news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1381/12/13

دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی امروز در دیدار رئیس‌ و نمایندگان‌ مجلس‌ خبرگان‌ ضمن‌ قدردانی از حضور مردم‌ در انتخابات‌ شوراها، به‌ علاقه‌مندی عمیق‌ مردم‌ به‌ نظام‌ اسلامی اشاره‌ و تصریح‌ کردند: مطرح‌ شدن‌ شعار اسلامی در جهان‌ از جانب‌ ایران‌ کار بسیار عظیمی بود که‌ اگر مسئولان‌ نظام‌ اسلامی با عمل‌ به‌ وظایف‌ خود و رعایت‌ کامل‌ ضوابط اسلامی، کارآمدی نظام‌ را نیز به‌ اثبات‌ برسانند، بیش‌ از یک میلیارد مسلمان‌ پشت‌ سر آن‌ قرار خواهند گرفت‌ و این‌ نظام‌ به‌ الگوئی کارآمد از مردم‌سالاری دینی در جهان‌ تبدیل‌ خواهد شد.
ایشان‌ با گرامیداشت‌ ماه‌ محرم‌ به‌ عنوان‌ ماه‌ تعلیم‌ مجاهدت‌ فیسبیل‌الله‌ بوسیله‌ برترین‌ خلائق، به‌ تفاوت‌ بنیادین‌ نظام‌ مردم‌ سالاری دینی با دموکراسیهای رایج‌ دنیا از جمله‌ روشهای حکومتداری اشاره‌ کردند و افزودند: در نظام‌ مردم‌سالاری دینی تمام‌ امور از جمله‌ انتخاب‌ مسئولان‌ نظام‌ در رده‌های مختلف‌ بر اساس‌ ضوابط و معیارهای مشخصی است‌ که‌ ابتدا باید آن‌ شرایط برای مسئولان‌ احراز و سپس‌ افراد صالح‌ در معرض‌ انتخاب‌ مردم‌ قرار گیرند همانگونه‌ که‌ در نصب‌ افراد نیز این‌ ضوابط باید رعایت‌ گردد.
مقام‌ معظم‌ رهبری با تأکید بر اینکه‌ در نظام‌ اسلامی مسئولین‌ در قبال‌ اخلاق‌ و معنویت‌ مردم، تبعیض، فقر و شکاف‌ طبقاتی در جامعه، حفظ استقلال‌ کشور و رعایت‌ آزادی مردم‌ براساس‌ معیارهای اسلام، مسئول‌ میباشند خاطرنشان‌ کردند: کارآمدی نظام‌ اسلامی نتیجه‌ عمل‌ مسئولان‌ به‌ وظایف‌ خود است‌ و اگر مردم‌ این‌ کارآئی را در مسئولان‌ مشاهده‌ نمایند، اعتماد و اعتقادشان‌ به‌ آنان‌ بیشتر خواهد شد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای کار برای مردم‌ را تنها راه‌ کسب‌ محبوبیت‌ مسئولان‌ در بخشهای مختلف‌ دانستند و افزودند: مردم‌ با اسلام‌ و نظام‌ اسلامی مشکلی ندارند بلکه‌ مشکل‌ مردم‌ با برخی ضعفها و نارسائیها و عدم‌ رعایت‌ ضوابط در بعضی از بخشهای مدیریتی کشور است.
ایشان‌ سفر اخیر خود به‌ استان‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ و اظهار علاقه‌ و عشق‌ مردم‌ به‌ نظام‌ اسلامی را یادآور شدند و تأکید کردند: مردم‌ نظام‌ اسلامی را دوست‌ دارند اما از مسئولان‌ نیز توقعات‌ درستی دارند که‌ از جمله‌ آنها، برقراری عدل، رفاه، برطرف‌ کردن‌ مشکلات، کم‌ کردن‌ شکافهای طبقاتی و برخوردار نشدن‌ بی‌جهت‌ برخی افراد در میدانهای سیاسی و اقتصادی است.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی با اشاره‌ به‌ برگزاری دومین‌ دوره‌ انتخابات‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح‌ کردند: برغم‌ آنکه‌ مردم‌ گله‌های به‌ حقی از برخی شوراها داشتند اما بیش‌ از بیست‌ مییلون‌ نفر در پای صندوقهای رأی حاضر شدند که‌ اگر شوراها در برخی مناطق‌ به‌ وظایف‌ خود عمل‌ مینمودند، مردم‌ قطعا استقبال‌ بیشتری میکردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای با تأکید براینکه‌ منتخبان‌ شوراها باید به‌ اعتماد مردم‌ پاسخ‌ و نشان‌ دهند که‌ حقیقتا به‌ دنبال‌ انجام‌ کار برای مردم‌ هستند، افزودند: اگر منتخبان‌ شوراها به‌ وظایف‌ خود عمل‌ نمایند و به‌ فکر اداره‌ مطلوب‌ شهرها و روستاها باشند و از غوغاگری و سیاسیکاری پرهیز نمایند، علاقه‌ مردم‌ به‌ این‌ نهاد مهم‌ جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تبلیغات‌ اخیر بیگانگان‌ برای استفاده‌های مغرضانه‌ از حضور مردم‌ در انتخابات‌ شوراها خاطرنشان‌ کردند: از رسانه‌های بیگانه‌ و دشمنان‌ نظام‌ انتظاری جز این‌ نمیرود اما متاسفانه‌ کسانی در داخل‌ حرفهای آنها را تکرار میکنند.
مقام‌ معظم‌ رهبری همچنین‌ رعایت‌ ضوابط اسلامی در تبلیغات‌ انتخابات‌ و پرهیز از اسراف‌ و روشهای نادرست‌ را یکی دیگر از تفاوتهای نظام‌ مردم‌سالاری دینی با دموکراسیهای رایج‌ دنیا برشمردند و افزودند: در حالیکه‌ در برخی مناطق‌ کشور، جوانان‌ نیازمند کمکهای جزئی برای اشتغال‌ و مسائل‌ دیگر هستند، تبلیغات‌ میلیاردی آنهم‌ با روش‌های غلط و بعضا خلاف‌ شرع‌ چه‌ معنائی دارد؟
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای با اظهار گلایه‌ از نحوه‌ نظارت‌ بر روند برگزاری انتخابات‌ شوراها خاطرنشان‌ کردند: برغم‌ پایان‌ انتخابات، عمل‌ نکردن‌ مسئولان‌ به‌ وظایف‌ خود قابل‌ بررسی و پیگیری میباشد.
ایشان‌ افزودند: چرا باید در این‌ انتخابات‌ افرادی برخلاف‌ نظر و مبنای امام‌(ره) وارد میدان‌ شوند که‌ البته‌ مردم‌ جواب‌ آنها را دادند و مشخص‌ شد در میان‌ مردم‌ پایگاهی ندارند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی در بخش‌ دیگری از سخنان‌ خود زورگوئیها و قلدرمابیهای آمریکا را همچون‌ زورگوئیهای قدرتهای گذشته، دارای فراز و فرود و گذرا دانستند و خاطرنشان‌ کردند: یک روز تنها در یک منطقه‌ از دنیا شعار مرگ‌ برآمریکا داده‌ میشد اما امروز در همه‌ مناطق‌ دنیا از جمله‌ داخل‌ آمریکا این‌ اقدام‌ صورت‌ میگیرد و این‌ به‌ برکت‌ ایستادگی و استقامت‌ ملت‌ ایران‌ است.
ایشان‌ تصریح‌ کردند: نظام‌ اسلامی در ۲۴ سال‌ گذشته‌ برغم‌ همه‌ مشکلات، توقف‌ و سکون‌ نداشته‌ و حرکت‌ رو به‌ جلو خود را ادامه‌ داده‌ است‌ و افرادی که‌ در صدد مأیوس‌ کردن‌ مردم‌ هستند، اگر عامل‌ دشمن‌ نباشند، دچار غفلت‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری در پایان‌ تأکید کردند: ما به‌ برکت‌ اسلام‌ قوی و قدرتمند هستیم‌ و باید با عمل‌ به‌ وظایف‌ و نشان‌ دادن‌ کارآئی نظام‌ اسلامی، اهداف‌ نظام‌ را دنبال‌ نمائیم.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری، آیت‌الله‌ مشکینی رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ در سخنانی به‌ بیان‌ اهمیت‌ حکومت‌ اسلامی و لزوم‌ رعایت‌ دقیق‌ حدود و ضوابط شرعی در حکومت‌ اسلامی پرداخت.
همچنین‌ آیت‌الله‌ امینی نائب‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ گزارشی از جلسات‌ مجلس‌ خبرگان‌ از جمله‌ انتخاب‌ هیات‌ رئیسه‌ جدید آن‌ و نطق‌های قبل‌ از دستور نمایندگان‌ ارائه‌ داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی