news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1381/06/30

دیدار اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب در سالروز میلاد امیرالمؤمنین(ع)

در خجسته‌ میلاد امیرالمؤمنین‌ حضرت‌ علی‌ (ع‌)، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در دیدار قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ تأکید کردند: همه‌ مسؤولان‌ نظام‌ اسلامی‌ ــ در هر پست‌ ومقامی‌ ــ باید با عمل‌ به‌ الگوی‌ حکومت‌ علوی‌، تمامی‌ تلاش‌ خود را برای‌ ساختن‌ جامعه‌ای‌ سعادتمند، پیشرفته‌ و مقتدر بکار گیرند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تبریک‌ عید سعید میلاد امام‌ پرهیزگاران‌ و سید مجاهدان‌ راه‌ خدا، حضرت‌ علی‌ (ع‌) به‌ فرد فرد ملت‌ ایران‌ و همه‌ حق‌طلبان‌ عالم‌ خاطرنشان‌ کردند: بشر از فهم‌ صحیح‌ خصوصیات‌ معنوی‌ و ملکوتی‌ امیرمؤمنان‌ ناتوان‌ است‌ اما خصوصیات‌ رفتاری‌ و حکومتی‌ آن‌ بزرگوار، الگویی‌ جامع‌، جذاب‌ و قابل‌ عمل‌ را برای‌ همه‌ جوامع‌ بشری‌ و در طول‌ همه‌ ادوار تاریخی‌ ترسیم‌ می‌کند.
ایشان‌ پیروی‌ از الگوی‌ حکومتی‌ امیرمؤمنان‌ را برای‌ مسؤولان‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، حتمی‌، فوری‌ و کاملا ضروری‌ خواندند و افزودند: هیچکس‌ با مولای‌ متقیان‌ قابل‌ مقایسه‌ نیست‌ چرا که‌ او در اوج‌ فلک‌ است‌ و ما در خاک‌ تیره‌، اما همه‌ کارگزاران‌ نظام‌ در تمامی‌ رده‌ها می‌توانند با انتخاب‌ اهداف‌ آن‌ بزرگوار، بقدر توان‌ خود در مسیری‌ که‌ او مشخص‌ کرده‌، حرکت‌ کنند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ نفاق‌ حاکم‌ بر حکومتهای‌ ستمگری‌ که‌ در تاریخ‌ اسلام‌ خود را خلیفه‌ پیامبر خوانده‌اند اما در عمل‌ خلاف‌ اهداف‌ و سیره‌ پیامبر حرکت‌ کرده‌اند، افزودند: امروز نیز اگر کسی‌ در ظاهر پرچم‌ حکومت‌ علوی‌ را بلند کند اما مفاهیم‌ و شاخصه‌های‌ حکومت‌ خود را از حکومتهای‌ ستمگر سرمایه‌داری‌ و الگوهای‌ غربی‌ بگیرد، منافق‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با توصیه‌ به‌ مردم‌ برای‌ دقت‌ در حرف‌ و عمل‌ همه‌ مسؤولان‌، خاطرنشان‌ کردند: اگر مردم‌ در فعالیتهای‌ مسؤولان‌ نظام‌، تلاش‌ برای‌ تحقق‌ حکومت‌ علوی‌ را مشاهده‌ کردند، شعارهای‌ علوی‌ آنان‌ را قبول‌ می‌کنند اما اگر ملاحظه‌ کردند که‌ برخی‌ اشخاص‌ در عمل‌ از الگوها و مفاهیم‌ غربی‌ پیروی‌ می‌کنند، ادعاهای‌ آنان‌ را قبول‌ نخواهند کرد.
ایشان‌ در تبیین‌ شاخصه‌های‌ الگوی‌ حکومتی‌ حضرت‌ علی‌ بن‌ ابی‌طالب‌ (ع‌)، پایبندی‌ کامل‌ و اصرار بر اقامه‌ دین‌ خدا را شاخصه‌ اصلی‌ حکومت‌ علوی‌ برشمردند و افزودند: سیاست‌، عدالت‌طلبی‌، مردم‌سالاری‌ و همه‌ خطوط اصلی‌ حکومت‌ امام‌ علی‌ (ع‌) برای‌ اقامه‌ دین‌ خداست‌، بنابراین‌ نمی‌توان‌ در حکومتی‌ که‌ ادعای‌ پیروی‌ از علی‌ (ع‌) را دارد به‌ اقامه‌ دین‌ خدا در عرصه‌های‌ مختلف‌ جامعه‌ بی‌اعتنا یا کم‌توجه‌ بود.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ عدالت‌طلبی‌ مطلق‌ را از دیگر شاخصه‌های‌ حکومت‌ علوی‌ دانستند و افزودند: اگر کسی‌ برای‌ پیروزی‌ در میدان‌ سیاست‌، انتخابات‌ یا هر عرصه‌ دیگر، ظلمی‌ مرتکب‌ شود، در برابر فقر و فساد بی‌اعتنا باشد و یا در اجرای‌ مقررات‌ و قانون‌ تبعیض‌ قائل‌ شود، از الگوی‌ حکومتی‌ امیرمؤمنان‌ پیروی‌ نکرده‌ است‌.
ایشان‌ تقوا یعنی‌ مراقبت‌ دائم‌ از نفس‌ در هرگونه‌ رفتار فردی‌ و حکومتی‌ را ویژگی‌ دیگر حکومت‌ علوی‌ برشمردند و افزودند: شاخصه‌ دیگر حکومت‌ مولای‌ متقیان‌ برخاسته‌ بودن‌ از اراده‌ مردم‌ است‌ بگونه‌ای‌ که‌ آن‌ امام‌ همام‌ در حالیکه‌ خود را حق‌ می‌دانستند حکومت‌ بر مردم‌ با استفاده‌ از زور را کاملا رد می‌کردند و تنها پس‌ از اصرار فراوان‌ مردم‌، زمام‌ امور را بدست‌ گرفتند.
ایشان‌ در همین‌ زمینه‌ افزودند: امام‌ علی‌ (ع‌)، هنگامی‌ که‌ قدرت‌ را بواسطه‌ خواست‌ مردم‌ در دست‌ گرفت‌ با اقتدار آن‌ را نگه‌ داشت‌ و در برابر هر کسی‌ که‌ با نظام‌ اسلامی‌ به‌ معارضه‌ برمی‌خاست‌ حتی‌ در برابر برخی‌ صحابه‌ پیامبر و مجاهدان‌ سابق‌، ایستادگی‌ و مقاومت‌ کرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر لزوم‌ پیروی‌ همه‌ مسؤولان‌ نظام‌ از شاخصه‌های‌ حکومت‌ امیرمؤمنان‌ افزودند: همه‌ کارگزاران‌ نظام‌ از رهبری‌ تا رئیس‌ جمهور، وزیران‌، مسؤولان‌ قضایی‌، نمایندگان‌ مجلس‌ و مدیران‌ دستگاههای‌ مختلف‌ در سرتاسر کشور باید ضمن‌ توجه‌ ویژه‌ به‌ قشر مستضعف‌ و محروم‌ و رعایت‌ کامل‌ تقوا همت‌ کنند که‌ دین‌ خدا در جامعه‌ اقامه‌ شود، عدالت‌ برقرار گردد و تبعیض‌ ریشه‌ کن‌ شود چرا که‌ تنها در اینصورت‌ مردم‌ خوشبخت‌ و سعادتمند می‌شوند و جامعه‌ای‌ پولادین‌ و مقتدر بوجود می‌آید.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ بی‌اعتنایی‌ به‌ تبلیغات‌ قدرتهای‌ سلطه‌گر افزودند: در تلاش‌ برای‌ تحقق‌ حکومت‌ علوی‌، پسندیدن‌ یا ناخشنود شدن‌ جهان‌ برای‌ ما معیار نیست‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ ادعای‌ حکومتهای‌ ظالم‌ بویژه‌ امریکا در مورد حقوق‌ بشر و مبارزه‌ با تروریسم‌ افزودند: آیا کسانی‌ که‌ قبلا به‌ عراق‌ سلاح‌ شیمیایی‌ دادند و اکنون‌ این‌ کشور را بعلت‌ استفاده‌ از سلاح‌ شیمیایی‌ در معرض‌ حمله‌ قرار می‌دهند و از تروریسم‌ واضح‌ و فجیع‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ حمایت‌ می‌کنند واقعا طرفدار حقوق‌ بشرند و آیا می‌توان‌ ضمن‌ سردادن‌ شعارهای‌ اسلامی‌ از آنها الگو گرفت‌؟
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ مستمر نظام‌ اسلامی‌ برای‌ رعایت‌ شاخصه‌های‌ حکومت‌ علوی‌ افزودند: ملت‌ ایران‌ بخصوص‌ جوانان‌ با اراده‌ و مؤمن‌ کشور و مسؤولان‌ نظام‌ به‌ یاری‌ پروردگار همچنان‌ در برابر امواج‌ توطئه‌ها و تبلیغات‌ قدرتهای‌ زورگو ایستادگی‌ می‌کنند و اجازه‌ نخواهند داد راه‌ سلطه‌ دوباره‌ دیکتاتوری‌ بین‌المللی‌ امریکا بر این‌ کشور هموار شود.
در این‌ دیدار جمعی‌ از دانشجویان‌ دانشگاههای‌ اصفهان‌، کاشان‌، سمنان‌، بابل‌، مازندران‌، اراک‌، اهواز، قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ استانهای‌ تهران‌، زنجان‌، یزد، سمنان‌، چهارمحال‌ و بختیاری‌ و فار، شماری‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا، فرماندهان‌، ایثارگران‌، جانبازان‌ و رزمندگان‌ 8 سال‌ دفاع‌ مقدس‌، جمعی‌ از فرماندهان‌ مهندسی‌ رزمی‌ و مسؤولین‌ جنگ‌ جهاد کشاورزی‌، جمعی‌ از دانشجویان‌ دانشکده‌ عقیدتی‌ سیاسی‌، علوم‌ و فنون‌، پیاده‌ و هوایی‌ و کارکنان‌ مناطق‌ دریایی‌ سپاه‌ و جمعی‌ از کارکنان‌ سازمان‌ اتکا در صنایع‌ مخابرات‌ و دانشجویان‌، استادان‌ و مدیران‌ وزارت‌ دفاع‌ حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی