news/content
نسخه قابل چاپ
1381/06/26

دیدار نمایندگان‌ دانش‌آموزان‌ عضو انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تأکید کردند: هر جوان‌ ایرانی‌ پرچمدار افتخار و سرافرازی‌ است‌ و می‌تواند با تکیه‌ بر هویت‌ دینی‌، ملی‌، فرهنگی‌ و تاریخی‌ خود، راه‌ حرکت‌ کشور را بسوی‌ سعادت‌ و پیشرفت‌ و تعالی‌ هموار سازد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ که‌ ظهر امروز با نمایندگان‌ دانش‌آموزان‌ عضو انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌ سراسر کشور سخن‌ می‌گفتند، نقش‌ فردفرد جوانان‌ پرشور و مؤمن‌ کشور را در سرنوشت‌ جامعه‌، مهم‌ و مؤثر خواندند.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ تاریخی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در احیاء هویت‌ و شخصیت‌ ملت‌ ایران‌ خاطرنشان‌ کردند: قدرتهای‌ استعماری‌ پیوسته‌ تلاش‌ کرده‌اند با تحقیر باورها، اعتقادات‌ و استعدادهای‌ ملت‌ ایران‌، احساس‌ خودباوری‌ و داشتن‌ هویتی‌ مستقل‌ را در او از بین‌ ببرند و راه‌ خود را برای‌ ادامه‌ تسلط بر منافع‌ این‌ ملت‌ هموار کنند اما انقلاب‌ اسلامی‌ این‌ سد را شکست‌ و راه‌ حرکت‌ بسمت‌ استقلال‌ کشور و شکوفایی‌ استعدادهای‌ ملت‌ را گشود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ القائات‌ برخی‌ روشنفکران‌ غربزده‌ رژیم‌ پهلوی‌ را در مورد بی‌ارزش‌ بودن‌ فرهنگ‌ و علم‌ و هنر ملت‌ ایران‌، زمینه‌سازی‌ برای‌ وابستگی‌ بیشتر کشور به‌ قدرتهای‌ استعمار ارزیابی‌ کردند و افزودند: آنها با اینگونه‌ القائات‌ جرئت‌ تحرک‌ و ابتکار علمی‌ را از جوانان‌ خوش‌ استعداد میهن‌ سلب‌ کردند و ملت‌ ایران‌ چندین‌ دهه‌ از کاروان‌ علمی‌ جهان‌ عقب‌ ماند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، با توصیه‌ به‌ آحاد جوانان‌ کشور بویژه‌ اعضای‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌ برای‌ حفظ هویت‌ دینی‌، فرهنگی‌ و تاریخی‌ خود، تأکید کردند: همچون‌ پرچمداران‌ راه‌ افتخار و سربلندی‌، با فکر و اندیشه‌ و مطالعه‌، تقویت‌ معنویات‌ و استحکام‌ و شجاعت‌ روحی‌، راه‌ طولانی‌ و نه‌ چندان‌ آسان‌ پیشرفت‌ و سعادت‌ کشور را طی‌ کنید.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ درس‌ خواندن‌ را وظیفه‌ اصلی‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ خواندند و افزودند: هیچ‌ چیز نباید جای‌ خوب‌ درس‌ خواندن‌ را در زندگی‌ دانش‌آموزان‌ بگیرد ضمن‌ آنکه‌ می‌توان‌ در عین‌ طی‌ کردن‌ مراحل‌ علمی‌، انسانی‌ متعهد، و هدفمند نیز بود.
ایشان‌ همچنین‌ از تلاشهای‌ مسؤولان‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌ قدردانی‌ کردند.
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌، حجه‌الاسلام‌ حاج‌ علی‌ اکبری‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ در اتحادیه‌ انجمنهای‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌ سراسر کشور با بیان‌ گزارشی‌ از هفتمین‌ کنگره‌ این‌ اتحادیه‌ اعلام‌ کرد: انجمن‌های‌ اسلامی‌ دانش‌آموزان‌ با شعار بیدارباش‌، تلاش‌ می‌کنند جریان‌ زلال‌ و ناب‌ بیداری‌ و هوشیاری‌ را در میان‌ نوجوانان‌ برقرار کنند تا نسل‌ جوان‌ و نوجوان‌، وظایف‌ خود را در پیشبرد کشور و جامعه‌، هرچه‌ بهتر ادا کند.
در آغاز این‌ دیدار که‌ در فضایی‌ پرشور و معنوی‌ برگزار شد نماز ظهر و عصر به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اقامه‌ گردید.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی