news/content
نسخه قابل چاپ
1381/05/23

دیدار رایزنان‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در دیدار رایزنان‌ فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در خارج‌، تبیین‌ ظریف‌ و هنرمندانه‌ منطق‌ انقلاب‌ و نظام‌ اسلامی‌ را اصلی‌ترین‌ وظیفه‌ رایزنان‌ فرهنگی‌ و زمینه‌ساز اقتدار معنوی‌ نظام‌ برشمردند. حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، «برانگیختن‌ حساسیت‌ ملتها و معتقد کردن‌ دلهای‌ آنان‌» به‌ منطق‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را مکمل‌ وظیفه‌ اصلی‌ رایزنان‌ فرهنگی‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند باید در حرکتی‌ مستمر، تدریجی‌ و برنامه‌ریزی‌ شده‌ و با استفاده‌ از ذوق‌ و سلیقه‌ و هنر، توجه‌ افکار عمومی‌ و نخبگان‌ ملتها را به‌ تفکر و مبانی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ جذب‌ کرد.
ایشان‌ تبیین‌ منطق‌ نظام‌ اسلامی‌ را تبلیغ‌ صحیح‌ اسلام‌ ناب‌ برشمردند و افزودند قدرتمندان‌ جهانی‌ تلاش‌ می‌کنند دین‌ را از حوزه‌ سیاست‌ و زندگی‌ اجتماعی‌ جدا سازند اما تبلیغ‌ تفکر امام‌ خمینی‌ و تبلور آن‌ یعنی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، اسلام‌ ناب‌ را در حوزه‌ رفتار فردی‌ و زندگی‌ اجتماعی‌ بخوبی‌ به‌ جهانیان‌ ارائه‌ می‌کند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌، انقلاب‌ اسلامی‌ را، بوجود آورنده‌ گفتمانی‌ جدید در برابر گفتمان‌ لیبرال‌ دمکراسی‌ غربی‌ و تفکر مارکسیستی‌ ارزیابی‌ کردند و افزودند: جوانان‌ فلسطینی‌ امروز تحت‌ تأثیر تفکر انقلاب‌ اسلامی‌ معادلات‌ قدرت‌ را در خاورمیانه‌ بر هم‌ زده‌اند و دشمن‌ با درک‌ قدرت‌ شگرف‌ تأثیرگذاری‌ انقلاب‌، تلاش‌ می‌کند با جنگ‌ روانی‌، این‌ اثر بخشی‌ را مهار و خنثی‌ کند.
ایشان‌ تأکید کردند ما باید با افتخار، عزت‌، سربلندی‌ و شجاعت‌ و از موضعی‌ تهاجمی‌ نه‌ تدافعی‌، به‌ تبیین‌ حرفهای‌ تازه‌ خود در زمینه‌ مردم‌سالاری‌ دینی‌ و اخلاق‌ و عزت‌ بپردازیم‌ و بعنوان‌ رقیبی‌ جدی‌، لیبرال‌ دمکراسی‌ غرب‌ را بعلت‌ فنا کردن‌ اخلاق‌ بشر، ایجاد دو جنگ‌ جهانی‌، تولید سلاحهای‌ اتمی‌ و شیمیایی‌ و تأسیس‌ گروههایی‌ نظیر طالبان‌ به‌ چالش‌ بکشیم‌ و وادار به‌ پاسخگویی‌ کنیم‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ادبیات‌ رئیس‌ جمهور آمریکا را شبیه‌ ادبیات‌ هیتلر خواندند و خاطرنشان‌ کردند غرور قدرت‌، دستگاه‌ قلدرماب‌ غرب‌ را به‌ افتضاح‌ کشانده‌ و رئیس‌ جمهور کشوری‌ که‌ داعیه‌ حقوق‌ بشر و آزادی‌ دارد با زبان‌ هیتلر با مردم‌ جهان‌ حرف‌ می‌زند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ در تشریح‌ دیگر وظایف‌ رایزنان‌ فرهنگی‌ ترویج‌ زبان‌ فارسی‌ را دارای‌ اهمیت‌ فراوان‌ خواندند.
ایشان‌ تمرکز در فعالیتهای‌ فرهنگی‌ خارج‌ از کشور، شناخت‌ نقائص‌ این‌ فعالیتها، و برنامه‌ریزی‌ دقیق‌ برای‌ رفع‌ اشکالات‌ موجود را مورد تأکید قرار دادند و افزودند باید با درک‌ عمیق‌ منطق‌ انقلاب‌ و نظام‌، پرهیز از هرگونه‌ انفعال‌، استفاده‌ بهینه‌ از امکانات‌، پرهیز از فعالیتهای‌ تشریفاتی‌ و بدون‌ نتیجه‌، تکیه‌ بر کیفیت‌ نه‌ کمیت‌، استفاده‌ از ادبیات‌ و واژگان‌ مناسب‌ و نو، و کسب‌ همه‌ آمادگیهای‌ لازم‌، وظیفه‌ بسیار سنگین‌ خود را دنبال‌ کنید.
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آقای‌ مسجد جامعی‌ وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ در گزارشی‌ از نشست‌ رایزنان‌ فرهنگی‌ گفت‌ در این‌ اجلاس‌ رهنمودهای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ در 7 محور اصلی‌ بعنوان‌ چارچوب‌ فعالیتهای‌ فرهنگی‌ در خارج‌ از کشور مد نظر قرار می‌گیرد.
رئیس‌ سازمان‌ فرهنگ‌ و ارتباطات‌ اسلامی‌ نیز در گزارشی‌ اعلام‌ کرد 59 نمایندگی‌ و مرکز فرهنگی‌ ایران‌ در خارج‌ از کشور تلاش‌ می‌کنند نیاز روزافزون‌ ملتها و نخبگان‌ کشورها را به‌ فرهنگ‌ و اندیشه‌ و تمدن‌ ایران‌ و اسلام‌ تأمین‌ کنند.
آقای‌ محمدی‌ عراقی‌ افزود برغم‌ تبلیغات‌ منفی‌ رسانه‌های‌ غربی‌ در مورد اسلام‌ و مسلمانان‌ اشتیاق‌ ملتها به‌ آشنایی‌ با ارزشهای‌ اسلام‌ و انقلاب‌ بیشتر شده‌ است‌.

برچسب‌ها: زبان فارسی؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی