نفر از ۴۳ کشور اسلامی در مدت ۵ روز به رقابت پرداختند که نهایتاً ۱۵ نفر از ۱۱ کشور به عنوان نفرات برتر از سوی هیأت داوران برگزیده شدند.

برچسب‌ها: وحدت اسلامی؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی